A legfurcsább dolgok, amiket a neten eladtak
Vadász-bombázó, az eredeti Hollywood felirat, Britnney haja és egy kétfejű szarvasmarha. A webáruházak és aukciós oldalak tele vannak bizarr termékekkel, amelyek közül sok vevőre is talált. Íme, a legfurcsább üzletek!
A legfrissebbek
A múlt héten értékesítette a New Yorki Önkormányzat azt a halottasházból származó fagyasztószekrényt, amely évekig az egyik manhattani kórházat szolgálta ki. A fagyasztóra nagy volt a kereslet, végül több mint félmillió forintért kelt el. A napokban értékesítettek egy kétfejű tehenet is az egyik e-kereskedelmi oldalon. De ez még csak a kezdet, a webáruházakban ennél furcsább dolgokat is hirdettek már meg.
Vadászrepülő is kapható az interneten
Egy roncstelepről szerezte be tulajdonosa azt az F/A-18-as vadászbombázót, amelyet egymillió amerikai dollárért hirdetett meg az egyik legnagyobb e-kereskedelmi oldalon. A tulajdonos szerint a repülő fenntartása, havi mintegy tízmillió forintba kerül.
Miután az FBI tudomást szerzett a hirdetésről figyelmeztette az eladót, hogy kizárólag amerikai állampolgárnak adhatja el a vadászgépet, és az nem hagyhatja el az amerikai légteret sem. Hogy emiatt-e vagy sem, a vadászgép végül nem kelt el.
A katonai eszközök egyébként igen népszerűek az e-kereskedelmi oldalakon. 2006-ban egy kínai üzletember egy cseh MIG-21-est vásárolt meg, alig több mint ötmillió forintért.
Aukciós oldalon kelt el a legendás felirat
Nagyobb sikerrel járt az a férfi, aki az eredeti Hollywood feliratot birtokolta, amelyet 1923-ban állították fel legendás helyén. Az eredeti táblát az 1940-es években cserélték le a most láthatóra, a régi végül közel 100 millió forintos összegért kelt el az eBay internetes aukciós oldalon– írja a webaruhazkeszites-web.hu oldal.
Izland eladó, Björk nélkül
A 2008-as izlandi bankcsőd után egy férfi Izlandot hirdette meg egy webáruház oldalán. A hirdetés szerint a teljes sziget eladó, kivéve a világhírű énekes Björköt. A licitálás végére közel négy milliárdos ajánlat is érkezett a szigetre. Bár Izlandot végül nem vették meg, ám a földeladás nem mindig sikertelen. Egy magánkézben lévő és felfedezetlen sziget a Virgin szigetcsoportnál, mintegy 3 millió dolláros áron sikeresen vevőre talált.
Britney Spears haja az e-kereskedelemben
2007 februárjában Britney Spears egy Los Angeles-i szalonban levágatta az összes haját. A szalontulajdonos a szerencsének megörülve azonnal feltette eladásra egy elektronikus kereskedelemmel foglalkozó oldalra, egy millió dollárt kérve az éneskesnő hajáért. Az üzlet azonban végül nem jött össze, mert a meghirdetett termék ütközött a weboldal elveivel.
Egy ausztrál férfi azonban sikeresen adta el a teljes életét egy internetes oldalon. A közel 100 milliós vételár tartalmazta a házát, minden ingóságát, egy próbaidőt a munkahelyén, valamint egy személyes találkozót és bemutatkozást az összes ismerősével és rokonával.
Szellem a webáruházban
A bizarr ötletek közül kiemelkedik még a Német Nyelvvédő Szövetség elektronikus hirdetése, amely az egész német nyelvet tette fel eladásra, így tiltakozva az angol nyelv egyeduralma ellen. Egy brit állampolgár pedig a híres angol szellemek egyikét próbálta meg az eBayen értékesíteni. A webáruház azonban törölte a hirdetést, arra hivatkozva, hogy olyan termékek nem árusíthatóak az oldalon, mint a szellemek, lelkek és tündérek, mivel létezésük számlával nem igazolható.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- A közösségi média hálójában
- Az egészségügyi problémáknak is a neten nézünk utána
- NMHH: nem változtak a piaci erőviszonyok
- Webáruház nyitását tervezi az Yves Rocher
- Vatera változások - Kevésbé bízhatunk a partnerminősítésben
- Trükkök az online apróhirdetésekhez
- Facebook: egy év alatt félmilliós növekedés
- Növelték forgalmukat a magyar webáruházak tavaly
- Trend Micro: az internetes bűnözők pénzeltulajdonítási módszereinek fejlődése
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kiváló kép- és hangélmény a TCL C-szériával
A tavasz újítása a TCL-től: a QD-Mini LED technológia most már az egész C-szériás tévékínálatban elérhető, így még több otthonban biztosít prémium szórakozást.
Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában
A Microsoft adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, mely március 20-án zajlott, és a mesterséges intelligencia marketingben betöltött szerepét és lehetőségeit helyezte középpontba. A rendezvény üzenete az volt, hogy az AI nem csupán a jövő technológiája, hanem már most is olyan eszközként működik, amely jelentősen növeli a marketingmunka hatékonyságát. A Microsoft szakértői gyakorlati példákon keresztül mutatták be, hogyan integrálható az AI a marketing- és értékesítési folyamatokba, elősegítve azok optimalizálását és gyorsítva az üzleti döntéshozatalt.
2026-ra a világ legnagyobb fulfilment áruházává válik a soroksári IKEA
Egy évvel az átfogó felújítás bejelentése után a soroksári IKEA egyesíti azokat az új megoldásokat és fejlesztéseket, amelyeket a legnagyobb lakberendezési kiskereskedő már világszerte tesztelt, és 2026-ra a világ legnagyobb IKEA fulfilment áruházává válik.
Ötgenerációs munkahelyek: Hogyan segíthetik az együttműködést a különböző korosztályok?
A generációs különbségek sokak szerint feszültségekhez, széthúzáshoz és akár konfliktusokhoz is vezethetnek, különösen a munkahelyeken. De vajon elkerülhetetlen, hogy így alakuljon? Hogyan hat az innovációs nyomás a generációk közötti együttműködésre? Problémaként vagy lehetőségként kellene tekinteni a különbözőségekre? Ilyen kérdésekre keresnek választ a Bosch Podcast legújabb epizódjában, ahol Steigervald Krisztián generációkutató és Somogyi András, a Bosch cég humánerőforrásért felelős alelnöke beszélgetnek.
Szembarát kijelző és intelligens funkciók az MWC egyik sztárjától
A TCL, a kijelző-innovációk globális éllovasa, büszkén jelenti be, hogy az MWC 2025 során bemutatott TCL NXTPAPER 11 Plus tablet Európában is elérhetővé vált.