A Samsung gyárában jártunk – betekintés a kulisszák mögé
Tegnap látogatást tettünk Jászfényszarun, a Samsung ottani gyáregységét jártuk be. Reggel buszra szálltunk, majd meg sem álltunk a gyárig, ahol nemcsak a termelési folyamatokkal ismerkedtünk meg, hanem a digitális lekapcsolás virtuális pillanatát is megélhettük.
Talán sokak számára ismerősen cseng a település – Jászfényszaru – neve, hiszen itt található Európa legnagyobb televíziós gyáregysége, ahol 19-42 hüvelykes modelleket gyártanak, és amely mintegy 3 ezer ember számára biztosít megélhetést. Ez a szám önmagában sem kevés, de – ahogy a látogatás elején kiemelték – szeptemberben még tovább bővül a számuk a kormánnyal való együttműködés okán. Jelenleg is fejlesztések zajlanak, így nem is tudtuk az egész gyárat körbejárni, ám a fontos termelési folyamatokat testközelben ismerhettük meg.
A színfalak mögött
Először a V2-es épületbe mentünk, ahol már csak a végső összeszerelési folyamatok zajlanak. Itt 13 munkaállomás van, melyből 5-ön már csak a csomagolási folyamatokat végzik. Minden folyamat automatizált, a gépeket és módszereket pedig saját kollégák fejlesztették, melyeket a világ számos helyén használnak.
A kérdés sokakban felmerülhet, ha gépek végeznek egy rakás feladatot, minek van szükség emberi erőre? Nos, a válasz egyszerű: a gépek nem tökéletesek. Mint ahogy azt megtudtuk, gyorsabban is megy a munkavégzés, ha emberi erő támogatja, és van kifejezetten olyan állomás, ahol csak a munkások helyezik be a különféle alkatrészeket.
Az egyik résznél például a gép 3-4 csavarral rögzíti a készülék hátsó részén, majd egy monitoron látja a dolgozó, melyik csavar nincs megfelelően rögzítve. Emellett pedig még emberek is helyeznek el csavarokat. Itt persze újra felvetődött bennünk a gondolat, hogy az rendben van, hogy a gépek nem tökéletesek, na de miért nem végez el mindent a gép, amit aztán a dolgozó ellenőriz?
Erre azt a választ kaptuk, hogy így sokkal hatékonyabb a munkavégzés. 6-7 csavar esetén már jócskán lelassul a gép teljesítménye, ezáltal a végzett munkafolyamat is. Ennek szétbontása azonban gyorsítja a gyártási folyamatot.
A hatékonyság pedig a számokból is tükröződik, ugyanis évente több mint 15 millió TV készüléket gyártanak csak a jászfényszarui gyárban, és mindössze csak egy műszakban dolgoznak a munkások.
Rá is kérdeztem, hogyan lehet a téli, ünnepek előtti hajrában bírni a tempót? Természetesen erre is megkaptuk a választ: a nyári „uborkaszezonban” többletet termelnek, amivel a téli keresletet kényelmesen ki tudják szolgálni. Igaz, hogy mindehhez 3 ezer ember megfeszített munkája járul hozzá, de ne felejtsük el, hogy Európa legnagyobb TV- gyáráról beszélünk.
Részlet a V2-es gyáregységből
A biztonság az alapja mindennek
Mi is megtapasztalhattuk, hogy a Samsung nem csak szónokol a minőségről, tesz is érte. A gyártási folyamatok során számos biztonsági előírást be kell tartani a dolgozóknak. Ám ez nem csak a gépek érdekében történik, hanem a dolgozók védelme is alapvető.
Minden munkatársat földeléssel és kisülés elleni védelemmel – ez utóbbi a V1-es épületben történik – látnak el, valamint a helyiségek páratartalmára is odafigyelnek. Itt is kettős elvvel találkozunk: ami a gépnek nem jó, az a dolgozónak sem.
A V1-es épületben még szigorúbb előírások vonatkoznak a dolgozókra. Itt biztonsági munkaruházat viselete is kötelező, sőt, bizonyos helyeken plusz overáll és csizma használata is. Itt azért helyeződik nagy hangsúly minderre, mert ebben a fázisban történik a kijelző beépítése a keretbe. Nagyon fontos, hogy nem kerülhet semmilyen por vagy szennyeződés bele.
Mi is magunkra öltöttük a biztonsági ruházatot, hogy bemehessünk a V1-es gyáregységbe
Bár mi nem mehettünk a „falak mögé”, csak üvegablakon követhettük a gyártási folyamatot, mégis, nekünk is bele kellett bújni az elsőre viccesnek tűnő védőfelszerelésbe. Ennek oka, hogy már az előkészítő tér is tiszta tér, hogy valóban semmilyen szennyeződés ne kerüljön az alkatrészekbe.
Ebben az egységben minden „just in time” elven működik, vagyis semmi nem kerül raktárra, hanem egyenesen az összeszerelési, csomagolási részbe vándorol, majd onnan kerül tovább, szükség esetén a raktárba.
Ami innen kikerül, annak nyoma van
A minőség és biztonság mellett van még egy fontos dolog, amire nagy figyelmet fordít a Samsung: a rendszerregisztráció. Minden készüléket ellátnak egy sorszámmal, majd ezeket beiktatják a rendszerbe, így minden egyes modell historyja (története) visszakövethető, vagyis minden lényeges információ: mikor és hol gyártották stb.
„Európa minket néz”
Ez a szlogen talán sokak számára ismerősen cseng. Volt időszak, amikor Európa egyetlen Samsung gyára a jászfényszarui volt, amely azóta is töretlenül halad előre, és még mindig őrzi vezetői helyét. Az ünnepségen ezt a gyár elnöke, Kyu Jin is elismerte, aki beszédében kiemelte, hogy Magyarország a színes TV-k hazája, majd hozzátette:”Nincsenek minőségi LED TV-k az itt dolgozó kollégák erőfeszítése nélkül”.
A digitális átállás jászfényszarui ünnepségéről bővebben itt olvashattok.
Kapcsolódó cikkek
- Indul az első magyar 3D csatorna
- A Samsung együttműködik a kormánnyal
- A Moto X gyáregysége a Google utcanézetén
- Reklámringben az online média és a tévé
- Ma 12.30-kor zárul a digitális átállás első üteme
- Az Antenna Hungária felkészülten várja a digitális átállás hajráját
- Egyre jobban teljesít a Samsung
- NMHH: új átjátszó adók segítik a digitális tévéadások jobb vételét
- Folyamatosan ellenőrzi a digitális vételi eszközöket az NMHH és az NFH
- NMHH: tizenegy helyi tévé 72 millió forintos támogatást kapott a digitális átálláshoz
Hirek.com - Kiemelt hír ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Már több, mint 1,2 milliót lopnak el egy-egy család számlájáról a csalók
Minden egyes nap 60 millió forintot, átlagosan 1,2 millió forintot lopnak el a csalók bankszámláinkról. A bankkártyás csalásokban érintett átlagösszeg egy év alatt 10 ezer forinttal, átlagosan 43 ezer forintra emelkedett. Gergely Péter, a BiztosDöntés.hu szakértője szerint vannak már kedvező jelek, számos intézkedés is segíti az embereket, de attól senki nem fog tudni megvédeni minket, ha mi magunk segítjük a csalókat adataink kiadásával, pénzünk hozzájuk utalásával.
Hogyan védhetjük ki a gyakori Booking.com átveréseket?
A Booking.com a szálláshelyeket kereső utazók egyik legfontosabb platformja, de mára olyan szolgáltatások, mint az autóbérlés és a repülőjegy vásárlás is elérhetővé váltak az oldalon keresztül. Ez a világ leglátogatottabb utazási és turisztikai honlapja, amely 2023-ban több mint egymilliárd foglalást bonyolított le, ami kétszerese a 2016-ban regisztrált számnak. Az ESET kiberbiztonsági szakértői most megmutatják, hogyan vadásznak ránk a csalók az adathalász e-mailek küldésétől a hamis hirdetések közzétételéig, miközben a megérdemelt nyaralásunkat tervezzük – és ahhoz is tanácsokat kapunk, miként lehet védekezni ez ellen a csalásforma ellen.
A feltöltőkártyásoknak is bevezeti az eSIM technológiát a Telekom
A Magyar Telekom idei fejlesztései közé tartozik az eSIM technológia bevezetése a feltöltőkártyás szolgáltatással rendelkező szegmensnek. Az ügyfelek számára lehetővé vált, hogy fizikai SIM-kártya nélkül használhassák mobil eszközeiket és a telekommunikációs vállalat szolgáltatásait.
A kék halál képernyőn túl: miért ne hagyjuk figyelmen kívül a szoftverfrissítéseket?
A hibás CrowdStrike-frissítés okozta széleskörű informatikai leállások előtérbe helyezték a szoftverfrissítések kérdését. Frissítsünk vagy inkább ne? Az ESET kiberbiztonsági szakértői most elmondják, miért fontosak a hibajavítások, és miért nem jó megoldás, ha ezeket elmulasztjuk.
Idén a fenntartható cégek tulajdonosait is díjazza az EY
A fenntarthatóság iránt elkötelezett vállalkozókra is reflektorfényt irányít az EY Az Év Üzletembere Program. A független bírálóbizottság első alkalommal osztja ki idén az EY Fenntarthatóságért Különdíjat, hogy kiemelje azokat, akik környezetbarát, társadalmilag hasznos és emberközpontú társaságok tulajdonosai és vezetői.