Reklámadó – a szakmai szövetségek egyeztetést javasolnak
A szakmai szövetségek álláspontja szerint a „reklámadó” néven bejelentett és a médiaszektorra kivetni tervezett adó hatásai egyelőre beláthatatlanok mind a szektor, mind pedig a közönség számára, és az rendkívüli mértékben érinti az egyébként is nehéz helyzetben lévő kommunikációs iparágat.
A médiaszektor, mint a véleményformálás, a véleménynyilvánítás alapvető fontosságú iparága évek óta súlyos helyzetben van, amit az is jelez, hogy a szektor az elmúlt öt évben reklámbevételeinek több mint harmadát elveszítette.
Kapcsolódó cikkek
- M - Együtt ad ki nyomtatott magazint a SZIGET, a MEEX és a MOHA
- Súlyos jogi következményei lehetnek a Facebook posztnak
- Dedikált vezetőkkel erősít a Sanoma Újmédia-divíziója
- Kristóf Csaba másodszor az „Év információbiztonsági újságírója”
- Társadalmi együttműködést kezdeményez a Médiatanács a gyermekbarát internetért
- Továbbra is Dirk Gerkens a magyar média legbefolyásosabb embere
- Media Hungary – Az internetnek is szüksége van minősítési rendszerre
- Media Hungary – Vita a politikai hírekről és a közbeszéd tematizálásáról
- Törölték egy kritikus író és blogger mikroblogfiókjait a kínai hatóságok
- Mező László az IAB Hungary elnökségében
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már csak pár napig érvényesek a 2024-es autópálya-matricák
Komoly bírságra számíthat, aki elfeledkezik arról, hogy február 1-től kizárólag a 2025-re érvényes éves matricákkal lehet közlekedni hazánk gyorsforgalmi útjain. Január 31-én mintegy 3,5 millió éves országos és éves vármegyei autópálya-matrica jár le, miközben ismét emelkedtek az árak és a büntetések. Mivel Magyarországon még mindig kiugróan magas az autópálya használattal kapcsolatos büntetések aránya, az autópályamatrica.hu szakértői azt javasolják: aki csak teheti, vásároljon éves országos matricát, mert ez a legbiztosabb módja annak, hogy ne legyen probléma és mert akár egyetlen büntetés is jóval többe kerülhet.
Már javában zajlik a beiratkozás a Logiscool második félévi kurzusaira
A digitális világ rohamos fejlődése és a mesterséges intelligencia térnyerése miatt elengedhetetlen, hogy a gyerekek már korán megismerkedjenek a digitális írástudás alapjaival, és fokozatosan fejlesszék képességeiket. Minél korábban, annál jobb! – vallja a Logiscool, a gyermekek digitális írástudás és programozás oktatásának nemzetközi szakértője.
Podcastok forradalma: Így lesz 2025-re Magyarországon is a marketing egyik leghatékonyabb eszköze a „tévés rádióműsor”
A márkák és mikrofonok találkozása évek óta az egyik legdinamikusabban fejlődő marketing terület. Iparági becslések szerint csak az Egyesült Államokban 135 millió ember hallgat havonta legalább egy podcastot, de az online műsortípus hazánkban is kétévente duplázza a népszerűségét. Most nagyjából 1,5 millió magyar, azaz a netezők 20 százaléka követ valamilyen podcastot rendszeresen. Közülük egyre többen nézik is azokat! Az AllSet Media január 21-én publikált „Magyarországi social media előrejelzés 2025” jelentésében a saját adataira alapozva úgy becsüli: idén akár 30-40 százalékkal is nőhet a videó alapú céges kommunikáció.
AI Act megfelelőség – A vélt versenyelőnyből súlyos bírság lehet, ha nem tartjuk be a szabályokat
Az AI-technológiák jelentős előnyöket kínálnak a vállalatok számára, ugyanakkor helytelen használatuk súlyos következményekkel is járhat. Az Európai Unió mesterséges intelligencia rendelete alapján 2025. február 2-tól akár 35 millió eurós vagy az éves globális árbevételük 7 százalékának megfelelő bírságot jelenthet a tiltott AI-tevékenységet végző vállalatok számára. A szabályozásnak való megfelelés védelmet nyújt a bírságokkal és reputációs károkkal szemben.