A Xiaomi ismét megszerezte a második helyet a magyarországi okostelefonpiacon
A Canalys vezető piackutató szerint Magyarországon a Xiaomi 21%-os részesedéssel második szereplő a magyar okostelefonpiacon, a társaság 2021 negyedik negyedéve óta tartja ezt a pozíciót. A Xiaomi éven belüli növekedése a magyar piacon 2022 első negyedévében 45% volt.
A világpiacot nézve, a szóban forgó időszakban a Xiaomi a harmadik legtöbb okostelefont hozta forgalomba, ezzel párhuzamosan fokozatosan erősíti a pozícióit a prémium szegmensben. Tavaly novemberben a MIUI havi aktív felhasználóinak a száma világszerte átlépte az 500 milliót, ami azt jelenti, hogy a felhasználók száma 32 százalékkal nőtt egyetlen év alatt. Eközben az AIoT platform használóinak száma is tovább bővült, és átlépte a 434 milliót, vagyis ennyi eszköz csatlakozik a Xiaomi platformjához az okostelefonokon, táblagépeken és laptopokon kívül.
Kapcsolódó cikkek
- Hivatalosan is bemutatkozott itthon a Xiaomi 12 sorozat
- A Xiaomi új, 5G-képes Redmi Note telefonokat mutatott be
- A Xiaomi 12 széria újraértelmezi a “zászlóshajó” fogalmát
- Magyarországon is bemutatkozik a vadonatúj Redmi Note 11 termékcsalád
- A Xiaomi és a Sundance Institute együtt indítanak filmes tanfolyamot
- A Xiaomi bemutatta a tartalomgyártásra szánt Xiaomi 11 termékcsalád új tagjait
- A Xiaomi rövidfilmmel indítja az első saját filmfesztiválját
- A Xiaomi először lépett a 2. helyre a globális telefonpiacon
- Magyarországra is megérkezett a teljes Mi 11 termékcsalád!
- Magyarországra is megérkezett a Redmi Note 10 5G!
Trend ROVAT TOVÁBBI HÍREI
EY: csak átmeneti a megtorpanás az elektromos autók piacán
Lassulás tapasztalható idén a tisztán elektromos, hibrid és plug-in járművek (EV) iránti globális kereslet növekedésében – derül ki az EY 28 ország 19 000 fogyasztójának megkérdezésével készült nemzetközi felméréséből. Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat – emeli ki Szűcs Tamás, az EY autóipari iparági csoportjának vezető partnere.
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede kínálja ezt az átvételi módot, ami 12 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Az egyre növekvő kereslet az egyik fő oka lehet a szolgáltatók kapacitásproblémáinak – állapította meg a Nagy Webáruház Felmérés.
A digitális technológiák jelentik a jövő oktatásának alapját
Okostanterem, szupergyors Wi-Fi és innovatív tárolási megoldások – többek között ezek a technológiai fejlesztések alakíthatják az egyetemi oktatás és -kutatás jövőjét. Az Óbudai Egyetem és a Huawei Technologies „Digitális fokozatváltás a felsőoktatásban” című közös rendezvényén a digitális oktatás legújabb trendjeit és a Huawei legfejlettebb megoldásait mutatták be, amelyek hatékonyabbá és interaktívabbá tehetik a tanulási környezetet. Az Óbudai Egyetemen már telepítési fázisban lévő Wi-Fi 7 hálózati technológia például négyszer gyorsabb adatátvitelt kínál, míg a mesterséges intelligencia és a felhőalapú megoldások a személyre szabott oktatást és nemzetközi kutatási együttműködéseket támogatják.
TECHXPO 2024: Már közel 360 ezren töltötték le a Digitális Állampolgár mobilalkalmazást
Megnyitotta kapuit a TECHXPO 2024, Közép-Európa legnagyobb tech csúcstalálkozója Budapesten. A négynapos rendezvény fajsúlyos nemzetközi konferenciaprogrammal indult, melynek nyitóelőadását Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter tartotta a Digitális Állampolgárság témájában. Előadott még a konferencián többek között Gerd Leonhard, a világ TOP 10 jövőkutatóinak egyike, Hong-Eng Koh, a Huawei Technologies globális közszolgálati iparági vezető kutatója, illetve Bojár Gábor, a Graphisoft alapítója is.
A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették együttműködésüket, amelynek célja a globális piacra szánt SoC-k, (System-on-Chips, azaz egylapkás rendszerek) fejlesztése. A partnerség révén az LG célja, hogy tovább bővítse a termékeihez és szolgáltatásaihoz használt AI-chipek tervezésében és fejlesztésében rejlő lehetőségeket. A vállalat elkötelezett az AI-alapú innovációk előmozdítása mellett, különösen a háztartási készülékek, az okosotthon-megoldások, valamint a jövőbeli mobilitási és kereskedelmi fejlesztésének területén.