Lányokat csábított az Ericsson
Az Ericsson sokszínűségi (diverzitás) programjának két legfőbb eleme közül az első a felső vezetői réteg összetételének alakítása különböző hátterű, nemzetiségű kollégákkal, amely leképezi a vállalat 180 országban jelen levő világát. A sokszínűség másik fókusza a női munkatársak arányának javítása a vállalati hierarchia minden szintjén. Az IKT szektor Európában, így hazánkban is férfiak által dominált, így komoly kihívás a nők reprezentáltságának növelése.
Az Ericsson arra törekszik, hogy ki is használja a sokszínűségben rejlő előnyöket. A munkaerő változatossága növeli a csapat teljesítményt és pozitívan befolyásolja a vásárlói elégedettséget is, ugyanis az értékek különbözősége révén a munkahely is hozzájárul az üzlet sikeréhez, optimalizálva a munkaerő szerteágazó képességeit.
A vállalat 110 000 munkatársának jelenleg majdnem negyede nőkből áll, amely különösen jelentős, ha ezt összevetjük az iparágban lévő, jóval 20% alatti eredménnyel. Az Ericssonban a menedzseri pozíciók 20%-át is nők töltik be, és a felsővezetők 12%-a is hölgy. A tervek szerint 2020-ra az Ericssonnál a női dolgozók aránya az összlétszámban eléri a 30%-ot.
A mérnök-informatikai iparág Magyarországon még határozottabban „macho”, férfiközpontú. Bár a felvi.hu adatai szerint a műszaki képzések országosan igen népszerűek - 2011-ben közel 3500-an jelentkeztek a mérnök informatika alapszakra – az ilyen jellegű szakok továbbra is erősen maszkulinok, az említett alapszakon például a jelentkezők csupán 6% volt nő, miközben a felsőoktatásban jelentős többségben van a gyengébbik nem. Az Ericsson Magyarország K+F Központja dolgozóinak mintegy 10% hölgy. A menedzseri pozíciókban dolgozók aránya ennél is nagyobb: 13% a középvezetők esetében.
Az Ericsson Magyarország egyik kulcspozícióban levő vezetője, a Kutatás-Fejlesztési Központ igazgatója is a gyengébbik nem képviselője. Charlotte Karlsson a téma fontosságáról így nyilatkozott: „Úgy gondolom, nincsen csak férfiaknak való iparág, minden csak a szakértelmen, az eltökéltségen és az ambíción múlik. Ugyanakkor sajnos sok hölgy fél attól, hogy olyan szektorban dolgozzon, ahol ennyire sok a férfi munkatárs, holott ez sok esetben még előnyt is jelent. Egy ilyen férfiak által dominált világban egy nő mindenhol kiemelt figyelmet kap és ha megragadja az esélyt, akkor sokkal jobban kitűnhet a tehetségével.”
Kapcsolódó cikkek
- Informatikai szakmákat népszerűsít a nők körében a Cisco
- Informatikai szakmákat népszerűsít a nők körében a Cisco
- Máshogyan, másra használják mobiljukat a hölgyek
- Máshogyan, másra használják mobiljukat a hölgyek
- Új karrierportált vezetett be az MVM
- Új karrierportált vezetett be az MVM
- Több, mint tízszeresére nőtt a gyakornokok száma a Telekomnál
- Több, mint tízszeresére nőtt a gyakornokok száma a Telekomnál
- Karrierlehetőséget kínál pályakezdőknek a Vodafone
- Karrierlehetőséget kínál pályakezdőknek a Vodafone
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Itt van Magyarország 50 legjobb munkáltatója
Magyarországon új digitális kiadvány jelenik meg, amely a munkaerőpiacra fókuszálva évente bemutatja az ország 50 legjobban értékelt vállalatát. A rangsor olyan cégeket sorol fel, amelyek munkakultúrájuk, juttatásaik és karrierlehetőségeik terén a legkiemelkedőbbek a dolgozók szerint.
Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában
A Microsoft adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, mely március 20-án zajlott, és a mesterséges intelligencia marketingben betöltött szerepét és lehetőségeit helyezte középpontba. A rendezvény üzenete az volt, hogy az AI nem csupán a jövő technológiája, hanem már most is olyan eszközként működik, amely jelentősen növeli a marketingmunka hatékonyságát. A Microsoft szakértői gyakorlati példákon keresztül mutatták be, hogyan integrálható az AI a marketing- és értékesítési folyamatokba, elősegítve azok optimalizálását és gyorsítva az üzleti döntéshozatalt.
2026-ra a világ legnagyobb fulfilment áruházává válik a soroksári IKEA
Egy évvel az átfogó felújítás bejelentése után a soroksári IKEA egyesíti azokat az új megoldásokat és fejlesztéseket, amelyeket a legnagyobb lakberendezési kiskereskedő már világszerte tesztelt, és 2026-ra a világ legnagyobb IKEA fulfilment áruházává válik.
Ötgenerációs munkahelyek: Hogyan segíthetik az együttműködést a különböző korosztályok?
A generációs különbségek sokak szerint feszültségekhez, széthúzáshoz és akár konfliktusokhoz is vezethetnek, különösen a munkahelyeken. De vajon elkerülhetetlen, hogy így alakuljon? Hogyan hat az innovációs nyomás a generációk közötti együttműködésre? Problémaként vagy lehetőségként kellene tekinteni a különbözőségekre? Ilyen kérdésekre keresnek választ a Bosch Podcast legújabb epizódjában, ahol Steigervald Krisztián generációkutató és Somogyi András, a Bosch cég humánerőforrásért felelős alelnöke beszélgetnek.