MÁV: öt éve van online jegyvásárlás
Az évforduló alkalmából játék indult
Tegnap volt pontosan öt éve, hogy a MÁV elindította internetes jegyvásárlási szolgáltatását. Eddig több mint kétmillió utas választotta ezt a megoldást. A MÁV-START egy játékkal készült.
Az online jegyvásárlás semmivel sem bonyolultabb, mint a pénztárakban történő vásárlás, éppen ellenkezőleg. A gép előtt ülve hozzájuthatunk menetjegyünkhöz, legyen szó belföldi vagy nemzetközi utazásról, valamint a fizetési módnál sem csak bankkártyával, hanem mobilegyenleggel is fizethetünk. Ezután pedig kinyomtathatjuk jegyünket, de amennyiben erre nincs lehetőségünk, a vasútállomáson található jegykiadó automatáknál is átvehetjük. Sőt, a fejlesztéseknek köszönhetően némelyik jegyet már digitálisan, QR kód formájában is bemutathatjuk a kalauzoknak.
Na, de kezdjük az elejéről! Aki vonattal utazik, annak biztosan ismerősen cseng az Elvira neve, amely az első hazai online alkalmazás volt. 2008-tól lehetett a felületen már jegyeket is vásárolni. Persze, akkor a lehetőségek még korlátozottak voltak, hiszen nemzetközi jegyeket csak 2010-től lehet a neten is vásárolni.
A QR-kódos jegyhitelesítés sokáig nem volt megoldott, ki kellett nyomtatni a jegyet. Nagy előrelépés azonban, hogy feláras InterCity vagy gyorsvonatokon erre már nincs szükség: a kalauz a QR-kód leolvasásával is köteles elfogadni a menetjegyet. Ehhez persze nem árt egy készülék, amely kezeli a QR-kódokat, mondjuk egy okostelefon. Természetesen a rendszer számlát is képes kiállítani számunkra elektronikus számla formájában.
Nemrég pedig, a netes vásárlás ösztönzésére a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium meghirdetett egy olyan programot, melynek révén, ha valaki online vásárol jegyet, és azt otthon nyomtatja vagy elektronikusan bemutatja, három százalék kedvezményt kapnak a jegy árából.
A rendszer megbízható is, ezt a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság közreműködésével is tanúsítja. A MÁV közleményében azt írja, hogy „a „Vedd a neten!” program keretében kidolgozott minősítési eljáráson a MÁV-START online vásárlási rendszere jól vizsgázott, teljesítette a megszabott követelményeket, és az auditáláson megkapta a tanúsítványt.”
A nyereményjáték tegnap indult útjára, mellyel railjet utazást lehet nyerni. Részletek a MÁV-START oldalán.
Kapcsolódó cikkek
- Kik használnak mobilinternetet hazánkban?
- A közösségi média hálójában
- Ideális védelem a weben terjedő támadások ellen a Cyberoamtól
- Egy újbudai iskola kapott elsőként szupergyors netet
- Az internetes lábnyomunkból összerakható az életünk
- UPC: 240 az új határ
- Sziget: mentesítő vonatok a fesztivál végén
- A netezők szeretnek nyerni
- A Facebook hatása a nyaralásra
- A neten tájékozódunk
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Vicces vagy hasznos? Így görgeti a Z generáció a közösségimédia-tartalmakat
Bennetek van, ami kell a holnaphoz: így szól a Z generációnak* kibontakozási lehetőséget biztosító platform, a Jövőálló Akadémia szlogenje. Sokat kritizálják a fiatalok online életét, digitalizált mindennapjaikat, akár közösségimédia-függőnek titulálják őket, azonban a kezdeményezés életre hívója, a Samsung átfogó kutatásából** is kiderült, hogy az általánosságban online függőkként aposztrofált fiatalok jelentős részének fontos, hogy edukatív közösségimédia-tartalmat fogyasszon. A tudásszerzés, a hasznos ismeretek elsajátítása iránti igény sok esetben a humorfogyasztást is képes beelőzni.
82%-kal nőtt a BÉT-en jegyzett kibervédelmi cég, a ViVeTech bevétele
82 százalékos növekedéssel, 742,4 millió forintra növelte nettó árbevételét a 2024-es év első hat hónapjában a Budapesti Értéktőzsdén jegyzett kibervédelmi cég az előző év azonos időszakában elért 408,6 millió forintról. A ViVeTech Nyrt. adózott eredménye ezzel párhuzamosan 67 százalékkal, 91,1 millió forintra emelkedett a tavalyi év első felében elért 54,7 millió forintos szintről – derül ki a társaság által publikált 2024. első féléves jelentéséből.
Innovatív technológiával és szakértelemmel inspirálja a Sony a jövő generációját
Nagy sikerrel rendezték meg a Sony és a Down Alapítvány közös nyári táborát, melynek keretében a részt vevő értelmi fogyatékossággal élő gyerekek és fiatalok megtanulhatták a Sony által rendelkezésre bocsátott fényképezőgépek és kamerák alapszintű használatát. Az együttműködés még tovább folytatódik idén egy vidéki fotós túrával és egy kiállítással.
Kell-e a digitalizáció és az MI a cégekben, vagy divatos pénzkidobás?
Egyre több vállalkozás ismeri fel, hogy időt és kiadást spórolhat a digitalizáció és a mesterséges intelligencia használatával, de csak kevesen vannak, akik a megvalósítással valódi előnyhöz jutnak. Kurinyecz Gergely, digitalizációs szakértő a nagyvállalatok egyedi működésére szabott folyamatainak digitalizációjában szerzett tapasztalatai alapján segít felvázolni a szoftverek adta lehetőségeket, és mutat rá a gyakori buktatókra.