NMHH: cél a mobilpiaci verseny élénkítése
Az ország XXI. századi versenyképessége a digitális gazdaság fejlődésén múlik. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éppen ezért teremtett olyan szabályozási környezetet, amely lehetővé teszi a fejlődést a hazai mobilpiac számára is. A hatóság célja most is az, hogy a társadalom és a vállalkozások lehető legszélesebb rétegei számára tegye hozzáférhetővé a mobilszolgáltatások nyújtotta előnyöket.

A verseny élénkítése azért is fontos célkitűzés, mert a külföldi példák is azt mutatják, hogy egy ország gazdasági fejlődését az szolgálja, ha a mobilinternet a teljes lakosság és valamennyi vállalkozás számára hozzáférhetővé válik, a mobilpiacon pedig elérhető áron kaphatók az ehhez kapcsolódó szolgáltatások. A hatóság versenyképesség szempontjából folyamatosan nyomon követi a trendeket és a napokban önálló honlapot is indít, hogy a lakosság is tájékozódhasson a telekommunikációs piacon végbemenő, a magánembereket érintő folyamatokról.
Mindezek érdekében az NMHH olyan szabályozási környezetet alakított ki az elmúlt évek során, amely előmozdítja az átlátható módon működő telekommunikációs szektor fejlődését és versenyképességét. Ebben fontos előrelépés volt, hogy a hatóság közzétette spektrumértékesítési stratégiáját, a frekvenciafelosztásról szóló rendelete pedig valamennyi modern technológia alkalmazására megnyitotta az értékesíteni kívánt mobilfrekvenciákat. Ezzel párhuzamosan az NMHH lebontotta az akadályokat új beruházások elől úgy, hogy a szolgáltatókat terhelő frekvenciadíjat függetlenné tette a hálózaton végrehajtott fejlesztéseiktől. Korábban minden fejlesztés után nőtt a fizetendő használati díj.
Az NMHH nem csupán a szabályozói eszközök alkalmazását, hanem a partneri együttműködést is fontosnak tartja a telekommunikációs szektor valamennyi hazai és nemzetközi szereplőjével annak érdekében, hogy a lakosság és az ország számára előnyös folyamatokat elindítsa a telekommunikációs piacon.
Kapcsolódó cikkek
- Októbertől rövidebb idő alatt lehet számhordozással telefonszolgáltatót váltani
- Októbertől rövidebb idő alatt lehet számhordozással telefonszolgáltatót váltani
- Frekvenciaárverés - Hatályon kívül helyezte az NMHH határozatait a Kúria
- Frekvenciaárverés - Hatályon kívül helyezte az NMHH határozatait a Kúria
- Új mobilszolgáltató léphet a szlovák piacra
- Új mobilszolgáltató léphet a szlovák piacra
- Tizenkilenc kattintással összekapcsolható bármely két oldal az interneten
- Tizenkilenc kattintással összekapcsolható bármely két oldal az interneten
- Félnek a mikroblogok erejétől a kínai hivatalnokok
- Félnek a mikroblogok erejétől a kínai hivatalnokok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egyetemistáknak szóló innovációs verseny indul Magyarországon
A Magyar Innovációs Szövetség, a Nemzeti Innovációs Ügynökség, a Neumann János Számítógéptudományi Társaság és az Országos Tudományos Diákköri Tanács megállapodást kötöttek egy új, az innovációt középpontba helyező verseny, az InnOtdk megrendezéséről. A kétévente megrendezésre kerülő verseny célja, hogy az OTDK-hoz hasonló formában egyetemisták bemutathassák innovációra épülő projektjeiket.
Galaxy S25 Ultra: Zajok és csodák az Erzsébet téren
Egy rejtélyes fekete doboz jelenik meg a budapesti Erzsébet téren március 20. és 22. között. Ez a Zajtár, a Samsung pop-up bemutatója és kiállítása, ahol a látogatók felfedezhetik az idén debütáló Galaxy S25 Ultra okostelefon új AI-alapú funkcióit, egy egészen friss perspektívából. Az érdeklődők kipróbálhatják a készülékeket, különös figyelmet szentelve a Hangsávszerkesztő és az éjszakai videó funkcióknak, ráadásul a legszerencsésebbek megnyerhetik a vállalat csúcskategóriás készülékét.
Áprilisban érkezik a korszerűsített közlekedési mobilalkalmazás
Áprilistól elérhetővé válik a nagyközönség számára a MÁV+ névre keresztelt alkalmazás, melyet 1500 tesztelő már elkezdett próbálni. Az új app az év során fokozatosan éri majd el a teljes funkcionalitást. A tesztelés és az áprilisi premiert követően az app először a legnépszerűbb funkciókat kínálja, mindezt gyorsabban, egyszerűbben és modernebb felhasználói környezetben.
A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben
A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.
Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben
Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.