Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság

Podcastláz Magyarországon: Már a lakosság kétharmada követ adásokat
Három év alatt megháromszorozódott a rendszeres podcasthallgatók száma Magyarországon, és ma már a lakosság kétharmada hallgat valamilyen gyakorisággal ilyen műsorokat – derül ki egy friss kutatásból, amely a magyarok podcastfogyasztási szokásait vizsgálta.

Mit reklámozunk és kinek? – A magyar reklámpiac változásai 2024-ben
Bár a társadalom egyre inkább elöregedik, a reklámok még mindig alig szólnak az idősebb korosztályhoz – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatásából, amely a hazai reklámpiac aktuális trendjeit vizsgálta. A külföldi eredetű termékeket vagy szolgáltatásokat hirdető reklámok közül kiemelkednek a skandináv életérzést közvetítő üzenetek.

Az év legolvasottabb online tartalmai
A tavalyi év során kiemelt figyelmet kaptak a Robert Fico és Donald Trump elleni merényletek, az amerikai republikánusok győzelme és Bassár el-Aszad szír elnök bukása, amelyekről jelentős médiaérdeklődés övezte a világot. Azonban a hazai internetezők érdeklődése inkább a belföldi aktualitásokra és a sporthírekre irányult, nem pedig a nagy nemzetközi eseményekre – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss jelentéséből. A tanulmány a legnépszerűbb hazai hírportálok és Facebook-oldalak publikációit és az azokhoz érkező olvasói reakciókat elemezve mutatja be a magyarok online médiahasználati szokásait 2024-ben.

Káros mintákat közvetített az egzotikus reality
A Kísértés című valóságshow tavalyi évada olyan deviáns viselkedésmintákat állított be követendő példaként, mint az egyéjszakás kalandok, a mértéktelen alkoholfogyasztás és a másokkal szembeni tiszteletlenség. Ezen jelenségekre hívja fel a figyelmet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb elemzése, amely szerint a kiskorúak különösen érzékenyebbek lehetnek a médiában normálisnak ábrázolt, de a hagyományos társadalmi normáktól eltérő mintákra.

125 millió forint támogatás közösségi médiaszolgáltatóknak
Lezárult a REZSI2025 pályázat második fordulója, melynek keretében a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa újabb jelentős összegekről döntött. Az NMHH több ügyben sikeresen működött együtt a cseh hatósággal, miközben három műsorszám korhatár-besorolásával kapcsolatban újabb jelzéseket küldött a megfelelő joghatósággal rendelkező társhatóságoknak.

A szólásszabadság alapjai: Az Oxfordi kézikönyv magyar kiadása
A „Szólásszabadság Oxfordi Kézikönyve” című mű, mely 2021-ben jelent meg Adrienne Stone ausztrál és Frederick Schauer amerikai jogtudósok szerkesztésében, magyarul is elérhető. A könyv a szólásszabadság alapvető kérdéseit tárgyalja, és az ORAC Kiadó, valamint a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közös együttműködésében, Koltay András szerkesztésében került a hazai könyvpiacra.

Médiafogyasztási trendek Magyarországon
Összességében alacsony a bizalom különböző médiaplatformok iránt, de Magyarországon továbbra is a televízió élvezi a legjobb megítélést. Ezzel szemben a legkevésbé hitelesnek a nyomtatott sajtót tartják. Ezt a következtetést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb, a hazai médiatudatosságról és a médiába vetett bizalomról készített kutatásából nyerhetjük. A bizalom a legmagasabb a 18–29 évesek körében, míg az idősebb korosztályok egyre kritikusabban szemlélik a különböző médiumokat.

Kiskorú influencerek a közösségi médiában
A mai világ véleményformálói az influencerek, akik gyakran márkanagykövetekként működnek, és ismertségükre alapozva építenek pénzügyi modelleket. De miért bízzuk éppen az online média szereplőire, hogy eligazítsanak bennünket az élet különböző területein, legyen szó egészséges életmódról, gyereknevelésről vagy öltözködésről? Ezt a kérdést teszik fel az NMHH Podcast gyermekek online biztonságával foglalkozó nyolcadik adásában Aczél Petra kommunikációkutató, az NMHH Médiatudományi Intézetének kutatásvezetője és Guld Ádám médiakutató, a Pécsi Tudományegyetem egyetemi docense.

Új pályázati lehetőségek a televíziós műsorkészítők számára
A Médiatanács március 11-i döntésének eredményeként ismét elérhetővé válik a pályázati lehetőség a televíziós műsorkészítők számára. Az ülés során a testület egy médiaszolgáltatót bírságolt meg burkolt kereskedelmi közlemény közzététele miatt, és további eljárásokat indított médiafelügyeleti hatáskörében. Az NMHH egy külföldi társhatóságtól is kedvező választ kapott egy műsorszám korhatár-besorolásával kapcsolatos jelzésére.

TikTok-szokások Magyarországon: Mennyire népszerű a platform?
Sok gyermek már 8–10 évesen elkezd tiktokozni, miközben a platformra elvileg csak 13 éven felüliek regisztrálhatnak – hívja fel a figyelmet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legújabb, a hazai TikTok-felhasználók szokásait vizsgáló tanulmánya. A kutatás, amely körülbelül ezer, 18–49 éves felnőtt online, reprezentatív kérdőíves felmérésén és 10–17 éves fiatalok fókuszcsoportos vizsgálatán alapul, arra is rávilágít, hogy a felhasználók a TikTokon kevésbé érzik zavarónak a reklámokat, mint más platformokon.

A Yettel kínálja a leggyorsabb 4G és 5G mobilnetet itthon
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 2025. március 11-én a szelessav.net oldalon közzétett mérése alapján Magyarországon a Yettel biztosítja a leggyorsabb 4G és 5G mobilinternetes szolgáltatást, az országos összesített letöltési és feltöltési átlagsebesség alapján. A telekommunikációs vállalat 2020 és 2024 között közel 100 milliárd forintot fektetett mobilhálózata fejlesztésébe. Néhány napon belül elindítja a nagysebességű 5G szolgáltatást az 1000. bázisállomásán, és 2028-ig további több tízmilliárd forintos fejlesztéseket tervez Magyarországon.

Magyar tehetségek a CanSat műholdépítő versenyen
Szombaton több száz középiskolás gyűlt össze a Ludovikán, ahol a Magyar Asztronautikai Társaság (MANT) izgalmas előadásokkal fűszerezett eseményén hirdették ki az idei CanSat műholdépítő verseny tíz döntős csapatát. A verseny harmadik, egyben utolsó találkozóján Vári Péter, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) főigazgató-helyettese a szabályos frekvenciahasználat fontosságát hangsúlyozta, míg Ferencz Orsolya űrkutató kiemelte, hogy a 21. században az emberiség történelmét a világűrben írják.

A távközlési fejlesztések döntéshozói Budapesten találkoztak
A távközlési szolgáltatások aktuális kérdéseit vitatta meg a nemzetközi szakmai közösség Budapesten. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Esztergomi úti központjában február 24. és 28. között az ENSZ szakosított szervének képviselői is részt vettek a tanácskozásokon.

A csomagautomaták térhódítása Magyarországon
A magyarok egyre inkább a csomagautomatákat választják, miközben a piaci verseny is fokozódott, mivel több postai szolgáltató is jelentős fejlesztésekkel bővítette országos hálózatát. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb jelentése, amely a piacvezető futárszolgálatok adatain alapul, arra is rávilágít, hogy a csomagpontok és automaták mára már az egész ország területén elérhetők, így a kisebb településeken élők számára is könnyebbé vált a különböző házhoz szállítási alternatívák igénybevétele.

A gamer élet rejtelmei: Hogyan hatnak a videójátékok a gyerekek fejlődésére?
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kéthetente megjelenő podcast-sorozata az online gyermekvédelem legfontosabb kérdéseit vizsgálja. Az ötödik epizód az online kihívásokkal foglalkozik, a hatodik rész a gamer életstílus sajátos vonásait elemzi, míg a hetedik részben a TikTok népszerűségének titkait kutatják.

Médiatanács: Hogyan harcoljunk a jogellenes hozzászólások ellen?
Az internetes agresszió visszaszorítására irányuló 2024. évi LXXVIII. törvény célja a közbeszéd állapotának javítása. A jogszabály az internetes sajtótermékek kiadóit arra ösztönzi, hogy hatékonyan lépjenek fel a jogellenes tartalmakkal szemben, és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság számára új hatásköröket biztosít.

A Médiatanács újabb műsorkészítési támogatásokat hagyott jóvá
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa közel százmillió forintos műsorkészítési támogatást biztosított rádiós médiaszolgáltatóknak. A február 25-i ülésén a testület megvizsgálta a műsorkvóta-kötelezett szolgáltatók adatszolgáltatási kötelezettségének teljesítését is.

Sporttartalmak a médiában: Hogyan változnak a szokásaink?
A megkérdezettek csupán 17%-a találja elfogadhatónak, hogy az UEFA-bajnokok ligája legfontosabb mérkőzéseit idén kizárólag az RTL előfizetéses streaming szolgáltatásán lehet megtekinteni – mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss kutatása. A tanulmány a sport iránt érdeklődő felnőttek online kérdőíves felmérésén, valamint mélyinterjúkon alapulva vizsgálta a sporttartalmak szerepét a hazai médiában.

120 milliós támogatás a közösségi médiaszolgáltatóknak
A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa közel 120 millió forintos támogatást nyújtott a magyarországi közösségi médiák műszaki fejlesztéseihez. A február 18-i ülésen egy kisközösségi rádiós médiaszolgáltatási pályázat nyerteseit hirdették ki, emellett a televíziós reklámok jogszerűségét is megvizsgálták. Az NMHH ismét egy külföldi hatósághoz fordult, miután megsértették a klasszifikációs szabályokat.

A magyarok többsége már nem tudna mobil nélkül élni
A digitális világ átalakulása a koronavírus-járvány alatt felgyorsult: a mobiltelefon lett a legfontosabb eszköz az internetezéshez, a közösségi média szerepe a kapcsolattartásban tovább erősödött, és az online vásárlás is széles körben elterjedt. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) új kutatásában a Kantar-Hoffman piackutató intézet elemzései révén mutatja be a hazai digitális és kulturális trendeket az elmúlt tíz évben, valamint a koronavírus hosszú távú hatásait.
Cikkgyűjtő
További híreink
A Microsoft mesterséges intelligenciával gyorsítja a szoftver-frissítéseket
A Windows frissítések gyakran hosszú ideig tartanak, és sokszor kellemetlenek a felhasználók számára. A Microsoft most ezen szeretne változtatni. A vállalat bejelentette, hogy a jövőben az AI-t fogja használni a frissítések optimalizálására.
Adatvédelmi nap a GDE-n: Fókuszban a kiberbiztonság és a tudatosság
A Gábor Dénes Egyetemen megrendezett Adatbiztonsági nap az „Információbiztonsági komplex kutatási program” keretében működő kutatócsoportok eredményeit, valamint a kiberbiztonság aktuális kérdéseit mutatta be. Az eseményre 2025. április 11-én került sor, fő célja pedig az információbiztonsággal kapcsolatos kockázatok bemutatása és a tudatosság növelése volt.