Zagg felmérés a fej-, illetve fülhallgató használati szokásokról

forrás: Prím Online, 2017. május 31. 12:24

A ZAGG vezető okostelefon és táblagép kiegészítőket gyártó vállalat fogyasztói felmérést készített az amerikai lakosság fej-, illetve fülhallgató használati szokásairól. A kutatásból kiderül, hogy az okostelefon felhasználók többsége több készülékkel is rendelkezik, és leggyakrabban testmozgás közben használja a legnépszerűbb mobil kiegészítőt.

Megjelent a ZAGG okostelefon és táblagép kiegészítőket gyártó vállalat friss kutatása az amerikai fogyasztók lakosság fej-, illetve fülhallgató használati szokásairól. A „Mobile Accessories Customer Survey” című felmérés szerint az amerikai okostelefon-felhasználók nagyobbik része több fejhallgatóval is rendelkezik, és hetente akár összesen hét órán keresztül használja ezeket. A megkérdezettek leggyakrabban szabadban végzett tevékenységekhez használnak fülhallgatót, mint a gyaloglás, futás, kocogás, de a gyakori az otthon pihenés közben történő felhasználás is, elsősorban abban az esetben, ha nem szeretnék zavarni a környezetüket.

 

A kutatásból az is kiderül, hogy az amerikai fogyasztók a felhasználás céljának megfelelően választanak különböző típusok között. A sporttevékenységek során használt termékek esetében alapkövetelmény a biztosan rögzíthető, jól illeszkedő kialakítás, illetve a nedvességállóság. A megfelelő fülhallgatópárna mellett a legfontosabb elvárás, hogy a készülék vezeték nélkül csatlakoztatható legyen a lejátszóhoz. A kutatás arra is rákérdezett, hogy miként tájékozódnak a vásárlás előtt álló fogyasztók. A válaszokból kiderült, hogy az internet a leghasznosabb információforrás, és a felhasználói visszajelzések elolvasása fontos tényező az új fejhallgató kiválasztásának folyamatában.

 

Milyen fülhallgatót használunk és mennyibe kerül?

Az elmúlt néhány évben számos új fülhallgató típus jelent meg a piacon. Jelenleg az üzletek polcain a hagyományos, a fülre illeszkedő, a hallójárati, és a teljes fülkagylót lefedő típusok között lehet válogatni. A fülhöz történő illesztés különböző típusai mellett a fejhez való rögzítésre is különböző megoldásokat kínálnak a gyártók. A leggyakoribbak a fülklipszes és a nyakra akasztható változatok. A kialakítás mellett vásárláskor válaszhatunk vezetékes, vagy vezeték nélküli Bluetooth-on csatlakoztatható modellek közül.

 

A ZAGG felmérése azt mutatja, hogy a piacot elsősorban a hagyományos fülbe helyezhető készülékek mozgatják. A kutatásban résztvevők 54%-a mondta, hogy rendelkeznek ilyen típusú készülékkel. Ugyanakkor nagyon népszerűek a közvetlenül a hallójáratba helyezhető, és a fülkagylót lefedő kialakítások is, amelyeket a válaszadók 42, illetve 24%-a használt a kutatás időpontjában.  A felmérésből kiderül, hogy a fülhallgatók a 18-44 éves korosztályban a legnépszerűbbek, illetve, hogy vásárláskor a fogyasztók számára a legfontosabb szempont a kényelem (51%), a kialakítás (49%), és a hangminőség (45%).

 

A sport fülhallgatók meghódítják a piacot

A sport fülhallgatók értékesítése folyamatosan nő, a piaci adatok szerint az összes eladott készülék mintegy 20%-át teszik ki. A sportos fejhallgató modelleket elsősorban gyalogláshoz, futáshoz, edzéshez vagy kerékpározáshoz, de 10-ből 9-en sportoláson kívüli célokra is használják. A sport fülhallgatókat vásárló felhasználók elsősorban a könnyű súlyt, és a biztonságos rögzíthetőséget keresik.

 

A okostelefon és táblagép kiegészítőket gyártó ZAGG IFROGZ márkája számos innovatív audió terméket kínál a fogyasztóknak. A vásárlók válogathatnak a vezetékes és az egyre népszerűbb vezeték nélküli Bluetooth megoldások között, például az IFROGZ legújabb Coda Wirless termékcsaládjának kínálatában.

 

Kütyük ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A Samsung AI-alapú újításait ismerte el a Consumer Technology Association

A Samsung legújabb termékeit és szolgáltatásait a rangos CES 2025 Innovációs Díjjal ismerte el a Consumer Technology Association (CTA) szervezet, a vállalat négy kategóriában a „Legjobb Innováció” címet is elnyerte. A díjakat két hónappal a világ egyik legnagyobb és legjelentősebb technológiai eseményét, a CES 2025 kiállítást megelőzően osztják ki, ezek az elismerések is kiemelik a Samsung elkötelezettségét a fogyasztói elektronika határainak bővítése iránt. A mesterséges intelligencia, a fenntartható tervezés, valamint az inkluzív felhasználói élmény terén megvalósított fejlesztéseivel a Samsung továbbra is mércét állít az iparágban.

2024. november 19. 19:27

Kávét rendel majd az LG autós asszisztense, ha fáradt a sofőr

Az LG Electronics (LG) bemutatta a fejlett autóipari technológiai koncepciókat felvonultató Mobility Labworks sorozat legújabb tagját, a jövő önvezető autóiba szánt Digital Cockpit gamma elnevezésű megoldást. Az alfa és beta modellek tavalyi debütálása után ez a harmadik az innovatív digitális interfészek sorozatában, amelyek izgalmas bepillantást nyújtanak a mobilitás jövőjébe.

2024. november 19. 11:35

Mesterséges intelligenciával felszerelt mosodai megoldásokat mutatott be az LG

Az LG Electronics (LG) a Frankfurtban megrendezett Texcare nemzetközi kereskedelmi mosodai és textilápolási kiállításon mutatta be PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsaládját. Az energiahatékonyságot előtérbe helyező új termékcsaládban számos nagy kapacitású megoldás, például 30 kg kapacitású mosó- és szárítógépek és egy 25 kg-os maximális mosási és 16 kg-os szárítási kapacitású hőszivattyús mosó-szárítógép is helyet kapott. A PROFESSIONAL LAUNDRY termékcsalád bevezetésével az LG célja, hogy mind Európában, mind pedig világszerte megerősítse pozícióját a kereskedelmi ruhatisztítási megoldások piacán.

2024. november 15. 20:25

Rejoy: Vitték a felújított telefonokat, mint a cukrot

A Rejoy november 17-ig tartó Black Fridayának első napján a magyar vásárlók több mint ezer darab felújított okostelefont, tabletet, laptopot és okosórát rendeltek meg. A mobilok közül a vásárlók az iPhone 12, 13 és 15-ös modellév felújított példányait keresik a leginkább, míg laptopból az M1 lapkával szerelt MacBook Air volt a legnépszerűbb. Utóbbi 199 990 forintos felújított példányait néhány óra alatt elkapkodták. 

2024. november 15. 18:00

A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja

VR Health Champions néven 7,8 millió eurós program indult, hogy felgyorsítsa a virtuális (VR) és kiterjesztett valóság (AR) technológiák bevezetését az egészségügyi ellátásban Európa-szerte. A hároméves projekt célja, hogy lebontsa a piaci, klinikai és szabályozási akadályokat, illetve felgyorsítsa a VR és AR, összefoglaló néven XR (kiterjesztett valóság) alkalmazások fejlődését a kevésbé fejlett régiókban – ehhez az Európai Regionális Fejlesztési Alap régióközi innovációs beruházások (I3) eszköze biztosít társfinanszírozást. 

2024. november 12. 18:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH

2024. november 22. 16:40

Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat

2024. november 21. 16:58

Hosszabbít ’Az Év Honlapja’ pályázat!

2024. november 19. 09:54

Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!

2024. november 14. 16:36