Az internetes lábnyomunkból összerakható az életünk
Percek alatt elkészíthető személyiségrajzunk és szakmai múltunk
Amióta léteznek munkáltatók és munkavállalók, azóta törekszik mindkét fél a tökéletes találkozásra: hogy az álláskereső megtalálja a rászabott munkakört és környezetet, a cég pedig az ideális dolgozót. A cél nem változott, csak a fejlődés mértéke. A neten található információk értékét hazánkban is egyre több munkáltató ismeri fel – ezeket tudatosan használva pedig az álláskeresők is újabb értékes eszközt kapnak a kezükbe.
A munkavállalók kiválasztása során számos multinacionális vállalat jött rá arra, hogy a tradicionális feltételek - mint az elvégzett iskola minősége, jegyek, szakmai tapasztalat – helyett sokkal hatékonyabb mérőszámokat is be tudnak venni a keresési folyamatban. A legújabb megközelítés alapján az alkalmazkodó képesség, a tanulási hajlam, a rugalmasság és az érzelmi intelligencia kerültek előtérbe. Ezeket a tulajdonságokat egy önéletrajzban, vagy egy állásinterjúban nehéz elemezni, a jelentkezők internetezési szokásaiból azonban pontosan modellezhetőek.
Önéletrajzunk és referenciáink a szakmai munkásságunkról, a felvételi beszélgetéseink pedig az adott pozíció iránti érdeklődésünkről pontos képet adnak, személyiségünket leghatékonyabban azonban a közösségi médiában való aktivitásunk, internetes érdeklődési körünk, keresési szokásaink és fogyasztásunk (Magyarországon szigorúan csak a jelentkező beleegyezésével ellenőrizhető tartalmak) tükrözi. 2013-ban ezért számolnunk kell azzal, hogy minden lábnyom, amit online hagyunk magunkról pozitív, vagy negatív irányba is befolyásolhatja a rólunk kialakult képet.
„Minden cég arra törekszik, hogy megtalálja a legideálisabb jelöltet és minden álláskereső szeretné megtalálni a számára legmegfelelőbb pozíciót. A klasszikus eszközök mellett ezt a folyamatot számos eszközzel segíthetjük.” – nyilatkozta Zsédely Krisztián, a Profession.hu értékesítési vezetője. - „Életünk egyre nagyobb részét az interneten töltjük, kapcsolati hálónkat is a közösségi média segítségével ápoljuk. A Profession.hu ezeket a trendeket kihasználva teszi hatékonyabbá a munkakeresés folyamatát. A rendszerünkön keresztül a munkakeresők megnézhetik, dolgozik-e ismerősük egy adott cégnél, referenciákat kérhetnek korábbi munkaadóiktól és kollégáiktól. Hirdetőink pedig az ajánlásokat látva és saját dolgozóik tanácsait figyelembe véve könnyebben dönthetnek.” – tette hozzá.
A 60-as években elterjedt állásbörzéket a 90-es évek végén a nagyvállalatok saját honlapjaira kirakott álláshirdetései váltották, amiket a 2000-es évek elejétől, az állásportálok tettek elavulttá. A következő lépés ezen oldalak és a közösségi felületek lehetőségeinek egyesítése. A közös ismerős megtalálása, a referenciák begyűjtése és ellenőrzése, valamint a személyiség jegyek feltérképezése a kezdetek óta segíti az álláskeresést, illetve a munkatárstoborzást, az új lehetőségek csupán lépésről-lépésre gyorsabbá és biztonságosabbá tették ezeket a folyamatokat.
A tradicionálisnak számító eszközök, mint az önéletrajz és a motivációs levél mellett most online szakmai tevékenységünk biztosítja a kiemelt figyelmet egy jelentkezésnél: egy számítástechnikai cégnél pozitívum, ha aktív résztvevők vagyunk a szakmai fórumokon, autókereskedőként számít, ha kommenteljük a téma cikkeit, egy élelmiszeripari vállalat pedig értékelheti, ha gasztro mini-blogot vezetünk.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- A közösségi média hálójában
- UPC: 240 az új határ
- A netezők szeretnek nyerni
- A Facebook hatása a nyaralásra
- A neten tájékozódunk
- Nőtt az átlagos internetsebesség világszerte
- A Google nagyobb az USA-ban, mint a Facebook, Twitter és a Netflix együttvéve
- Rekordot döntött az online álláshirdetések száma
- Hazai fesztiváljaink az internet tükrében
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Szintet léphet a CO2-kibocsátás csökkentése a Schneider Electric új megoldásával
Új szintre emelhetik a vállalatok a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében tett erőfeszítéseiket a Schneider Electric új megoldása, a Zeigo Activate Lite segítségével. A szoftver lehetőséget teremt a felhasználók számára a dekarbonizációs célok pontos meghatározására, a kibocsátásuk kiszámítására, valamint arra, hogy kapcsolatba léphessenek olyan szolgáltatókkal, amelyek támogathatják őket mind a megújuló energia használatával, mind a hatékonysággal kapcsolatos céljaik megvalósításában.
Kezdődik az év végi roham a mérlegképes könyvelők számára
A Kulcs-Soft által működtetett Kulcs-Akadémia három éve biztosítja a kreditpontos képzés lehetőségét, a digitalizáció jegyében online és személyes formában is.
A világ öt legjobb márkája között a Samsung
A Samsungot az ötödik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az idei listából kiderült, a vállalat márkaértéke elérte a 100,8 milliárd dollárt, amely 10%-os növekedést jelent az előző évhez képest.
Közösen telepít e-kamion töltőállomásokat a Siemens és az OMV
Az e-buszok és e-haszongépjárművek száma évek óta dinamikusan nő, a személyautó-állomány mellett a fuvarozásban, illetve az áruszállításban is egyre inkább teret nyer az elektrifikáció. A busz- és logisztikai flották üzemeltetői ezért egyre inkább keresik megfelelő töltési megoldásokat.