K&H: Hogyan költenek a magyarok e-sportra?
Az e-sport népszerűsége továbbra is töretlen, emellett gazdasági hatása is rendkívül jelentős. A hazai e-sport-piac becsült éves forgalma eléri a 80 milliárd forintot, amelybe beletartoznak a hardver- és perifériavásárlások, a videojátékok beszerzése, a játékon belüli tranzakciók, valamint az előfizetések és kapcsolódó termékek költései is. A K&H e-sport kutatásából kiderül, hogy szívesen költenek e-sporthoz köthető eszközökre a magyarok. Az ünnepek közeledtével emelkedhet a videojátékozáshoz köthető felszerelések vásárlásának volumene.
Magyarországon az e-sporttal kapcsolatos kiadások 2024-ben megközelítették a 80 milliárd forintot, amelyből a legnagyobb rész hardvervásárlásra (40 milliárd forint) és játék-előfizetésekre (11,7 milliárd forint), míg 9,2 milliárd forintot játékon belüli tartalmakra, 1,4 milliárd forintot ajándéktárgyakra irányult. A növekedés hátterében a játékpiac stabilizálódása és a videojátékok iránti kereslet folyamatos emelkedése áll. A K&H e-sporttal kapcsolatos kutatásából, melyet a 20-65 éves magyar lakosság körében végeztek 1000 fő bevonásával, egyértelműen kiderül, hogy az e-sport iránt aktívan érdeklődők előszeretettel költenek az ehhez köthető felszerelésekre. A megkérdezettek több mint fele költ 10.000 forint felett éves szinten. Sőt, közel 10 százalékuk 50-200 ezer forintra becsüli éves költését.
„Az e-sport gazdasági növekedésének dinamikus íve jól tükrözi a sportágban rejlő hatalmas potenciált. Az e-sportolók számának évről évre történő gyarapodása nemcsak a versenyeken való részvételt növeli, hanem a piacra is jelentős hatást gyakorol. Épp ezért támogatjuk töretlenül a hazai e-sportot, ezzel biztosítva nemcsak a sportág, hanem a játékosok előrehaladását is” – mondta Horváth Magyary Voljč Nóra, a K&H Csoport kommunikációs vezetője.
Az e-sport platformjának meghatározó szereplője 8-10 évvel ezelőtt a PC volt. Az utóbbi években azonban a laptopok egyre inkább felzárkóznak, egyre nagyobb teljesítménnyel rendelkeznek, és kiegészítő hardverekkel, valamint felhőben futtatott játékokkal már alig észrevehető a különbség a két eszköz által nyújtott élmény között.
A K&H idei felméréséből látható, hogy az e-sportot játszók vagy nézők közel 75 százaléka rendelkezik laptoppal, 23 százalékuk pedig valamilyen játékkonzollal is.
Ünnepek közeledtével számos áruházlánc akciót akcióra halmozva népszerűsíti termékeit. Az ünnepi leárazások nemcsak az áruházak forgalmát, de a magyarországi kiskereskedelmet egyaránt felpörgethetik. A KSH előrejelzései alapján az utolsó negyedévben is kimagaslóan magas lehet a számítástechnikai és egyéb iparcikkek forgalma, amelyek tovább növelhetik a hazai e-sport gazdaságot.
Kapcsolódó cikkek
- Izgalmas versenyek a T-esport Bajnokságon
- Videojáték és e-sport kutatás 2024
- A legfontosabb európai gaming eseményeken kapnak központi szerepet az LG UltraGear monitorai
- Hódít az e-sport láz
- Hamarosan indul a Deutsche Telekom által szervezett e-sport bajnokság
- Díjazták az elmúlt év kiemelkedő e-sport-teljesítményeit
- Az AGON by AOC és a Red Bull partnerkapcsolata folytatódik 2023-ban is
- 1 millió forintos összdíjazással indult a K&H Egyetemi E-sport Kupa
- Az LG legújabb gaming monitora lett a 2023-as LEC hivatalos kijelzője
- A videójáték-piac háromnegyedét az e-sport adja
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Új ügyvezető az iCentre élén
Gyarmati Csaba veszi át az iCentre ügyvezetői feladatait 2025. január 20-tól. Új pozíciójában, az Apple termékek kereskedelmében nagy tapasztalattal rendelkező vezető feladatai közé tartozik a vállalat növekedésének támogatása, a prémium ügyfélélmény biztosítása és a kis- és középvállalati ügyfelek magas szintű kiszolgálása.
A HONOR leleplezi a stílusos és erős teljesítményű HONOR X8c-t
A HONOR bejelentette, hogy januárban érkezik Magyarországra a HONOR X8c, egy olyan okostelefon, amely ötvözi a stílust a csúcstechnológiával. A lenyűgöző 108MP-es és 50MP-es ultra-tiszta éjszakai fényképezési képességgel, innovatív AI-élménnyel és kiemelkedő tartóssággal felszerelt HONOR X8c azoknak készült, akik a rendkívülire törekszenek.
A technológia, ami visszahozhatja a fejlesztéseket Európába
Az elmúlt évtizedekben robbanásszerűen fejlődött az additív gyártás, amely ma már nemcsak az ipar, hanem az élet számos más területén is jelen van. A 3D nyomtatás – ahogy a köznyelvben elterjedt – egyre több lehetőséget kínál a fenntartható és hatékony termelésre, ráadásul a globális gazdasági kihívásokra is megoldást nyújthat.
Nem minden közügy, amiről a média beszámol
Helytelen közügynek minősíteni egy történést pusztán azért, mert azt médiafigyelem övezi – egyebek mellett erre mutat rá a Koltay András és Szomora Zsolt által szerkesztett új könyv. A kötet hazai bíróságok több száz egyedi döntésén keresztül mutatja be a szólásszabadság és a személyiségvédelem ütközésének kérdéseit, rávilágítva arra is, hogy egy közlés nem jogellenes önmagában azért, mert valótlan tényállítást tartalmaz, illetve hogy a vélemények rendkívül széles körben védettek a joggyakorlatban.
Új logisztikai vezető a Schneider Electric gyöngyösi gyárában
A Schneider Electric gyöngyösi gyárában 2024. november elejétől Soltész Nikolett felel a logisztikai feladatokért. Az újonnan kinevezett ellátási lánc menedzser a hatékonyság további növelése mellett tervei szerint kiemelt figyelmet fordít arra is, hogy munkatársai számára még vonzóbb munkahelyi környezetet alakítson ki.