Az Ericsson felvásárolja a Microsoft Mediaroom üzletágát

forrás: Prím Online, 2013. április 9. 16:26

Az Ericsson megállapodott a Microsofttal annak TV-megoldásokat kínáló Mediaroom üzletágának felvásárlásáról. Az új akvizíció révén az Ericsson piaci részesedése több mint 25%-osra nő az IPTV és a többképernyős megoldások terén, így a vállalat a szektor vezető szállítójává válik. A tranzakció lezárása 2013 második felében várható. A Mediaroom, melynek központja a kaliforniai Mountain View-ban található, világszerte több mint 400 embert alkalmaz.

Per Borgklint, az Ericsson vezető alelnöke és az üzlettámogatási rendszerek üzletág vezetője az ügylet kapcsán így nyilatkozott: „Az Ericsson hálózatba kapcsolt társadalomra vonatkozó jövőképe szerint 50 milliárd eszköz csatlakozik majd szélessávú és mobil kapcsolatokon, illetve a számítási felhőn keresztül. A jövőbeni videodisztribúció hasonló hatással lesz a fogyasztói viselkedésre, mint a mobil hangátvitel volt. Ez a felvásárlás több mint 40 ügyféllel és több mint 11 millió háztartás kiszolgálásával hozzájárul az Ericsson vezető pozíciójához. Ráadásul így az Ericssont erősíti majd a hozzánk csatlakozó piacvezető kompetencia  és az IPTV-s szakterület kiemelkedő tudású szakemberei is.”


A globális IPTV-piac a becslések szerint 2013-ban eléri a 76 milliós előfizetőszámot és 32 milliárd dolláros bevételt, 2015-re pedig 105 millió előfizetőt és 45 milliárd dolláros összbevételt.


„A Mediaroom vezető platformnak számít a világ legnagyobb IPTV-üzemeltetőinél telepített videodisztribúció rendszereiben. Ez a stratégiai felvásárlás a Mediaroom tehetséges embereinek képességei és tapasztalata, valamint az Ericsson végpont-végpont szolgáltatási képességei révén az Ericssont iparági vezető szerepbe helyezi” – foglalta össze Borgklint.


Az Ericsson teljeskörű médiamegoldásai a TV- és videoszolgáltatások segítségével – párhuzamosan a fogyasztói igényekre fektetett még nagyobb hangsúllyal – lesz a végfelhasználóknak kínált termékek alapja. A videodisztribúciós képességek fontossága az ügyfelek és azok fogyasztói számára egyre növekedni fog, ahogy egyre több LTE-hálózatot telepítenek világszerte, és így egyre több okostelefon-használót szolgálnak majd ki.


A Microsoft Mediaroom több vezető televíziós szolgáltató mögött álló TV-technológia. Ilyenek többek között az AT&T U-verse, az Entertain (a Deutsche Telekom leányvállalata), a Telefonica, a TELUS Optik TV és a Swisscom. A Mediaroom által biztosított TV-szolgáltatásokat több mint 22 millió beltéri egységen keresztül élvezhetik a nézők az amerikai kontinensen, az EMEA-térségben, valamint az ázsiai-csendes-óceáni térségben.


Az Ericsson úgy véli, hogy a TV-fogyasztók folyamatosan változó viselkedése minden eddiginél gyorsabban fejlődik. Az innováció sebessége és az intelligens megoldások hajtják előre a bárhol élvezhető TV-adás (TV Anywhere) kínálatát. A fejlődéshez az szükséges, hogy a tartalomgazdák, a műsorszórók, a TV-szolgáltatók és a mobilszolgáltatók újragondolják az ajánlataikat.
A megállapodás a szokásos szabályozási jóváhagyásoktól és egyéb feltételektől függ. A Mediaroom a Támogatási Megoldások üzletágba épül be.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén már ezernél is több résztvevőt várnak a Service Design Day-re

2024. október 7. 09:59

Innovációs versenyen méretik meg magukat a világ egyetemistái

2024. október 2. 19:34

Országos kutatásból netezési körkép: a magyarok többségének élete elképzelhetetlen net nélkül

2024. szeptember 29. 15:24

Éppen most robban a hazai előfizetéses e-kereskedelem

2024. szeptember 24. 15:10