Aki nem figyel, feleslegesen fizethet
Változik a Google hirdetési rendszere
Az AdWordsben hirdető magyar vállalkozásoknak kevesebb mint egy hetük van arra, hogy felülvizsgálják kampányaik beállításait. Aki nincs résen, pénzt veszíthet, mert a Google által automatikusan végrehajtott alapbeállítások, az úgynevezett „továbbfejlesztett kampányok” mobil site-tal még nem rendelkező vállalkozások számára nem megfelelőek.
A Google egyik célja, hogy elősegítse az okostelefonokon történő hirdetést és megkönnyítse a célzást a különböző internetezésre használt eszközökre. A számos előny mellett azonban van árnyoldala is a frissítésnek. Július 22-e után nem lehet olyan AdWords kampányt indítani, melynek hirdetései nem célozzák a tablet készüléket használó felhasználókat. Az automatikusan frissülő kampányok új alapbeállításai szerint a Google-re van bízva, hogy a mobileszközön megjelenő reklámokért milyen ajánlatkorrekciót állítson be a rendszer. Aki tehát nem ellenőrzi hirdetéseinek alapbeállításait, azzal egyes esetekben előfordulhat, hogy július 22-től automatikusan többet licitál a mobileszközökről jövő kattintásokért, mint amennyit a hagyományos számítógépeken megjelenőkért eddig hajlandó volt fizetni.
A változásokban több tízezer magyar vállalkozás érintett, és a legtöbbjük számára az új alapbeállítások egyáltalán nem biztos, hogy kedvezőek – figyelmeztet a változás kapcsán Fehér Márton, az Online Marketing Akadémia alapító trénere. Sok magyar vállalkozás weboldala ugyanis még egyáltalán nem optimalizált a mobilokon való megjelenésre, ezért hiába történik meg a hirdetésből való átkattintás, az ügyfélszerzés az adott felületen nem megfelelően megjelenő weboldal miatt már el fog maradni. Számukra a marketingszakember azt javasolja, hogy ellenőrizzék weboldalukat mobilkészülékről nézve, és ha a működésben problémát tapasztalnak, akkor lépjenek be az AdWords fiókjukba, és a mobileszközökre adott ajánlatkorrekciójukat vegyék a lehető legalacsonyabbra (–100%-ra), de legjobb, ha mihamarabb mobilon is használható weboldalt készítenek, hogy az onnan érkező vásárlókat is ki tudják szolgálni.
Emellett minden vállalkozásnak át kell gondolnia, hogy milyen hirdetési stratégiát fog követni az új rendszerben, az új alapbeállításokat automatikusan átvevők ugyanis könnyedén találkozhatnak megemelkedett kattintási költségekkel és kevesebb kattintással. Fehér Márton szerint a változás ugyan most pluszmunkát okoz a hirdetőknek, de akár azzal a pozitív hatással is járhat, hogy a magyarországi vállalkozások is jobban odafigyelnek majd weboldalaik mobilra történő optimalizálására és mobileszközökre célzott hirdetéseikre.
A tavalyi évben a magyar vállalatok 35,65 milliárd forintot költöttek digitális reklámra, melyből 35%-ot fordítottak a Google AdWordshöz hasonló PPC hirdetésekre (forrás: IAB Hungary, Adex). Egy, a mostanihoz hasonló változtatás segítségével a Google akár több száz millió forintos összeget tud a mobilhirdetések irányába terelni.
Kapcsolódó cikkek
- A Google és Microsoft sem teljesített túl fényesen a második negyedévben
- Könyvek a Google Play áruházban
- Mostantól bárki kiegészítheti a Google Térképet
- „Tökéletes vagy nekem!” kampányt indít az LG
- Újabb Street View élmény – Harry Potter világa
- A Google Doodle-lel emlékezik a Roswell UFO évfordulóra
- Budapestre érkezett a Dell Solutions Tour 2013
- Fogyasztói hűség az okostelefonok világában – a hang- és adatminőség számít
- Újdonságok a Google tárházában
- Ipsos: Megérik a pénzüket az online kampányok
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Elérkezett a pillanat – December 14-én érkezik a The Last Three!
Két év intenzív (kb 3000-óra) fejlesztés után, örömmel jelentem be, hogy a The Last Three, a 2.5D indie platformer, 2024. december 14-én Epic Games Store exkluzívjaként elérhető lesz az Epic Games Store-ban. Ez a játék nem akar többet mutatni, mint ami: egy nehéz de érzelmes kaland, amely egy apa és fia küzdelmét meséli el egy pusztuló világban. De ha valaha is érezted, hogy valakiért bármit megtennél, akkor talán ez a játék neked szól.
K&H: Hogyan költenek a magyarok e-sportra?
Az e-sport népszerűsége továbbra is töretlen, emellett gazdasági hatása is rendkívül jelentős. A hazai e-sport-piac becsült éves forgalma eléri a 80 milliárd forintot, amelybe beletartoznak a hardver- és perifériavásárlások, a videojátékok beszerzése, a játékon belüli tranzakciók, valamint az előfizetések és kapcsolódó termékek költései is. A K&H e-sport kutatásából kiderül, hogy szívesen költenek e-sporthoz köthető eszközökre a magyarok. Az ünnepek közeledtével emelkedhet a videojátékozáshoz köthető felszerelések vásárlásának volumene.
20 millió eurós kötvénykibocsátás támogatja az AutoWallis Csoport nemzetközi terjeszkedését
Kedvező feltételekkel bocsátott ki zárt körben 20 millió euró összegű kötvényt az AutoWallis Csoport, mely hozzájárul ahhoz, hogy a vállalat tovább erősítse meghatározó régiós autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatói pozícióját. A forrásbevonás célja a 16 országban jelen lévő AutoWallis további nemzetközi terjeszkedésének, akvizícióinak finanszírozása.
Precízebb diagnosztika, biztonságos önvezető járművek
Minden eddiginél gyorsabb és pontosabb méréseket végző szenzorok tesztelésében vesznek részt a Debreceni Egyetem szakemberei. A CERN-nel való együttműködés keretében olyan speciális detektorok összeállítása a cél, melyekkel az orvosi képalkotás, a gyógyítás, valamint a távvezérlés is sokkal precízebben végezhető a jövőben. A kutatást a HU-rizont program támogatja.
Megnyílnak az XR végtelen lehetőségei a Galaxy AI-jal!
A Samsung és a Google együttműködése új korszakot nyit a kibővített valóság (XR) világában. A „Project Moohan” kódnevű Android XR-headset* természetes, multimodális interakciókat és személyre szabott AI-asszisztens élményt kínál. A fejlesztés célja, hogy átlépje a fizikai határokat, és páratlan lehetőségeket biztosítson a felhasználóknak, hogy újszerűen ismerjék meg a világot és annak történéseit.