Lemaradásban az Android az alkalmazások terén
Hiába, hogy az Android táblagép platformként lekörözte az iOS-t, minőségi alkalmatások tekintetében úgy tűnik, nem sikerült átvennie a vezetést.
A Canalys új tanulmányából kiderül, hogy a legnépszerűbb iPad applikációk egy része nem érhető el Android platformra. Számszerűsítve: a 100 legnépszerűbb iPad alkalmazásból – 50 fizetős, 50 ingyenes – 30 egyáltalán nem érhető el Android alapú táblagépekre.
Jobban beleásva magunkat a kérdésbe, már a TOP 30-ban is 11 olyan alkalmazást találunk, amelyek csak iPadre optimalizáltak. A felmérés arra is rámutat, hogy az elérhető alkalmazások 18%-a olyan, amelyek csak Android okostelefonokon érhetők el, táblagépeken nem.
Az androidos táblagépekre elérhető alkalmazások száma csupán töredéke az iPadre optimalizált appoknak – 375 ezer iPad alkalmazás, szemben a 10 ezernél kevesebb Android táblagépekre alkalmas változattal. Bár mostanában fejlődés tapasztalható az androidos táblagépek terén (lásd Nexus 7), így elképzelhető, hogy a jövőben ezek a számok is változnak majd.
A Google nem kommentálta a Canalys jelentését.
Forrás: AllThingsD.com
Kapcsolódó cikkek
- Élvezd a Szigetet HD-ben mobilodon!
- A Google 67%-kal vezeti a táblagéppiacot
- iOS-en is elérhető a Google Now
- Az Android kerekedhet felül a 2013-as tabletháborúban
- Kínában összpontosul az iOS és Android piac
- Photoshop telefonra is – Androidra és iOS-re [Videó]
- Az IDC növelte globális táblaszámítógép-eladási előrejelzését
- Vodafone Navigation Hungary: iGO primo alapokon
- Megújult az iLife és az iWork
- Retina kijelző, LTE támogatás és A5X processzor az új iPad-ben [Frissítve]
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
7 vállalat, amely új szintre emelte a zöld gondolkodást
Adatközpontok környezetbarát működésének támogatása, az építészet újradefiniálása, valamint az energiafelhasználás látványos csökkentése – többek között ezekért az innovatív törekvésekért kaptak elismerést a Schneider Electric idei fenntarthatósági versenyének díjazottjai. A Sustainability Impact Award 2024-es kiírásában hét vállalat részesült a kitüntetésben, köztük két indiai cég is.
Mit mesélnek rólunk az emojik 2025-ben?
Egy szív, egy mosolygós arc vagy egy apró szikra – néha ennyi is elég, hogy átadjuk, amit érzünk. Vagy mégsem? A július 17-i Emoji Világnap alkalmából Guld Ádám médiakutatóval jártuk körbe, hogyan változott meg az emojik használata 2025-re, milyen félreértésekhez vezethetnek ezek a kis jelek, és mit tehetünk azért, hogy gördülékenyebb legyen a digitális kommunikációnk.
Hatékonyság, kényelem és fenntarthatóság egyben – Az új E4 monitorok
Az AOC Essential E4 monitorcsalád átfogó választékot kínál a különféle munkakörnyezetekhez – a helytakarékos irodai megoldásoktól a fejlett kreatív felhasználásig. A sorozat kiemelkedik a konfigurációs lehetőségek széles skálájával, így mindenki megtalálhatja a számára ideális eszközt.
Beszéljünk ikonokkal! – Az emojik szerepe a digitális kommunikációban
Július 17-én ünnepeljük az Emoji Világnapját. A kis méretű digitális ikonok ma már szinte minden online beszélgetésben jelen vannak, és szerves részévé váltak mindennapi kommunikációnknak. Ezt felismerve a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) is támogatást nyújt azoknak, akik most ismerkednek a digitális tér színes piktogramjaival.
Magyarország és az AI: Tudásban az élvonalban, bizalomban megosztottan
Ahogy a mesterséges intelligencia (AI) egyre nagyobb teret nyer a világban, a magyar lakosság többsége már most ismeri az alapfogalmakat, és bízik abban, hogy a vállalatok felelősen kezelik az adatokat – derül ki az Ipsos friss, AI Monitor 2025 nemzetközi kutatásából.