Átvágás a nyeremény klíma
Bűnözők élnek vissza a hőségben kitikkadt magyar internetezők figyelmetlenségével. Reklámlevelükben azt ígérik, légkondicionáló berendezéseket fognak kisorsolni, de valójában fizetős sms szolgáltatásra iratkoztatják fel őket.
A vírusirtó szoftvereket gyártó G Data hazai képviselete hívta fel a figyelmet egy magyar nyelvű e-mail reklám terjedésére, mely azt ígéri, hogy légkondicionálót nyerhetünk, ha néhány kérdésre helyesen válaszolunk.
A linkre kattinva egy tetszetős klímát látnak az internetezők, majd néhány kérdésre kell válaszolnia annak, aki szeretné megnyerni az egyik berendezést. Teljesen mindegy, hogy a kérdésekre milyen választ adunk, a weboldal megdicsér minket, hogy ügyesen válaszoltunk.
Ezután következik az átvágás: a nyereményjátékban való részvételhez el kell küldenünk az OK kulcsszót a megadott telefonszámra. Az apróbetűs – a legritkább esetben elolvasott – részben azonban ott áll, hogy minden sms bruttó 1905 forintba fog kerülni.
A G Data szakértője szerint mindez eddig akár lehetne szabályos nyereményjáték is, több jel bizonyítja azonban, hogy átvágásról van szó.
Az első ilyen a nyereményjáték gazdasági irracionalitása. Ha 100 beküldő között sorsol a cég 10 klímát, akkor 10 sms bevétele jut egy berendezés árára, ami mindössze maximálisan 19 ezer forint. A levélszemét küldői ezenkívül kizárólag ingyenes e-mail szolgáltatókat használnak a reklám terjesztésére, és a játékot szervező Virtualink Advisor Ltd. sem ismert vállalkozás az interneten. Az akció futtatására orosz domaineket használnak, a nyereményjátékok leírásában, a szövegekben pedig több helyesírási hibát vétenek.
Emellett a telefonszám, melyre az sms-t el kell küldeni, már ismert arról, hogy hasonló bűnözői tevékenységre használták fel.
Mindez azt támasztja alá, hogy csalásról van szó, amiben az újdonság nem annak módszere, hanem az, hogy már az időjárás változásait is figyelemmel követik bűnözők. Ha rákeresünk a Virtualink Advisor Ltd. nevére, az interneten több nyereményjátékot is találhatunk, de egyikben sem tanácsos részt venni.
A reklámlevél eredeti szövege:
„Kedves Felhasználó!
A nagy forróságra való tekintettel 10 db SAMSUNG KLÍMÁT sorsolunk 100 felhasználó között. Ön az egyik esélyes aki elviheti a berendezést beszereléssel együtt.
Az aktiváláshoz kattintson az alábbi linkre!
hxxp://upmp.ru/plugins/editors/sm
Üdvözlettel
Horváth Ede
Klíma szakszolgálat”
Kapcsolódó cikkek
- Alig figyelnek mobiljaikra a fesztiválozók
- Tavaly 8,1 milliárd jen kárt okoztak internetes csalók Tokióban
- Új veszélyek jelentek meg az interneten
- Szülői felügyelet szoftver az új Sony VAIO notebookokon
- Érdemes betartani a biztonságos online vásárlás szabályait
- Szigorodhat a webes gyerekzár az Egyesült Államokban - Készül az új adatvédelmi szabályzat
- Plan X: előtérbe kerülhet a kiberhadviselés - Valóban veszélyes a nagyobb nyilvánosság?
- A felhasználók fele nem ismeri fel az adathalász üzeneteket
- Kibertér-konferencia: a magánélet nagyobb védelmére van szükség
- Konferencia az internetről - Szakértők: fontos a gyermekek oktatása
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kvantumtechnológia: Az innováció következő nagy ugrása?
Az informatika eddigi fejlődése már eddig is alapvetően alakította át a mindennapjainkat, de a kvantumtechnológia elterjedése új szintre emelheti a kommunikációt, a számítástechnikát, az információfeldolgozást – sőt, áttöréseket hozhat a méréstechnikában és az orvosi diagnosztikában is.
HONOR 400 széria – Kreativitás egy kézben
A HONOR 400 széria nem csupán egy okostelefon, hanem egy teljes kreatív stúdió, amely mindig kéznél van. Az új modellek fejlett mesterséges intelligenciára épülő szerkesztési funkciókat kínálnak, amelyekkel néhány érintéssel látványos, profi hatású tartalmak készíthetők – akár utómunka nélkül. Ez a széria új távlatokat nyit a mindennapi tartalomkészítésben.
Álláshirdetések újratöltve – az AI már a HR-t is forradalmasítja
Az utóbbi években jelentősen átalakult az emberek információkeresési módja: egyre többen fordulnak mesterséges intelligencián alapuló eszközökhöz, ahol már nemcsak kulcsszavakat, hanem természetes nyelven megfogalmazott, összetett kérdéseket is feltesznek. A keresés így egyre inkább párbeszéddé válik, ami alapjaiban formálja át az online jelenlét szabályait – különösen a munkaerőpiacon.
Jövőálló munkahelyek, valós tudás – Ezt hozta a Business Fest 2025
A diploma helyett a valódi készségek, a kiaknázatlan munkaerő-tartalékok mozgósítása és a mentorprogramok bevezetése jelenthetik a választ a magyar munkaerőpiac aktuális problémáira – ez volt a Business Fest 2025 egyik legfontosabb üzenete. A közel 7000 résztvevőt vonzó rendezvényen a WHC Csoport szakértői döntéshozókkal és gazdasági szereplőkkel közösen mutattak be gyakorlati megoldásokat a munkahelyek jövőjének építéséhez. A 35 éves jubileumát ünneplő HR-szolgáltató ezen az eseményen jelentette be teljes körű márkamegújulását is.
Generatív mesterséges intelligencia a K&H Banknál: túl a technológián
A K&H Bank számára a generatív mesterséges intelligencia (genAI) nem csupán egy új technológiai eszköz, hanem az ügyfélkiszolgálás személyre szabottabbá és hatékonyabbá tételének kulcsa. Az elmúlt év során a bank számos területen sikeresen alkalmazta a technológiát – a belső működéstől kezdve, a hitelezési folyamatokon át, egészen Kate-ig, a digitális asszisztensig. A tanulási folyamat része, hogy a kevésbé eredményes esetekből is következtetéseket vonnak le. A cél egy olyan ügyfélélmény megteremtése, amely túlmutat a hagyományos bankoláson, és konkrét élethelyzetekre kínál testreszabott megoldásokat.