Pontos információk a vezetőülésben FAULHABER léptetőmotorokkal
A Bugatti autógyár megközelítését egy különleges és részletes figyelem jellemzi: a márka minden aspektust igyekszik kifinomultan megoldani. A hamarosan piacra kerülő „Tourbillon” luxusmodell bemutatója is ezt tükrözi, hiszen az autógyár ismét valami igazán egyedülállót alkotott. A hagyományos digitális kijelző helyett a sofőr egy valódi svájci órát láthat a kormány mögött. A hipersportkocsi műszerfalát a Concepto műhelyeinek precíz mechanikai megoldásai díszítik, ahol a világ legnevesebb óragyártói számára készítenek szerkezeteket. A jármű fedélzeti számítógépének jeleit FAULHABER léptetőmotorok alakítják át az óramutatók számára.
A Bugatti Tourbillon autók esetében nehéz elkerülni a szuperlatívuszokat, mint a „lélegzetelállító dizájn” vagy a „kompromisszummentes technológia”. A legjobb jellemzők közé tartozik a 446 km/h végsebesség, az 5 másodpercen belüli 0-200 km/h gyorsulás és a 3,8 millió eurós alapár.
A 2026-ban érkező új modell hajtáslánca egy újragondolt rendszerre épül, amelyben a komplex villanymotorok, a V16-os szívómotor és a nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltó kombinálódik. A gyártó szerint kulcsfontosságú volt, hogy az autó megőrizze a belső égésű motorok analóg, tiszta élményét, miközben az elektromos motorok mozgékonyságát is integrálja.
A „Tourbillon” szó, amely franciaül „forgószél”-t jelent, tökéletesen illik a járműhöz, utalva az óragyártás világában úttörő Breguet találmányára, amely a 18. században Svájcban született, majd Franciaországba költözött. Az olasz Ettore Bugatti által 1909-ben alapított autógyár a mai napig őrzi nevét.
A Tourbillon egy bonyolult mechanizmus, amely a Föld gravitációs hatásait ellensúlyozza az óra pontossága érdekében. Ma a precíziós órák főként La Chaux-de-Fonds-ban készülnek, így a Concepto is, amely 2006-ban alakult. A Concepto a világ legvékonyabb mechanikus óráját is kifejlesztette, és a Tourbillon mellett egyéb rendkívül komplex mechanizmusokat is tervez és gyárt.
Amikor a Bugatti úgy döntött, hogy mechanikus kijelzőt alkalmaz a járművéhez, a Concepto volt a természetes választás. A középkonzolon egy kihajtható digitális kijelző is helyet kapott, de a vezető közvetlen látószögében lévő sebességmérőnek valami rendkívülinek kellett lennie.
A projekt célja egy olyan kijelző megvalósítása volt, amely nemcsak külsőleg, hanem belső mechanikájában is egy svájci karórára emlékeztet. A koncepció egy nagy kör alakú központi kijelzőt és két kisebb mellékkijelzőt tartalmaz, amelyek klasszikus órákra emlékeztetnek, de itt a jármű adatai jelennek meg.
A mechanikus szerkezet 600 alkatrészből áll, mindegyik újra tervezve. Az autó fedélzeti számítógépével és az elektromotorokkal való integrálás sem volt egyszerű, de a FAULHABER léptetőmotorok, amelyeket La Chaux-de-Fonds-ban gyártanak, segítenek az elektronikus jelek átalakításában és a mutatók mozgatásában.
A motoroknak rendkívül szélsőséges hőmérsékleti körülmények között is működniük kell, és gyors reakcióidővel kell rendelkezniük. A FAULHABER motorok -30 és +120 Celsius fok között működnek, és megfelelnek a Concepto által támasztott szigorú követelményeknek. A tesztelés során már bebizonyították, hogy hibátlanul működnek a mechanikai rendszerben és a különböző tesztek során is.
A Bugatti Tourbillon kijelzőjének tökéletesítésén dolgoznak, hogy a legújabb hipersportkocsit még a piacra kerülése előtt felszerelhessék ezzel a páratlan megoldással.
English Summary
The Bugatti Tourbillon is a unique blend of precision watchmaking and automotive technology. Instead of a digital display, the driver sees a real Swiss mechanical watch behind the wheel, powered by Concepto's exceptional mechanics. The vehicle's powertrain combines electric motors with a V16 engine. The 600-piece display translates electronic signals into mechanical movement using FAULHABER stepper motors, maintaining flawless performance even in extreme temperatures. Set to debut in 2026, the car is priced at €3.8 million.
Kapcsolódó cikkek
- Ezekre érdemes figyelni, ha autóval közelítjük meg a sípályát
- A Bridgestone integrálja a mesterséges intelligenciát a gumiabroncs-fejlesztésbe
- Idén tavasszal új Ferrarik gördülnek ki a Hot Wheels-től
- Mérföldkő: elektromos kategóriára vált a Széchenyi-egyetem Formula Student-csapata
- Ezek lesznek 2025 legjobban várt elektromos autói
- Chery Group: Budapest–Róma egy feltöltéssel
- Turbó fokozatra kapcsolt az innovációban az OMODA gyártója, a Chery Group
- Elkészült a kétmilliomodik autó a kecskeméti Mercedes-Benz Gyárban
- Indításrásegítő és a zseblámpába épített powerbankek a Sandbergtől
- Már nálunk is kapható az OMODA 5
Automobil ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Simple kutatás az autósok közlekedési szokásairól
A Simple felmérése alapján az autósok 60 százaléka nem hagyja, hogy az üzemanyagárak változása befolyásolja autóhasználati szokásait, és jelentős részük nem tervez változtatni a közlekedési szokásain 2025-ben. Úgy tűnik, hogy az autósok annyira hozzászoktak az egyre dráguló üzemanyagárakhoz, hogy már nem hatnak rájuk a változások. Míg két évvel ezelőtt a sofőrök 54 százaléka nem vette figyelembe az üzemanyagárak változását, addig idén már 60 százalékuk van ezzel így a közel 11 ezer kérdőívet kitöltő Simple felhasználó közül*.
Kis időre fellélegezhetnek az európai autógyártók
Az európai autógyártók enyhülhetnek kicsit, de továbbra is jelentős erőforrásokat kell fordítaniuk az elektromobilitás fejlesztésére. Európa versenyképességének növelése és az elektromos átállás együttesen egy összetett kérdést képez, aminek része a szén-dioxid-kibocsátási kvóták szigorításának elhalasztása – fogalmazott Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkára.
Különleges Maserati modellek a hófödte hegyek között
A Maserati kabrió kínálata központi szerepet kapott a The I.C.E. St. Moritz eseményen, ahol bemutatták a GranCabrio új, 490 lóerős változatát. Ez az erőforrás már a GranTurismo modellben is elérhető, így teljes képet ad a választék, amely a kupék dinamikáját és kényelmét ötvözi a nyitott tetős vezetés élményével. Emellett debütált a különleges GranCabrio Trofeo ONE of ONE – THE I.C.E. modell is, amely a Maserati Fuoriserie személyre szabási programja alapján készült.
Az Ubigi eSIM szolgáltatása tovább bővül a BMW járművek számára Európában
Az Ubigi tovább bővíti integrált eSIM szolgáltatását a BMW járműveiben, most már Európa több országában is elérhetővé válik. 2024 júliusa óta 15 országban volt elérhető, és 2025 márciusától újabb 12 országban, köztük Magyarországon, Szlovákiában, Szlovéniában, Bulgáriában, Horvátországban, Romániában, Görögországban, Svédországban, Finnországban, Dániában, Cipruson és Máltán is hozzáférhetővé válik.
Hét női találmány, amelyek megváltoztatták az autózást
Mintegy 100 évvel ezelőtt az autóvezetés a női egyenjogúság szimbólumává vált, mivel az autók által biztosított mobilitás újfajta függetlenséget kínált a nők számára. Az autóvezetés lehetősége azt is jelentette, hogy a nők szabadabban dolgozhattak és utazhattak. A vezetés sokakat arra ösztönzött, hogy kényelmesebbé és biztonságosabbá tegyék az autózást. Amikor ma beülünk az autóba, és bekapcsoljuk a fűtést, az ablaktörlőt vagy a GPS-t, vagy ha indexelünk egy kanyar előtt, érdemes tudni, hogy ezen és sok más autóipari újításon nők munkája is nyomot hagyott.