Telenor Közösségi Média Információs Rendszer: próbaüzem az árvíz alatt

forrás: Prím Online, 2013. június 7. 08:31

A hatalmas tömegeket elérő és összekapcsoló közösségi média bebizonyította, hogy vészhelyzetekben igen fontos és folyamatosan frissülő információforrásként szolgálhat, amely hatékonyan segíti a mozgósítást, kármegelőzést és kárelhárítást. A Magyar Vöröskereszt és a Telenor stratégiai együttműködésének újabb lépcsőjeként a szolgáltató Közösségi Média Információs Rendszert alakított ki, amelynek próbaüzeme a dunai áradás során zajlik.

A korábbi vészhelyzetek során megfigyelhető volt, hogy a közösségi média profillal rendelkező emberek számítógépeiken vagy okostelefonjaikon igen nagy aktivitással keresték és osztották meg a vészhelyzettel kapcsolatosan szerzett információkat. A megnövekedett adatforgalom a Telenor mobilhálózatán mért adatforgalomban is kirajzolódott.

A Telenor 2013. május 8-án stratégiai együttműködést kötött a Magyar Vöröskereszttel, és vállalta, hogy katasztrófahelyzet esetén a szervezet által megjelölt igények szerint a segélyszervezet – így közvetve az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság - munkájának támogatása érdekében növeli a mobilhálózat kapacitását, szükség esetén önkéntes csapatot szervez a telekommunikációs vállalat munkatársaiból, valamint közreműködik egy díjmentesen hívható, tárgyi adománykezelő call-center kialakításában. Ezen felül modern technikai eszközökkel, tabletekkel, laptopokkal, csepp- és porálló okostelefonokkal és mobilinternettel látta el a segélyszervezet munkatársait. A Magyar Vöröskereszt a technikai eszközöket már be is vetette a dunai árvíz során, illetve jelezte igényét a Telenor önkénteseinek segítségére is.

Az együttműködés következő lépése a Közösségi Média Információs Rendszer kialakítása. A rendszer lényege, hogy a nyilvános közösségi média tartalmakat, valamint a hatóságok kommunikációs csatornáin megtalálható és a Magyar Vöröskereszt által szerzett információkat folyamatosan gyűjti, rendszerezi és relevancia szerint, strukturált formában újra megosztja. A Közösségi Média Információs Rendszer egy változata az Amerikai Vöröskereszt munkafolyamataiban már bizonyított, ugyanakkor a hazai fejlesztés beépíti a magyarországi tapasztalatokat, új megközelítéseket is.

A Közösségi Média Információs Rendszer célja tehát a hatóságok és a lakosság által megosztott információk összegyűjtése, egyesítése, majd azok sokrétű felhasználása. Az önkéntesek hatékony koordinálásában vagy a kárfelmérésben is segíthet a rendszer, fő funkciója azonban, hogy a releváns és hiteles információkat a megfelelő csatornákon, rendezett formában terjessze. A most felhalmozott tapasztalatok alapján és a közösségi média dinamikájának köszönhetően a Közösségi Média Információs Központ által rendszerezett információk a jövőben értékes és megbízható hírforrássá alakulhatnak a lakosság és a média számára is.

A hazai központ a kimagasló infrastrukturális hátteret biztosító, törökbálinti Telenor székházban jött létre, ahol a dunai árvíz ideje alatt próbaüzemben fut, később a Magyar Vöröskereszt önkénteseinek részvételével üzemel.

Hazánkban a közösségi médiában fellelhető információk – állapotfrissítések és kommentek, blog bejegyzések, további tartalmak – szűrését a Replise szoftvere biztosítja. A megfelelő technikai háttér mellett nagyon fontos azonban a közösségi média felhasználók tudatossága, mert a szűrőrendszerek csak a nyilvánosan közzétett posztokat figyelik. Az eddigi eredmények szerint csupán az „Árvíz” kulcsszóra a közösségi médiából több mint 6500 találat érkezett az elmúlt napokban.

 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Zöld tanúsítvány, tiszta technológia – A Samsung tovább csökkenti ökológiai lábnyomát

A Samsung 2025-ös TV-, monitor- és hangprojektor kínálatából mintegy 80 modell érdemelte ki a TÜV Rheinland Product Carbon Reduction és Product Carbon Footprint tanúsítványait. A német székhelyű, világszerte elismert tanúsítószervezet elismerése a vállalat fenntarthatóság iránti elkötelezettségét igazolja. Ez már az ötödik egymást követő év, hogy a Samsung prémium termékvonalai – köztük a Neo QLED 8K és Neo QLED modellek – megkapták ezt a minősítést, megerősítve a cég folyamatos erőfeszítéseit a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében.

2025. április 23. 20:07

Zöldebb jövő az irodában: bemutatkoznak a környezetbarát Philips monitorok

A Philips 5000-es sorozatának legújabb tagjai, a 23,8 hüvelykes (60,4 cm) Philips 24B2G5301 és a 27 hüvelykes (68,6 cm) Philips 27B2G5601, a fenntarthatóság és energiahatékonyság jegyében készültek. A két új modell kifejezetten úgy lett tervezve, hogy minimalizálja a környezetre gyakorolt hatást, miközben modern funkciókat kínál a hatékony munkavégzéshez.

2025. április 23. 18:39

A helyi rádiók továbbra is erős szereplői a hazai médiapiacnak

A megyei jogú városok helyi rádiói még mindig meghatározó és versenyképes szereplői a hazai médiapiacnak – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából. A tanulmány nyolc helyi rádiócsatorna eredményeit hasonlította össze három országos könnyűzenei rádióval, és rámutatott: bár a közösségi rádiók általában kevesebb hallgatót érnek el, mint kereskedelmi társaik, a hallgatók hosszabb ideig maradnak a műsoraik mellett.

2025. április 23. 18:04

A Sony új szintre emeli a zoomobjektívek világát

A Sony legújabb újdonsága, az FE 50-150mm F2 GM, a világ első olyan teleobjektívje, amely 150 mm-es gyújtótávolságot és állandó F2 rekeszértéket kínál. Az objektív 50 mm-es normál látószögű kezdőpontjától egészen 150 mm-ig zoomolható, mindezt rendkívül nagy fényerő mellett. A kiváló optikai teljesítmény és a nagy fényerejű rekesznyílás ötvözete a csúcskategóriás fix objektívek képminőségéhez hasonlítható. Ez a sokoldalúság lehetővé teszi, hogy egyetlen objektívvel lefedjük a különféle fotós és videós helyzeteket, témákat.

2025. április 23. 13:14

Csúcson a nézettség: Rekordszezont hozott az új BL-formátum a Sport TV-n

A 2024–25-ös szezonban megújult Bajnokok Ligája kiváló nézettségi adatokat produkált a Sport1 és Sport2 csatornákon. Az új lebonyolításnak köszönhetően több mérkőzés és nagyobb rangadók kerültek képernyőre, amit a nézők is nagyra értékeltek.

2025. április 23. 11:40

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

2025. április 19. 14:31

A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket

2025. április 16. 17:51

Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság

2025. április 15. 14:43

A Pentagon az informatikai tanácsadókon spórol

2025. április 11. 13:12