Eljött a hanglenyomat alapján történő azonosítás ideje

forrás: Prím Online, 2013. március 25. 15:12

Már magyar nyelven is elérhető a call centerekben alkalmazott Nuance Vocalizer felolvasó szoftver, amely képes szövegalapú dokumentumok emberi beszéddé alakítására. Új lehetőség a beszéd- és hangalapú technológiák között a Recognizer, azaz beszédfelismerő megoldás, mellyel könnyen alakíthatunk át hangot szöveggé. A harmadik és egyben a leginnovatívabb szolgáltatás a hangalapú biometrikus azonosítást megvalósító megoldás, melyet a Magyar Telekom ügyfelei használhatnak először hazánkban. Ezen fejlesztést a NET’54 Üzleti Kommunikáció Kft. tervezte és valósította meg.

A NET’54 által forgalmazott, már magyar nyelven is elérhető háromféle technológiát egyesítő Nuance megoldás egyik eleme a Nuance Vocalizer felolvasó szoftver, amely írott információkat alakít át emberi beszédhanggá. Teljes felolvasási motorjának köszönhetően képes tökéletes beszélgetéseket generálni az ügyfelekkel, növelve ezzel az ügyfél-elégedettséget és csökkentve a call centerek üzemeltetési költségeit. A megoldás lehetővé teszi adatbázis-alapú adatok élőhanggal történő előállítását. „A technológia segítségével az eddigieknél rugalmasabban és költséghatékonyabban lehet kezelni például a váratlan szolgáltatás-kimaradásokat, miközben az ügyfelek úgy érezhetik, hogy valódi személyre szabott tájékoztatásban részesülnek” – magyarázta Ifj. Karászi József, a NET’54 Üzleti Kommunikáció ügyvezetője. Hasonló megoldást alkalmaznak a pénzintézetek a Telebank szolgáltatások esetében is, illetve a tudakozók segítőkész ügyfélszolgálatosai is végül egy felolvasó szoftver segítségével szólnak hozzánk, de a Nuance technológiája nem csupán ilyen véges elemkészletekkel (pl. számok, címek), hanem akár szabadszavas adatok közlésével is megbirkózik.

A felolvasó szoftver által nyújtott előnyök kétirányúságát teszi lehetővé a Nuance megoldásának második eleme, a Recognizer beszédfelismerő megoldás, amely képes az élőbeszédben elhangzott információk pontos és megbízható dekódolására és adatfájllá alakítására is. A környezeti zajok pontos kiszűrése lehetővé teszi a hívó fél számára a kihangosító használatát és az internetalapú hívások lebonyolítását is. „Így az ügyfelek akár vezetés közben is könnyedén és biztonságosan intézhetik az ügyeiket a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, ami jelentős energia- és időmegtakarítást jelent számukra” – tette hozzá Ifj. Karászi József.

Hangazonosítás a Magyar Telekomnál

A NET’54 által kínált megoldás harmadik eleme a Magyar Telekomnál elsőként telepített hangalapú azonosító rendszer, amely képes nyelvtől és tartalomtól függetlenül biztonságosan azonosítani a hívó felet. Az ujjlenyomatnál is megbízhatóbb megoldásnak köszönhetően a telekommunikációs cég ügyfelei előfizetői jelszavuk megadása nélkül intézhetik ügyeiket a call center rendszeren keresztül, jelentősen megkönnyítve ezzel az ügyintézés folyamatát számukra. „A technológia használata nem igényel mást, csupán az előfizető „hanglenyomatának” egyszeri telefonon történő regisztrációját, amellyel a későbbiekben igazolni tudja személyazonosságát a telefonos ügyfélszolgálatra vagy telefonos önkiszolgáló ügyfélszolgálatra történő belépéskor” – magyarázta Ifj. Karászi József.
 

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A mesterséges intelligencia korában a mérnöki tudás nagyobb biztonságot ad a munkaerőpiacon

A példátlan ütemű technológiai fejlődés és a mesterséges intelligencia korában a jövőbiztos tudás iránti igény felértékelődik. A munkaerőpiaci jelentések szerint a technológiai szektorban az AI specialisták mellett azok a szakemberek a legkeresettebbek, akik mérnöki tudással is rendelkeznek. A széleskörű, szoftveres és hardveres tudást ötvöző mérnökinformatikus képzések ezért kiemelten fontosak. Hazánkban a fiataloknak ezen a területen kivételes lehetőségeik vannak, ugyanis olyan intézményt is választhatnak, ahol többek között nyelvtechnológiára specializálódhatnak, és később akár az első magyar nyelvi modell fejlesztésébe is bekapcsolódhatnak. 

2025. január 22. 20:59

Három éves nagyszabású terv mentén alakul GenAI-alapú vállalattá a Konecta

Az ügyfélélmény és a digitális szolgáltatások terén globálisan elismert Konecta a hét elején bemutatta a Katalyst 2028 névre keresztelt három éves átalakítási tervét, amely az új vezérigazgató, Nourdine Bihmane irányítása alatt fog megvalósulni. 

2025. január 22. 19:44

Újratervezésben élik mindennapjaikat a vezérigazgatók

A világ vezérigazgatóinak közel 60%-a arra számít a következő 12 hónapban, hogy a globális gazdasági növekedés felgyorsul, 42% pedig a dolgozói létszám 5%-os növekedésével is kalkulál – áll a PwC 28. Globális Vezérigazgatói Felmérésében, melynek eredményeit tegnap hozták nyilvánosságra a davosi Világgazdasági Fórumon.

2025. január 22. 18:13

Drónszolgáltatásokat nyújtó vállalkozással erősítette meg kapcsolatát a Széchenyi-egyetem

Évek óta meglévő partnerséget erősített meg a Széchenyi István Egyetem és a komplex távérzékelési szolgáltatásokat nyújtó Drónkuckó január 15-én. A dróntechnológiai képzéseket, hallgatói tudományos munkák támogatását és nemzetközi pályázatokat érintő együttműködési megállapodást az Albert Kázmér Mosonmagyaróvári Kar vezetése és a cég képviselői az intézményhez tartozó Smart Farm tangazdaságban írták alá.

2025. január 22. 16:37

Demokratizálódik a programmatic piac Magyarországon

Kezdetben a globális óriások játékszere volt, mára egyre szélesebb körben válnak elérhetővé a programmatic hirdetési megoldások. A technológia jelentős versenyelőnyt kínál a gyorsan változó piaci környezetben, ugyanakkor az egyik legtöbb tévhittel és félreértéssel övezett hirdetési megoldás. Az újonnan indult Programmatic Blog célja, hogy közérthető és hiteles szakmai tartalmakkal segítsen megérteni és kiaknázni az automatizált hirdetéseket.

2025. január 22. 10:18

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

9 év után új elnök az IAB Hungary élén

2025. január 16. 18:01

A retail média felrobbanthatja a hirdetői piacot

2025. január 14. 18:15

A Continental új technológiája látványos módon jelenít meg tartalmakat a járművek oldalablakain

2025. január 9. 12:54

Megérkezett a One Magyarország: minden, amit az ügyfeleknek tudni érdemes

2025. január 2. 11:51