A Google Glass forradalmasítja a keresési szokásokat
A Google új találmányának, a Glassnak a hangalapú keresése az előrejelzések szerint teljesen átírja a keresőoptimalizálás módszereit és keresési szokásainkat is.
A hangalapú keresés gyökeresen változtatja meg a keresési szokásokat, ugyanis nem csupán szavakra és rövid kifejezésekre lehet majd rákeresni, hanem komplexebb szerkezetekre is. Ezáltal a felhasználók is könnyebben tudnak keresni, valamint ez a tartalomszolgáltatók számára is új perspektívákat nyit.
Az élőszónak tudvalévő, hogy megvan a maga egyedisége, szinte végtelen számú kifejezési lehetőség fordulhat elő, amelynek az optimalizálója szinte lehetetlen. Ezáltal teljesen megváltozik a keresőoptimalizálás gyakorlata, ami nem kis piacot ölel fel.
Nemcsak a szokások változnak majd, hanem új módszerek is bejönnek a képbe, és vélhetően a tartalommarketingnek jut majd nagyobb szerep.
Fókuszban a tér
A Google Glass technológiájának köszönhetően a viselő pontos helye meghatározható, ezáltal a kereső a felhasználó helyének megfelelő találatoknak nyújt majd prioritást. Vagyis itt a helyi vállalkozások szerepe értékelődik fel igazán, ami a másik oldalról sem rossz dolog, hiszen egy étterem keresése esetén kifejezetten előnyös, ha a közeli kínálat szerepel a listán.
Minden a szemüvegben
Hírek szerint a Google tervezi, hogy a Google+ és Maps szolgáltatását is integrálja a szemüvegbe, ami azt jelenti, hogy a nagy közösségi oldalaknál is gyorsabb lesz a G+. Ami pedig a Google egyik ravasz, de annál élelmesebb húzása ezen a téren, hogy a konkurensek alkalmazásai hamar lemeríthetik a szemüveget, ami szintén a G+-nak kedvez.
Kapcsolódó cikkek
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Zöldebb jövőre kapcsolt az AutoWallis
2024-ben az AutoWallis Csoport több kiemelkedő energiahatékonysági beruházást hajtott végre, és megkezdte a klímaváltozás hatásainak mérséklését célzó átállási tervének kidolgozását. A közép-kelet-európai régió egyik meghatározó autókereskedelmi és mobilitási szolgáltatójaként a vállalat idén ESG-stratégiájának frissítését is elindította, amely már a megújult hulladékgazdálkodási irányelveket is tartalmazza.
Új korszak kezdete: az Arrabona Racing Team elektromos autóval versenyez
Januárban az Arrabona Racing Team bejelentette, hogy az autóipar és a Formula Student-versenysorozat irányvonalait követve a belső égésű motort elektromos hajtásra cserélik. Azóta elkészítették az új korszak első autóját, amelyet nemrégiben a nagyközönség előtt is bemutattak. Az ART_12 névre keresztelt modell első hivatalos versenyén augusztusban, Horvátországban áll majd rajthoz.
Körforgásban a fenntarthatóság: Rekord újrahasznosítás az LG-nél
Az LG Electronics (LG) nyilvánosságra hozta 2024–2025-ös fenntarthatósági jelentését, amelyben részletesen beszámol a 2030-ig kitűzött környezetvédelmi célok eléréséhez vezető jelentős előrelépésekről. A dokumentum külön kitér az üvegházhatású gázok (ÜHG) kibocsátásának csökkentésére, valamint a körforgásos gazdálkodásban elért eredményekre. A jelentés bemutatja, hogyan építi be a vállalat a fenntarthatóságot működésébe, összhangban „Jobb élet mindenkinek” fenntarthatósági víziójával.
Sztárok a gyerekekért: licitálj egy jobb szeptemberért!
Ismert művészek, sportolók és civilek fogtak össze a Tűzcsiholó Egyesület kezdeményezésére, hogy segítsenek 155 hátrányos helyzetű gyermeknek méltó módon elkezdeni a tanévet. Az „Egy iskolatáskányi remény” elnevezésű jótékonysági kampány keretében online aukció indult, ahol különleges, személyes tárgyakra lehet licitálni.
AI-tal turbózott kijelzők: Bemutatkozik a Samsung új Smart Monitor szériája
A Samsung bejelentette új Smart Monitor termékcsaládját, amelyben a csúcskategóriás Smart Monitor M9 (M90SF), valamint a továbbfejlesztett Smart Monitor M8 (M80F) és M7 (M70F) modellek is helyet kaptak. Az M9 modell a korszerű QD-OLED technológiának és az egész szériára jellemző intelligens AI-funkcióknak köszönhetően még személyre szabottabb és összekapcsoltabb felhasználói élményt nyújthat munkához és kikapcsolódáshoz egyaránt.