Media Hungary – Az internetnek is szüksége van minősítési rendszerre

MTI Sajtóadatbank, 2013. május 15. 08:51

Míg Mérő László matematikus az internet legnagyobb problémájának azt tartja, hogy még nem alakult ki a minősítési rendszere, addig György Péter esztéta szerint a médiának, azon belül a televízióknak a hitelességbe is be kellene fektetniük, és a magyar kultúra részeként több generáción átívelő tartalmakat kellene előállítaniuk.

Mérő László, az ELTE Gazdaságpszichológiai Központjának professzora nyitó előadásával kedden megkezdődött a kétnapos Media Hungary konferencia Siófokon.


 

Mérő László

 

A médiumok komolyságát az értékelésük adja, amelyhez azonban megfelelő minősítési rendszer szükséges, ez viszont, miként az írott sajtónál is történt, csak hosszú idő alatt alakulhat ki – mondta a professzor az internet jövőjével kapcsolatban. Előadásának kiindulópontjaként közölte, hogy bár az internet ingyenes tartalomszolgáltatásának elindítása nélkül nem alakulhatott volna ki a világháló ma is létező formája, éppen az ingyenesség az, ami ellehetetleníti továbblépését, fejlődését és számos szereplő jövőjét.
 

Az egyetemi tanár a megoldást a minőségi és minősített szereplők együttműködésében, kooperációjában látta, akik elérhetik, hogy az értékes tartalmakért fizessen a felhasználó. Mindez azonban a minősítési rendszer kialakulása után lehetséges – mondta.
 

György Péter, az ELTE oktatója előadásában arról beszélt, hogy a magyar média, azon belül is a televíziózás elveszítette progresszivitását, vagyis a társadalmi integrációra való képességét. Szerinte a magyar médiaipar akkor fejlődhet, ha képes lesz a kreativitását a társadalom javára fordítani. Ehhez - mint mondta – a hitelességbe is be kell fektetni, és mint a magyar kultúra része olyan tartalmakat is elő kellene állítania, amelyek nem pillanatnyi haszonszerzést szolgálnak, hanem generációkon átívelve nyújtanak hasznot a társadalom számára.
 

A magyar média ezzel szemben folyamatosan a jelennek dolgozik – mint mondta, ez különösen igaz az internetre -, ezzel azonban elszakad a nemzeti kultúrától. György Péter szerint a médiatartalmak előállításához szükséges összeg nagysága fordítottan arányos az ott meglévő kreativitással, vagyis minél drágább egy médiatermék, annál rosszabb.

Kulcsszavak: Média Hungária média

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

IAB Hungary kihirdette az Év videós hirdetése 2024 versenyének győzteseit

2025. február 7. 09:54

Milyen nagy lesz a közelgő havazás? Előrejelzés a mesterséges intelligencia segítségével

2025. február 1. 13:44

Veszélyes hirdetések rejtőzhetnek a keresési eredményekben: hogyan ismerjük fel ezeket?

2025. január 30. 14:34

Magyarországra is megérkezett a világ első kereskedelmi forgalomban kapható humanoid robotja

2025. január 28. 12:57