Fontos a hatékonyabb banki ügyintézés az ügyfelek megtartására

forrás: Prím Online, 2013. július 24. 12:56

Számos külső erő befolyásolja a pénzügyi szolgáltató cégek üzleti szempontból kritikus dokumentumfolyamatainak kezelési módját, és ezek alapvető kölcsönhatásait, melyek rendszeresen ismétlődnek a napi szintű üzleti tevékenységek során. A pénzügyi szolgáltatók vezetői Európa-szerte egyetértenek – beleértve a globalizációt (77%) – a következő kockázati elemekkel: folyamatosan növekvő információforrásból származó nagy mennyiségű adat (86%), illetve bizonytalan működési környezet (85%), csak néhányat említve.

Ezen tényezők többségének az alapját a technológia vezérelte változások adják. A pénzügyi szolgáltatók üzleti vezetőinek több mint 40%-a aggódik azon, hogy elveszítik a versenyelőnyüket, ha nem képesek lépést tartani a fent említett változásokkal.

 

Ennek eredményeként igen nagy nyomás nehezedik a pénzügyi szervezetekre, hogy legyőzzék ezeket a kihívásokat, növeljék az agilitásukat és biztosítsák azt, hogy alkalmazkodni tudnak azon ügyfelek igényeihez, akik más, új csatornákon keresztül szeretnének az információhoz hozzájutni.

 

A banki ügyfelek például már digitális nyilatkozatokat szeretnének, miközben a back office, a pénzügyi szolgáltatási ágazat gyakran még mindig a nyomtatott dokumentumfolyamatok függőségében él – néhány esetben azért, hogy megfeleljen a szélesebb biztonsági követelményeknek –, más esetben pedig egyszerűen azért, mert a technológiai változás gyorsabb, mint az ő képességük arra, hogy modernebb folyamatokat hozzanak létre. Amint a cégek belátják, hogy ez a járható út, és képesek korszerűsíteni a munkamódszerüket, s ezáltal egy lépéssel az ügyféligények előtt járni, gyakran sokkal nagyobb előnyhöz jutnak, mint azt eredetileg elképzelték.

 

 

Azonban egy, a Ricoh megbízásából végzett, a fő európai pénzügyi szolgáltatókról szóló jelentés rámutat arra, hogy a bankszektornak még meg kell oldania néhány kulcsfontosságú feladatot az üzletileg kritikus dokumentumfolyamatokkal kapcsolatban. A válaszadók csupán 26%-a állította, hogy folyamataik ügyfél-érzékenyek, míg 35%-uk szerint folyamataik az ügyfélmegtartást szolgálják. Az adatok azt mutatják, hogy az ügyfélközpontú, dokumentumalapú folyamatok javításával a bevételek átlagosan 10%-kal növelhetők, s ami még fontosabb, hogy támogatják az ügyfélmegtartást. A gyakori hibával járó ügyintézési folyamatokkal elégedetlen ügyfelek üzleti ügyeik intézéséhez inkább másik vállalatot fognak választani.

 

Az optimalizált, automatikus folyamatok elengedhetetlenek a hatékony, tárgyszerű és jól időzített ügyfél-kommunikációhoz. Ezáltal a pénzügyi szervezetek időt és pénzt takarítanak meg, valamint az alkalmazottak munkáját is felszabadítják az addig manuálisan végzett feladatoktól, akik ezt az időt az ügyfelekkel való törődésre fordíthatják. Az automatizált folyamatok optimális hatását is felül kell vizsgálni annak érdekében, hogy lépést tarthassanak a változó ügyféligényekkel és a fő technológiai változásokkal. Az Açoreana nevű pénzügyi szolgáltató, optimalizálta ezen folyamatait, így hatékonyabbá és rugalmasabbá téve az ügyfél-kommunikációt, mindeközben 30 %-kal csökkentette a dokumentumkezelés költségeit.

 

A gyakori felülvizsgálat szintén segíti a szervezeteket, hogy elkerüljenek néhány problémát, amiket például az Economist Intelligence Unit (EIU) is feltárt friss jelentésében, miszerint a számítógépes programok által hozott automatizált döntések következtében az európai pénzügyi szolgáltató szervezetek legalább egyszer több mint 37%-kal több pénzt költöttek az elmúlt hat hónapban. S ami még ennél is rosszabb, hogy közel minden harmadik pénzügyi szolgáltató szervezet (31%) nyilatkozta azt, hogy ugyanebben a periódusban veszítették el ügyfeleiket pont az automatizált döntések miatt.

 

A Royal Bank of Scotland világosan publikálta az IT kudarcát, miszerint milliókat veszített, mert egy szoftver hiba miatt az ügyfelek nem tudtak hozzáférni a számláikhoz, valamint a Knight Capital 440 millió USD (283,6 millió GBP) tőkeveszteséget könyvelhetett el emiatt; ezzel hangsúlyozva az automatizált IT folyamatok potenciális kockázatát.

 

A jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben a pénzügyi szolgáltatóknak most kell felkészülniük a jövőre, az üzletileg kritikus dokumentumfolyamatok hatékonyabb kezelésére, ami fokozza az ügyfélmegtartást és a céljaik elérését. A lényeges fejlesztések keresztülvitelével hatékonyabb működés és nagyobb költségcsökkentés érhető el, ezzel egyidejűleg előmozdítva a kreativitást és az innovációt, miközben az alkalmazottak felszabadított munkaideje az ügyfelek magas szintű kiszolgálására fordítható.

E-közig ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Trump intézkedései, melyek megrengették az infokommunikációs szektort

Donald Trump másoodik elnöki ciklusa alatt máris számos döntés született, amelyek közvetlenül vagy közvetve befolyásolták az infokommunikációs szektort. Ezek az intézkedések nemcsak az Egyesült Államokban, hanem globálisan is éreztették hatásukat, különösen az Európai Unióban, amelynek alkalmazkodnia kellett az új amerikai megközelítésekhez a digitális szabályozás terén.

 

2025. március 8. 15:17

Elon Musk és Donald Trump: A technológia és politika összefonódása az amerikai kormányzásban

Elon Musk, a Tesla és a SpaceX vezérigazgatója, Donald Trump elnök kinevezése révén a Kormányzati Hatékonysági Minisztérium társelnöke lett. Ez a lépés új dimenziót nyit a technológiai szektor és a politika kapcsolatában, miközben kérdéseket vet fel a kormányzati reformok irányáról és hatásairól.

 

2025. március 6. 11:22

Elon Musk e-mailes ultimátuma: káosz és ellenállás a szövetségi hivatalokban

Elon Musk, az amerikai kormányzati hatékonyság javításáért felelős vezető, e-mailben szólította fel a szövetségi alkalmazottakat heti teljesítményük igazolására, azzal a fenyegetéssel, hogy a válaszadás elmulasztása felmondásnak minősül. Az utasítás zűrzavart és ellenállást váltott ki a kormányzati szervekben.

 

2025. február 25. 19:24

CES 2025 előzetes: Elon Musk Amerikája, avagy a világ Musk-ja

Reneszánsz időket élünk, ami nem mindenki számára egyértelmű, sőt sok kedves olvasó arra gondolhat, hogy harminc év alatt - a rothadó kapitalizmus fővárosában - kissé megbuggyanthatott.
Nézzük akkor, mit is értek reneszánsz idők alatt. 

2024. december 9. 16:46

K&H: A vállalkozások közel kétharmada tervez fejlesztést

A hazai mikro-, kis- és középvállalkozás többsége, 61 százalék tervez valamilyen beruházást a következő egy év során – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. Beruházási szándék szempontjából a top helyen egyértelműen az IT fejlesztések állnak, de közel minden ötödik kkv gondolkodik gépek, illetve gépjárművek beszerzésében is. Az eredményekből az is kiderül, hogy az informatikai fejlesztések nem a munkaerő kiváltása miatt várhatók, hanem éppen azoknál a cégeknél jellemző a technológiai szintlépés, ahol előre láthatóan nem csökken a dolgozók létszáma.

2024. augusztus 15. 15:14

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

„Az Ön eszköze veszélyben van, össze fog omlani” – 8 tipp a félelemkeltő csalások elleni védelemhez

2025. március 13. 09:55

Történelmi magyar siker a Holdon

2025. március 11. 16:01

Különdíjas lett a Deloitte úttörő coaching programja

2025. március 9. 10:06

Jövőformáló diákok: Megvannak a Megoldások a holnapért továbbjutói

2025. március 5. 18:59