IDC: a táblagép eladások 2015-re túlszárnyalják a PC-ket
A technológiai kutatócég, az IDC szerint ebben az évben 60%-kal növekszik a táblagép eladások száma, és 2015-re már a PC-k fölé kerekedik.
Egyre nő a táblagépek népszerűsége, lassan átvéve az asztali számítógépek és laptopok helyét is. A becslések szerint már idén lekörözik az eladás tekintetében a laptopokat, 2015-ben pedig a PC-ket. Az IDC azt állítja, 2015-re már teljes mértékben túlszárnyalják a ma még fölényben lévő eszközöket.
Már korábban is írtunk róla, hogy a felhasználók egyre inkább az olcsóbb táblagépeket keresik, ezzel összhangban a táblagépek átlagos eladási ára is csökken, nagyjából 11%-kal. Jelenleg a táblagépek ára körülbelül fele a PC-k árának (635 dollár vs. 381 dollár).
És úgy tűnik, nem a méret lényeg, ugyanis a kisebb kijelzős táblagépek vezetik a sort. A 8 hüvelykes szegmens megelőzte a nagyobbakat. Idén az eladások 55%-a a kisebb képernyős kategóriában történt. 2011-ben még csak 27% vásárolt 8 hüvelykes vagy kisebb tabletet, 2017-re azonban ez a szám elérheti az 57%-ot.
Forrás: CNET.com
Kapcsolódó cikkek
- A táblagépek vetnek véget a PC-korszaknak (1. rész)
- Eladási csúcsot döntött a Samsung GALAXY S4: túl a 10 millión
- Itt az első asztal nélkül is használható asztali PC
- Moborobo 2.1.2.706
- HP Envy Rove 20 – az óriás táblagép
- Galaxy Tab 3 10.1: Samsung táblagép Intel Atom processzorral
- 6 millió eladott Galaxy S4 alig három hét alatt
- Háromféle táblagép az EVOLVEO-tól
- Már PC-re is elérhető a Viber
- X. Elektronikus Kereskedelem Konferencia
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
AI Act megfelelőség – A vélt versenyelőnyből súlyos bírság lehet, ha nem tartjuk be a szabályokat
Az AI-technológiák jelentős előnyöket kínálnak a vállalatok számára, ugyanakkor helytelen használatuk súlyos következményekkel is járhat. Az Európai Unió mesterséges intelligencia rendelete alapján 2025. február 2-tól akár 35 millió eurós vagy az éves globális árbevételük 7 százalékának megfelelő bírságot jelenthet a tiltott AI-tevékenységet végző vállalatok számára. A szabályozásnak való megfelelés védelmet nyújt a bírságokkal és reputációs károkkal szemben.
K&H gyorshívás: havi 24 ezer hívást indítanak az ügyfelek a bank appján keresztül, már több mint 7 éve
A K&H ügyfelei havonta több mint 24 ezer hívást kezdeményeznek a bank mobilalkalmazásán keresztül. A pénzintézet ügyfelei 2018 szeptembere óta élhetnek ezzel a biztonságos ügyintézési lehetőséggel, amelynek során az ügyfélszolgálattal való beszélgetéshez semmilyen azonosító sem szükséges.
Szigor vagy rugalmasság: mi kell a sikeres digitalizációhoz?
Rövid távon a feladatfókuszú vezetés, hosszú távon a kapcsolatorientáltság növelheti a digitalizációban fejlődni kívánó szervezetek üzleti teljesítményét – állapítja meg a Budapesti Corvinus Egyetem kutatócsoportjának friss tanulmánya.