NMHH: cél a mobilpiaci verseny élénkítése

forrás: Prím Online, 2013. február 27. 09:14

Az ország XXI. századi versenyképessége a digitális gazdaság fejlődésén múlik. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) éppen ezért teremtett olyan szabályozási környezetet, amely lehetővé teszi a fejlődést a hazai mobilpiac számára is. A hatóság célja most is az, hogy a társadalom és a vállalkozások lehető legszélesebb rétegei számára tegye hozzáférhetővé a mobilszolgáltatások nyújtotta előnyöket.

Az NMHH fontosnak tartja, hogy egyre többen használhassák az online eszközökre épülő kereskedelemi, pénzügyi, oktatási, kulturális, egészségügyi és szórakoztatóipari szolgáltatásokat. Ezért a hatóság szabályozói eszközeivel a hírközlési piacon a szolgáltatók közötti versenyt kívánja élénkíteni, hogy tovább növekedjen a mobilinternet-lefedettség, és a mobilinternethez kapcsolódó szolgáltatások európai összehasonlításban is versenyképes árszintet érjenek el.

A verseny élénkítése azért is fontos célkitűzés, mert a külföldi példák is azt mutatják, hogy egy ország gazdasági fejlődését az szolgálja, ha a mobilinternet a teljes lakosság és valamennyi vállalkozás számára hozzáférhetővé válik, a mobilpiacon pedig elérhető áron kaphatók az ehhez kapcsolódó szolgáltatások. A hatóság versenyképesség szempontjából folyamatosan nyomon követi a trendeket és a napokban önálló honlapot is indít, hogy a lakosság is tájékozódhasson a telekommunikációs piacon végbemenő, a magánembereket érintő folyamatokról.


Mindezek érdekében az NMHH olyan szabályozási környezetet alakított ki az elmúlt évek során, amely előmozdítja az átlátható módon működő telekommunikációs szektor fejlődését és versenyképességét. Ebben fontos előrelépés volt, hogy a hatóság közzétette spektrumértékesítési stratégiáját, a frekvenciafelosztásról szóló rendelete pedig valamennyi modern technológia alkalmazására megnyitotta az értékesíteni kívánt mobilfrekvenciákat.  Ezzel párhuzamosan az NMHH lebontotta az akadályokat új beruházások elől úgy, hogy a szolgáltatókat terhelő frekvenciadíjat függetlenné tette a hálózaton végrehajtott fejlesztéseiktől. Korábban minden fejlesztés után nőtt a fizetendő használati díj.


Az NMHH nem csupán a szabályozói eszközök alkalmazását, hanem a partneri együttműködést is fontosnak tartja a telekommunikációs szektor valamennyi hazai és nemzetközi szereplőjével annak érdekében, hogy a lakosság és az ország számára előnyös folyamatokat elindítsa a telekommunikációs piacon.
 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Egyetemistáknak szóló innovációs verseny indul Magyarországon

A Magyar Innovációs Szövetség, a Nemzeti Innovációs Ügynökség, a Neumann János Számítógéptudományi Társaság és az Országos Tudományos Diákköri Tanács megállapodást kötöttek egy új, az innovációt középpontba helyező verseny, az InnOtdk megrendezéséről. A kétévente megrendezésre kerülő verseny célja, hogy az OTDK-hoz hasonló formában egyetemisták bemutathassák innovációra épülő projektjeiket.

2025. március 19. 20:57

Galaxy S25 Ultra: Zajok és csodák az Erzsébet téren

Egy rejtélyes fekete doboz jelenik meg a budapesti Erzsébet téren március 20. és 22. között. Ez a Zajtár, a Samsung pop-up bemutatója és kiállítása, ahol a látogatók felfedezhetik az idén debütáló Galaxy S25 Ultra okostelefon új AI-alapú funkcióit, egy egészen friss perspektívából. Az érdeklődők kipróbálhatják a készülékeket, különös figyelmet szentelve a Hangsávszerkesztő és az éjszakai videó funkcióknak, ráadásul a legszerencsésebbek megnyerhetik a vállalat csúcskategóriás készülékét.

2025. március 19. 19:59

Áprilisban érkezik a korszerűsített közlekedési mobilalkalmazás

Áprilistól elérhetővé válik a nagyközönség számára a MÁV+ névre keresztelt alkalmazás, melyet 1500 tesztelő már elkezdett próbálni. Az új app az év során fokozatosan éri majd el a teljes funkcionalitást. A tesztelés és az áprilisi premiert követően az app először a legnépszerűbb funkciókat kínálja, mindezt gyorsabban, egyszerűbben és modernebb felhasználói környezetben. 

2025. március 19. 18:17

A vásárlói elégedettség szerepe a versenyképességben

A legnagyobb kihívást a magyar vállalatok számára az adathiány jelenti, amikor személyre szabott ajánlatokat szeretnének kínálni ügyfeleiknek – derül ki az EY által készített tanulmányból, amely 50 hazai marketing- és értékesítési vezetőt kérdezett meg. Az ügyfelek elégedettségére különös figyelmet kell fordítaniuk a vezetőknek, mivel ez közvetlen hatással van az üzleti teljesítményre is.

2025. március 19. 16:38

Gyors, biztonságos és hatékony: A légi szállítás szerepe a kereskedelemben

Gyógyszerek, romlandó termékek és gyártáshoz szükséges alapanyagok – ezek a leggyakoribb áruk, amelyek repülővel érkeznek a hazai cégekhez, vagy indulnak tőlük külföldre. Sok esetben a rendkívül drága termékek szállítása is gyorsabb és biztonságosabb repülővel. A hazai vállalatok legnagyobb része Kínából importál árut, de az export is jelentős mértékben jelen van.

2025. március 19. 14:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

iPhone 17 Air: A legvékonyabb iPhone a láthatáron

2025. március 18. 13:29

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01

Különdíjas lett a Deloitte úttörő coaching programja

2025. március 9. 10:06