EU: Új kihívókra van szükség a magyar telekommunikációs piacon
Európai összehasonlításban Magyarországon használják az előfizetők a legkevesebbet a mobilinternetet, mert az árak magasak, és a szolgáltatók között nem elég erős a verseny. A megoldást az Európai Unió versenyügyekért felelős biztosa, Joaquín Almunia szerint is a jelenlegi szolgáltatókkal versenyző, új, helyi mobiloperátorok piacra lépése jelenti.
Az unió versenyügyekért felelős biztosa elmondta, hogy azokban a tagállamokban, ahol a legnagyobb európai távközlési cégeknek nincsen helyi versenytársa, akár tízszer annyiba is kerülhet az okostelefon használata. A mobilszolgáltatók magyarországi árait uniós összehasonlításban vizsgálva hazánkban van az egyik legnagyobb szükség az új kihívó megjelenésére, a régió hasonló helyzetben lévő országaihoz, Csehországhoz vagy Szlovákiához hasonlóan.
Bár nemzetközi szinten nehéz összehasonlítani az egyes díjcsomagokat, ezzel együtt is nyilvánvalóak a különbségek. Például Ausztriában – egy nálunk is jelenlévő szolgáltatónál – havi 3500 forintnak megfelelő összegért elő lehet fizetni 1GB adatmennyiséget, 1000 SMS-t és 1000 belföldi percet tartalmazó csomagra.
Itthon ugyanannál a szolgáltatónál – de a másik kettőnél is – 10000 forint felett kellene fizetni ugyanezért a szolgáltatásért. Figyelmeztető tény, hogy a hazai szolgáltatók dániai vagy angliai érdekeltségei által kínált tarifák szintén lényegesen versenyképesebbek. Ausztriában, Nagy Britanniában és Dániában egyaránt négy országos hálózattal rendelkező mobilszolgáltató van jelen. Az NMHH álláspontja szerint szükséges, hogy a jelenleginél olcsóbb, európai összehasonlításban is versenyképes tarifák legyenek a hazai lakossági mobilpiacon is.
Almunia valamennyi, a gazdaság fejlődésével összefüggő kérdés közül kiemelve külön figyelmet fordított a telekommunikációs szektor fejlődésének fontosságára. Szerinte a gazdasági növekedés újraindítása szempontjából a digitális gazdaság szerepe egyre inkább stratégiai fontosságú. Ezért az Európai Unióban is a jövő egyik kulcskérdése a hatékony versenyélénkítés a telekommunikációs piac szereplői között.
A versenyügyi biztos beszéde, valamint az Európai Bizottság felmérése is megtalálható az NMHH információs weboldalán. A hogyallunk.hu tájékoztató portált a hatóság azért indította el, mert a fontos ügyekben mindenkinek lehetőséget kell biztosítani a legszélesebb körű tájékozódáshoz. A digitális gazdaság fejlődése olyan kiemelt ügy, amely minden magyar állampolgárt érint, mert mobiltelefonja mindenkinek van, és a használatért minden ember fizet. Az előfizetők pénztárcája és a gazdasági növekedés újraindítása szempontjából egyáltalán nem mindegy azonban, hogy mennyit.
Az európai versenyügyi biztos által elmondottakkal összhangban az NMHH a hazai telekommunikációs piac versenyének élénkítése érdekében a mobilszolgáltatásra alkalmas frekvenciakészletet mielőbb teljes mértékben hasznosítani fogja. Ebben az NMHH minden szereplőre partnerként tekint, akik számára fontos a digitális gazdaság jövője és fejlődése.
Kapcsolódó cikkek
- Internetmegosztás egy előfizetéssel két SIM kártyán
- 4G-ben és mobil tartalomszolgáltatásban is erősít idén a Magyar Telekom
- Novemberben tovább fogyott a mobilpiac
- Októbertől rövidebb idő alatt lehet számhordozással telefonszolgáltatót váltani
- Februárban is csökkent a mobil-előfizetők száma hazánkban
- Összehangol a versenyhivatal és a hírközlési hatóság
- NMHH: cél a mobilpiaci verseny élénkítése
- Frekvenciaárverés - Hatályon kívül helyezte az NMHH határozatait a Kúria
- Mit ígér idén a Mobile World Congress?
- Ismeretterjesztő kiadványok a média- és hírközlési szolgáltatások felhasználóinak
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában
A Microsoft adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, mely március 20-án zajlott, és a mesterséges intelligencia marketingben betöltött szerepét és lehetőségeit helyezte középpontba. A rendezvény üzenete az volt, hogy az AI nem csupán a jövő technológiája, hanem már most is olyan eszközként működik, amely jelentősen növeli a marketingmunka hatékonyságát. A Microsoft szakértői gyakorlati példákon keresztül mutatták be, hogyan integrálható az AI a marketing- és értékesítési folyamatokba, elősegítve azok optimalizálását és gyorsítva az üzleti döntéshozatalt.
2026-ra a világ legnagyobb fulfilment áruházává válik a soroksári IKEA
Egy évvel az átfogó felújítás bejelentése után a soroksári IKEA egyesíti azokat az új megoldásokat és fejlesztéseket, amelyeket a legnagyobb lakberendezési kiskereskedő már világszerte tesztelt, és 2026-ra a világ legnagyobb IKEA fulfilment áruházává válik.
Ötgenerációs munkahelyek: Hogyan segíthetik az együttműködést a különböző korosztályok?
A generációs különbségek sokak szerint feszültségekhez, széthúzáshoz és akár konfliktusokhoz is vezethetnek, különösen a munkahelyeken. De vajon elkerülhetetlen, hogy így alakuljon? Hogyan hat az innovációs nyomás a generációk közötti együttműködésre? Problémaként vagy lehetőségként kellene tekinteni a különbözőségekre? Ilyen kérdésekre keresnek választ a Bosch Podcast legújabb epizódjában, ahol Steigervald Krisztián generációkutató és Somogyi András, a Bosch cég humánerőforrásért felelős alelnöke beszélgetnek.