Kutatás: A fiatalok és a nők ötöde napi 7 óránál is többet használ mobilalkalmazásokat

forrás: Prím Online, 2021. január 11. 17:55

A 18-24 év közöttiek ötöde naponta 7 óránál is többet használja kedvenc mobilalkalmazását – derült ki a Huawei Technologies megbízásából készített online felmérésből. A vállalat négyezer válaszadó mobil- és alkalmazáshasználati szokásait vizsgálta, eszerint a férfiak 22 százaléka heti rendszerességgel próbál ki új appokat, míg a nők sokkal több időt töltenek legkedveltebb alkalmazásaik használatával. Utóbbiak inkább a barátaikra hallgatnak, hogy melyik appot töltsék le, míg az urak cikkek és elemzések alapján döntenek erről.

A Huawei Technologies által készíttetett felmérés többek között azt vizsgálta, hogy a magyar felhasználók körében mennyire népszerűek a mobilra letölthető alkalmazások, melyek a kedvencek, valamint honnan és kinek az ajánlására szerzik be ezeket.

 

Az új alkalmazások iránti nyitottság inkább a férfiakra jellemző, 22 százalékuk heti rendszerességgel próbál ki appokat. A nők 15 százaléka mondhatja el ugyanezt magáról, azonban, alkalmazásválasztásukban sokkal impulzívabbak (15%), mint férfitársaik (9%), és főként a barátaik befolyásolnak. Ellenben mindkét nem havi rendszerességgel keresi fel az AppGallery-t, hogy megnézze az újonnan elérhető alkalmazásokat (férfiak: 41% - nők: 39%).

 

Az idősebb generáció jóval megfontoltabb, ha alkalmazások letöltéséről van szó. Tíz százalékuk alaposan utána jár, cikkeket és véleményeket elolvasva választja ki, mit tölt le a telefonjára. A 18–24 éves korosztály tagjainak ugyanakkor mindössze 2,7, a 25–44 korosztály képviselőinek pedig 4,41%-a tesz így. A megkérdezettek legnagyobb része inkább impulzív, ha egy új app letöltéséről van szó.

 

Vannak, akik napi 7 órát töltenek kedvenc appjaikkal

A felmérés szerint a válaszadók mintegy 70 százaléka átlagosan napi 4 órát használja a telefonjára letöltött appokat, de az életkor jelentősen befolyásolja, hogy mennyi időt töltünk mobilalkalmazásokkal. A legaktívabbak a 18-24 évesek, 18 százalékuk több mint 7 órát naponta; a legkevesebbet pedig a 45-54 éves korosztály. 31 százalékuk kevesebb, mint 2 órát tölt kedvenc alkalmazásaival naponta. 

 

A nemek szerinti eloszlást vizsgálva kiderül, hogy a nők az aktívabb app-felhasználók: 16 százalékuk naponta több mint 7 órát tölt alkalmazásokkal, szemben a férfiakkal, akiknek mindössze 11 százalékuk használja ennyi ideig kedvenc appjait.  

 

A lakosságot nézve a főváros lakói a legaktívabbak: a budapestiek közel harmada (32%) használja 5 óránál többet a telefonját. 

 

A felfedezés izgalma

A válaszadók több mint fele, 54,8 százaléka vallja magát felfedezőnek, vagyis olyannak, aki kifejezetten keresi és ki is próbálja a legújabb alkalmazásokat. 21 százalékuk az alkalmazás jellege és tartalma alapján választ, 18 százalékuk tölt le barátai ajánlására appot, míg a felhasználók mintegy 5%-a választ alkalmazást valamilyen promóció vagy hirdetés miatt. Ez utóbbi a legkevésbé 18–24 évesek körében (3%) jellemző.

 

Egy-egy új app letöltésénél a barátok ajánlásai nagyobb hatással vannak a nőkre (30%), mint a férfiakra (23%). Utóbbiak inkább cikkek és elemzések elolvasása alapján töltenek le alkalmazásokat (46%), míg a nők appválasztását elsősorban az online hirdetések (45%) befolyásolják. 

 

Képben vannak az AppGallery-vel

Az online felmérésből kiderült, hogy a megkérdezett felhasználók 77 százaléka tudja, hogy a Huawei önálló alkalmazásáruházat indított AppGallery néven. A Huawei saját mobil alkalmazásboltja, az AppGallery ismertsége a 18–24 év közötti felhasználók körében a legmagasabb (92,6%). A többi korosztály közel háromnegyede tudja pontosan, mi az AppGallery. A tudatos felhasználók 77 százaléka használja rendszeresen, közel 10 százalékuk pedig mindenképpen kipróbálná. 

E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Samsung Bespoke készülékeiből épül fel a jövő konyhája

A Samsung a Bespoke Home 2021 online eseményen mutatta be vízióját a jövő háztartásáról. A bemutatón a vállalat Bespoke berendezései is bemutatkoztak, amelyek közül a Bespoke hűtőszekrény első alkalommal válik elérhetővé Magyarországon. Az új készülékek sokoldalúak, kialakításuk személyre szabható és hozzájárulnak a felhasználók csatlakoztatott életmódjához. 

2021. május 13. 16:48

Balogh János és Bozsóki István kapta a Dr. Magyari Endre-díjakat

A hírközlési ágazat életműdíjának számító Dr. Magyari Endre-díjakat Karas Monika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) elnöke idén Balogh János ezredesnek, az NMHH főosztályvezetőjének, valamint Bozsóki Istvánnak, a Nemzetközi Távközlési Egyesület (ITU) osztályvezetőjének adta át ma a győri Széchenyi István Egyetem online rendezvényén. A távközlés világnapjához kapcsolódó konferencián a hírközlési szakma Covid-áldozatairól is megemlékeztek egy meteorológiai ballon felengedésével.

2021. május 13. 15:04

Megállapodott a Gazdasági Versenyhivatallal az eMAG

A hazai e-kereskedelmi piacra nézve előremutató megállapodást kötött az eMAG Magyarország a Gazdasági Versenyhivatallal: a vállalat kifizeti a 2018-as Black Friday kapcsán kirótt bírságot, ezzel párhuzamosan pedig minden vásárlójának 3 ezer forint értékű kupont biztosít, a hazai kis-, és középvállalkozások online értékesítési tevékenységét pedig több, mint 4 milliárd forint értékű programmal segíti. E támogatás révén a hazai kis és közepes kereskedők versenyképesebbek lehetnek a már az európai piacon is terjeszkedő külföldi online kereskedőóriásokkal szemben, amelyeknek nem érdeke előnyben részesíteni a helyi kereskedőket.

2021. május 13. 13:20

Új vezető a Schneider Electric gyöngyösi gyárában

2021. március 1-től Siliga Tündét nevezték ki a Schneider Electric gyöngyösi gyára igazgatójának.

2021. május 13. 11:10

Egyre többet fizetünk a sztárokért az interneten

Az elmúlt egy évben Magyarországon is látványosan emelkedett azoknak az ismert embereknek a száma, akik erősítették vagy éppen megteremtették az internetes jelenlétüket. Az előbbiek közé tartozik Geszti Péter, aki a YouTube-csatornájának fejlesztésével kezdett foglalkozni, utóbbiakhoz pedig Friderikusz Sándor, aki 62 évesen döntött úgy, hogy podcast csatornát indít és ehhez egy külön stúdiót is megépít.

2021. május 13. 09:55

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Digitalizációs „bumm” a bankszektorban!

2021. május 4. 19:29

Óvakodjunk a COVID-19 vakcinával kapcsolatos csalásoktól és álhírektől

2021. április 19. 14:58

Új pályázatokat indít az EIT Digital

2021. április 8. 14:15

Stabil üzleti teljesítmény mellett tovább növekedett tavaly a Huawei

2021. március 31. 13:35