A tanárok küzdenek a hagyományos síkképernyős TV-k korlátaival
Az Epson új, Európában végzett kutatása alapján a tanárok 77%-a úgy véli, hogy a diákok láthatósági problémákkal küzdenek, amikor a tananyagok a hagyományos síkképernyős televíziókon jelennek meg a tanórák során. 39%-uk szerint az osztály hátsó részen ülő diákok, míg 35%-uk szerint az oldalsó helyeken ülők nehezebben olvassák le a kijelzőn lévő információkat, mint azok, akik az első sorokban vagy középen helyezkednek el. A probléma forrása között említést nyernek a tükröződések és a fény visszaverődése is.
Ennek következtében a tanárok közel fele (46%) gyakran vagy mindig áthelyezi a diákokat más helyekre, hogy javítson a láthatóságon. 84%-uk legalább időnként átrendezi az ülésrendet, hogy biztosítsa, hogy senki se üljön olyan helyen, ahol nem láthatja jól a kijelzőt.
A megkérdezettek 40%-a úgy gondolja, hogy az interaktív projektorok, mint alternatív technológiai megoldások segítenek abban, hogy minden tanuló tisztán lássa a tananyagot. A tanárok pozitívan értékelték ezeket a készülékeket, mivel mérethez igazítható, akár nagyobb kijelzőméretet kínálnak. 38%-uk szerint a projektorok aktívabb tanulást tesznek lehetővé, 34%-uk szerint előnyösebbek a csoportos tanulás során, míg 30%-uk úgy véli, hogy minden diák számára könnyebben láthatóvá teszik a tananyagot.
Az alternatív megoldások, mint például a projektorok biztosítása különösen fontos, mivel a tanárok 84%-a úgy véli, hogy a nem megfelelő technológia jelentősen csökkenti a tanórák hatékonyságát.
„Az iskoláknak hatalmas lehetőségük van a tanulás és a teljesítmény javítására, ha alternatív technológiát választanak – például interaktív projektorokat a síkképernyős televíziók helyett. A projektorok sokkal nagyobb és világosabb képet biztosítanak, amely minden tanuló számára kiváló rálátást biztosít. Emellett motiválóan hatnak, hogy minden diák aktívan részt vegyen az órákon” – nyilatkozta Dr. Sarah Henkelmann Hillebrand, az Epson Europe munkatársa.
English Summary
Epson's recent research across Europe found that 77% of teachers believe students face visibility issues when learning from standard flat-screen TVs. Teachers reported that students seated at the back (39%) and sides (35%) of the classroom struggle to see the content compared to those in the front and center. Reflections and glare also contribute to the problem.
As a result, 46% of teachers frequently move students to improve visibility, and 84% rearrange seating to ensure no one is in a poor viewing spot.
40% of teachers feel interactive projectors can help all students see the materials clearly. These devices provide larger, adjustable displays that teachers find beneficial. 38% believe they encourage more active learning, 34% prefer them for group work, and 30% think they improve visibility for everyone.
With 84% of teachers agreeing that poor technology limits participation, exploring alternatives like projectors is seen as essential for enhancing classroom learning.
Dr. Sarah Henkelmann Hillebrand from Epson Europe highlighted that switching to technologies like interactive projectors can significantly improve learning by offering larger, clearer images and motivating all students to engage more actively.
Kapcsolódó cikkek
- TV vagy projektor: mit válasszunk a Black Friday-en?
- 5 tipp a tökéletes otthoni moziélmény megteremtéséhez
- Home office kérdés: lapostévé vagy projektor?
- Új audiovizuális megoldásokkal jelentkezik az Epson
- Ultrarövid vetítési távolságú lézerprojektorok és sokoldalú házi-mozi projektorok
- Projektor lézer fényforrással és modern, stílusos megjelenéssel
- Autista gyermekek fejlesztését támogatta az Epson karácsonykor
- Minden, ami egy jó meccshez elengedhetetlen
- Az Epson átfogó új termékvonalat mutat be az ISE 2018 rendezvényen
- Új lézeres házi vetítőt mutatott be az Epson
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Női példaképek a digitális gazdaságban
Harmadik alkalommal díjazták a 40 év feletti női példaképeket a digitális gazdaság területén, a pályázatot az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége és a Women in Technology Hungary Egyesület (WiTH) hirdette meg. A díjra gazdasági társaságok és különböző szervezetek jelölték azokat a női kollégáikat, akik kiemelkedő eredményeikkel és munkásságukkal hozzájárulnak a digitális gazdaság és technológia fejlődéséhez. Ezzel nemcsak az ő tevékenységüket ismerik el, hanem azt is, hogy példaképként szolgálhatnak a fiatalabb generáció számára, és bemutathatják a 40 év feletti női munkavállalók értékeit és lehetőségeit. Az "Inspiráló női vezetők" kategóriában Rakó Ágnes, a KPMG tanácsadási üzletágának társvezetője nyerte el a díjat.
Tanulni menő: Új alapokra helyezett oktatás
Sürgősen új alapokra kell helyezni az oktatást, mivel a technológiai fejlődés korában már nem az információ megszerzése, hanem a tanulók érdeklődésének fenntartása jelenti az igazi kihívást. A tanulásnak pozitív élménynek kell lennie, ezért egy jó iskola a gyermekek kíváncsiságára épít, így a tanulók belső motivációjuk révén fejlődhetnek. Emellett nemcsak az alapvető tudás elsajátítása, hanem a jövő kihívásaira felkészítő kompetenciák és készségek megszerzése is fontos szerepet kap. A Tanulni menő kezdeményezés célja, hogy összekapcsolja az oktatás megújítása iránt érdeklődőket: pedagógusokat, üzleti szereplőket, oktatási szakértőket, családokat és a hátrányos helyzetű diákokkal foglalkozó tanárokat.
Szoboszlai Futam: Egy különleges kihívás a Telekom Vivicittán
Idén 300 résztvevő próbálhatja ki a Telekom Vivicitta új kihívását, és teljesítheti azt a távot, amelyet Szoboszlai Dominik átlagosan fut egy mérkőzésen. Az exkluzív, 10,5 km-es futam április 13-án, a verseny második napján, 13 órakor rajtol. A résztvevők limitált, egyedi technikai pólót kapnak, és nevezési díjukból 2000 Ft-ot a SUHANJ! Alapítvány támogatására ajánlanak fel. A nevezés március 15-én, 9 órától kezdődik a Telekom Vivicitta hivatalos honlapján.
Kalmár 120: A magyar kibernetika úttörőjére emlékeznek Szegeden
Születésének 120. évfordulója alkalmából a Neumann Társaság (NJSZT) kiállítást rendez a szegedi Informatika Történeti Kiállításon (ITK), a Szent-Györgyi Albert Agorában, tisztelegve a magyar számítástechnika úttörőjeként ismert Kalmár László matematikus előtt. A 2025. március 27-én nyíló Kalmár 120 tárlaton a kibernetika területén végzett maradandó munkásságát bemutató tablók, dedikált könyvek, kitüntetések, korabeli dokumentumok, valamint Kalmár által használt tárgyak lesznek láthatók.
A Budapest SmartFest új korszakot nyit a filmművészetben
A Budapest SmartFest nemzetközi filmfesztivál immár másodszor hozza el a világ legérdekesebb, mesterséges intelligenciával és okostelefonokkal készült filmjeit, bemutatva, hogyan formálja a technológia a vizuális kultúrát és a filmművészetet. A fesztivál közel negyven ország alkotásait vonultatja fel Kanadától Indiáig, Kínától Európáig, tükrözve egy globális kreatív forradalmat, amelynek középpontjában az AI áll – bár a technológia mögött mindig az emberi kéz és szellem munkálkodik.