Szonda Ipsos kulcsszót tartalmazó cikkek
Találatok a következő kulcsszóra: Szonda Ipsos
Ipsos Omnibus: új, gyors online kutatási szolgáltatás
Az Ipsos omnibusz-kutatásainak keretén belül elindította új online szolgáltatását, az i:Omnibus-t. Az új kutatási módszer legfőbb előnye, hogy akár csak Magyarországon, akár több országban is megrendelhető a kért kutatás, valamint hogy egy országos kutatás esetében a megrendeléstől számított egy héten belül adatfájl-szintű adatokat kap a megrendelő.
Ipsos: Vásárlás, pénzügyi tranzakciók és munkakeresés a neten
A világ internetezőinek hattizede a világhálón gyűjti össze az információkat a vásárolni kívánt termékekről, csaknem fele meg is veszi a weben. A világháló használóinak hattizede a banki ügyeit is itt intézi, s négytizednyien munkát is online módon keresnek. A magyar internetezők viszont leginkább álláskeresésre használják a webet (58 százalékuk), e tekintetben csak Lengyelország előz meg bennünket (61 százalékkal). Az átlagosnál kevésbé e-bankolunk (51 százalékkal a középmezőny végén vagyunk), ritkábban tájékozódunk a kiszemelt termékekről (44 százalékkal a lista végén szerepelünk). Az online vásárlás sem igazán elterjedt hazánkban, az internetezők 26 százalékára jellemző, ezzel a sereghajtók közé tartozunk – ezek a legfontosabb megállapításai annak a 24 országban készült felmérésnek, amelynek megkérdezettjei az internetezőket reprezentálták.
Gyakorlati tudással még értékesebb lenne a magyar diploma
Az Ipsos F&F kutatássorozatán belül végzett felmérés szerint a fiatal felnőttek fele úgy véli, az életben való boldoguláshoz nagymértékben hozzájárul a diploma, további háromtizede pedig közepes jelentőséget tulajdonít a felsőfokú végzettségnek.
Elenyésző itthon a távmunka
Az alkalmazottak többsége szerint a munkahellyel számítógépen történő kapcsolattartás és munkavégzés a foglalkoztatási piacon tartja a tehetséges nőket, csökkenti a stresszt valamint segít megtalálni a munka, s magánélet egyensúlyát.
Félmillió játékkonzol a magyarok kezében
Az Ipsos friss, 2011. júniusi kutatása szerint a 15 év feletti hazai lakosság 6%-a, több mint 500 ezer ember rendelkezik valamilyen játékkonzollal (Wii, Xbox, PlayStation, Nintendo DS).
Hogyan látja a világgazdaságot a lakosság a nemzeti teljesítmények minősítésének tükrében
Alapvetően nem sokat változott az elmúlt év során a 24 ország polgárainak - a földrengés előtt is - megfogalmazott minősítése a három dimenzióban: a bizalmi index (41%), a helyi gazdaság pozitív megítélése (31%), a 6 hónapra vonatkozó pozitív várakozások(28%). Nagyjából tízből négy válaszadó jó véleménnyel van nemzetgazdaságáról, s tízből hárman optimisták a helyi paramétereket górcső alá véve – úgy aktuálisan, mint a következő 6 hónap tekintetében.
Inkább a férfiak keresnek társat a neten
Az internetezők közül havonta 540 ezren, egy átlagnapon 80 ezren látogatnak társkereső oldalakat: 60%-uk férfi; felülreprezentáltak az alacsony iskolai végzettségűek és a fiatal középkorúak, valamint a községben élők.
Kis lépés a magyaroknak, nagy lehetőség a Holdra pályázó Pulinak
Fontosnak tartják a magyarok, hogy a fiatalok lehetőséget kapjanak világűrrel kapcsolatos felfedezésekbe való bekapcsolódásba.
Meglátszik, ha szeretjük a mobilunkat
Átfogó online lakossági kutatásban vizsgálta meg az Ipsos a magyar internetezők mobiltelefonhoz való viszonyát. A felmérésben megállapították, hogy a nyomógombos készülékek tulajdonosai inkább érzik elektronikus póráznak a mobiljukat, míg az okostelefonnal rendelkezők sokkal inkább gondolják úgy, hogy az intenzívebb használat szabadságot ad nekik.
Validált online kutatási rendszert indított az Ipsos
Az iWiW-ről toborzott panel egyik nagy előnye, hogy tagjaiból a közösségi oldalon elérhető adatok alapján is lehet kutatási célcsoportokat meghatározni.
Robbanás előtt áll az érintőképernyős mobiltelefonok piaca
Robbanás előtt áll az érintőképernyős mobiltelefonok piaca Magyarországon, a mobilozók közel 40 százaléka saját bevallása szerint érintőkijelzős telefont választ majd a következő készülékének, ha teheti - derült ki az Ipsos közvélemény-kutató online felméréséből.
Súlyos bűntett a számítógépes adatlopás - a zene- vagy filmletöltés már kevésbé
Súlyos vétségnek tekinti a felnőtt magyar lakosság a számítógépekről, a számítógépes hálózatokról, illetve magáról a világhálóról történő lopást – derül ki a Business Superbrand-díjas Szonda Ipsos 2009. május havi felméréséből. A kutatás érdekessége, hogy miközben a számítógépes visszaéléseknek ezt a módját komolyan elítélik a válaszadók, addig a szoftverek, operációs rendszerek illegális használatáról, valamint a zenék és filmek jogtalan letöltéséről nem nyilatkoztak különösebben negatívan.
A fehérnemű kiszorította a mobiltelefont
Az élet majdnem minden területére ható gazdasági válság ellenére sem tervezünk kevesebbet költeni idén karácsonykor - állapítja meg a Kirakat.hu és a Szonda Ipsos karácsonyi vásárlást vizsgáló kutatása. Nem csökken a felvenni kívánt áruhitelek száma tavalyhoz képest, a nők szívesebben, a férfiak többet költenek, a netezők pedig továbbra is tudatosabbak. A magyar lakosság kétharmada időben megkezdi a karácsonyi vásárlást, csak minden ötödik ember hagyja az utolsó percekre a készülődést.
Szonda Ipsos: megújult online stratégia
Online stratégiai igazgatóként csatlakozik 2008 szeptemberétől a Szonda Ipsos Média-, Vélemény- és Piackutató Intézet menedzsmentjéhez Pintér Róbert szociológus-politológus, a szociológia doktora (PhD), korábban a BME Információs Társadalom- és Trendkutató Központ tudományos igazgatója.
Hatékonyak a bannerek
A Szonda Ipsos legfrissebb online reklám hatásmérési eredményei azt mutatják, hogy hatékony hirdetési médium az internet.
A videomegosztók beelőzik a televíziós oldalakat
Az internetezésre használt teljes idő 3 százalékát töltötték el a magyar felhasználók videomegosztó oldalakon, míg a televíziós webhelyekre az összes idő 0,5 százaléka jutott - derül ki a Szonda Ipsos és a Gemius Hungary által végzett közönségmérés szeptemberi eredményei alapján.
A dekóder és a modem után a Skype a legismertebb
Nem ismerik az emberek a legújabb információtechnológiai fogalmak jelentését – mutat rá a Szonda-Ipsos legfrissebb infokommunikációs kutatása. A kutatásban hat új keletű technikai eszközről, illetve elnevezésről kellett eldönteni a válaszadóknak, hogy azok melyik kommunikációs formához kapcsolódnak. Az eredmények szerint azonban – a modemen és a dekóderen kívül – a válaszadók döntő hányada egyetlen területhez sem tudta besorolni a vizsgált fogalmakat.
Szonda Ipsos-Gemius új internetes látogatottságmérő módszer
A Szonda Ipsos és a Gemius Hungary, Gemius/Ipsos Audience néven új módszert dolgozott ki, amelynek célja, hogy megbízható, gyakori frissítésű adatokat nyújtson a weboldalak látogatottságáról és közönségük összetételéről - mondta Darvas Péter, a Szonda Ipsos kutatásvezetője sajtótájékoztatón szerdán Budapesten.
Sokan ismerik, kevesen használják az e-szolgáltatásokat
A felnőtt lakosság 69%-a tudja, hogy interneten keresztül is lehet hivatalos ügyeket intézni, a kényelmes e-lehetőségekkel azonban mindössze 2 %-uk él.
Elmaradottnak ítéli az információtechnológia hazai színvonalát a magyar lakosság
A magyar lakosság még mindig elmaradottnak érzi technikai ellátottságát Nyugat-Európához képest - derül ki a Szonda Ipsos infokommunikációs felméréséből. A legnagyobb különbséget az internetellátottságban érezzük, de a hazai vezetékes és mobiltelefon-hálózat kiépítettségét és elérhetőségét is csak közepesnek ítéljük meg. A kutatás szerint továbbra is a nyugati országok technológiai ellátottságának idealizáltsága figyelhető meg, amelyhez képest a magyarok mind az ország, mind saját környezetük lehetőségeit meglehetősen gyengének gondolják.
Cikkgyűjtő
További híreink
Idén is keresi a digitális szakma női példaképeit az IVSZ és a WiTH
Harmadik alkalommal hirdeti meg a 40 év feletti női példaképek a digitális gazdaság területén című pályázatát az IVSZ – Digitális Vállalkozások Szövetsége és a Women in Technology Hungary Egyesület (WiTH). Az elismerésre gazdasági társaságok, különböző szervezetek nevezhetik azokat a digitális gazdaság és technológia területén tevékenykedő női kollégáikat, akik kimagasló eredményeikkel rávilágítanak a korosztályban rejlő értékekre és lehetőségekre, ezáltal példaképként szolgálhatnak a fiatalabb generáció számára. A pályázati anyagokat 2025. január 31-ig várják a szervezők.
Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat
Idén 20. alkalommal adták át a Hégető Honorka-díjakat, rekordszámú, 83 videós és fotós pályázat érkezett, melyek közül a zsűri öt videós és egy fotós alkotást díjazott, továbbá a Yettel különdíjjal ismert el egy videós alkotást. Az idei díjakat többek között a Telex, a 24.hu, a Szabad Európa és az RTL újságírói kapták.