A férfiak „hűségesebbek”
Jobban kötődnek egy adott márkához
A Grando online pláza legfrissebb felmérése rámutat arra, hogy a férfiak hűségesebbek a nőknél, ha márkákról van szó. A gyengébbik nem közel fele elcsábul, ha valami népszerűbbel találkozik.
A Grando felmérésében megkérdezett nők közel 50%-a hajlandó márkát váltani, ha valami népszerűbbet lát. A férfiaknál ez arány alacsonyabb. De vajon minek köszönhető mindez?
Divathóbort
Érdekes, de a pénztárca mérete nem feltétlenül van összefüggésben azzal, hogy valaki mit vásárol. Ilyenkor nem az számít, mire telik, hanem az, hogy milyen annak a terméknek a megítélése. A divathóbort főleg a szerényebb keresetűeket érinti, ezen belül is inkább a vidéki lakosságot.
Ezzel szemben a magasabb fizetésűek nem feltétlenül egy divatirányzat, náluk a márka a fontos. Hiába találhatnának divatosabb darabokat is, ők ragaszkodnak a „logóhoz”.
Mennyire vagyunk márkahűek?
„A válaszadók 26%-a márkahűnek vallotta magát, 10% pedig egyenesen márkafüggőnek – fedte fel Orova Balázs, a Grando.hu B2C üzletág-igazgatója. – Igaz, több mint 20% úgy vallott, hogy egyáltalán nem kötődik semmilyen brandhez, 27 százalék hajlamos az ingadozásra, a maradék pedig arra húz, ahol éppen jó akciót lát.”
Melyik nem árérzékenyebb?
A felmérés arra is rávilágított, egy-egy akció milyen hatással van a vásárlásokra. A nők ebben a tekintetben is vezetőek, bár csak néhány százalékkal. A kis keresetűekre főként jellemző, hogy – nőkre és férfiakra egyaránt –, hogy lecserélnék márkájukat, ha olcsóbbat találnak. Ez a 70 és 100 ezer forint átlagfizetésűekre jellemző: 5-ből 3-an nyilatkoztak így.
A bevétel növekedésével arányosan az árérzékenység is csökken, ilyenkor már kevésbé érdekli őket az ár, és az akciók is kevésbé vonzóak számukra. A 300 ezer forint feletti átlagkeresettel rendelkezőket már inkább a márka vonzereje nyűgözi le, itt már inkább a tudatos vásárlás kerül előtérbe.
Mennyire fontos a kapcsolat?
A Grando vásárlói egyértelműen az olyan márkákhoz kötődnek főként, amelynek termékeit van lehetőségük előzetesen tesztelni, vagyis kipróbálni, kapcsolatba kerülni ezáltal magával a branddel. Ilyen lehetőségeket teremt egy esetleges nyereményjáték, amely nagyban hozzájárul a márkakötődés kialakulásához.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- A netezők szeretnek nyerni
- Új márkaarculattal rukkolt elő az LG
- Kaspersky Lab: "Steve Jobs elárulja a sikerének titkát"
- A neten tájékozódunk
- A felhő és a közösségi alkalmazások jövője vállalati környezetben
- Egyre jobban teljesít a Samsung
- Kaspersky Lab: veszélyben a vezető pénzügyi intézetek ötöde
- Több európai üzleti vállalkozás a "digitális technnológia sötét középkorában" rekedt
- Hazánkban is egyre többen választják az online bankolást
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Mesterséges intelligencia a marketing szolgálatában
A Microsoft adott otthont a Magyar Marketing Szövetség Marketing Döntéshozók Klubja legutóbbi rendezvényének, mely március 20-án zajlott, és a mesterséges intelligencia marketingben betöltött szerepét és lehetőségeit helyezte középpontba. A rendezvény üzenete az volt, hogy az AI nem csupán a jövő technológiája, hanem már most is olyan eszközként működik, amely jelentősen növeli a marketingmunka hatékonyságát. A Microsoft szakértői gyakorlati példákon keresztül mutatták be, hogyan integrálható az AI a marketing- és értékesítési folyamatokba, elősegítve azok optimalizálását és gyorsítva az üzleti döntéshozatalt.
2026-ra a világ legnagyobb fulfilment áruházává válik a soroksári IKEA
Egy évvel az átfogó felújítás bejelentése után a soroksári IKEA egyesíti azokat az új megoldásokat és fejlesztéseket, amelyeket a legnagyobb lakberendezési kiskereskedő már világszerte tesztelt, és 2026-ra a világ legnagyobb IKEA fulfilment áruházává válik.
Ötgenerációs munkahelyek: Hogyan segíthetik az együttműködést a különböző korosztályok?
A generációs különbségek sokak szerint feszültségekhez, széthúzáshoz és akár konfliktusokhoz is vezethetnek, különösen a munkahelyeken. De vajon elkerülhetetlen, hogy így alakuljon? Hogyan hat az innovációs nyomás a generációk közötti együttműködésre? Problémaként vagy lehetőségként kellene tekinteni a különbözőségekre? Ilyen kérdésekre keresnek választ a Bosch Podcast legújabb epizódjában, ahol Steigervald Krisztián generációkutató és Somogyi András, a Bosch cég humánerőforrásért felelős alelnöke beszélgetnek.