kutatás kulcsszót tartalmazó cikkek

Találatok a következő kulcsszóra: kutatás

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Ez a csalási forma szedi leggyakrabban áldozatait az idősek körében

Leginkább a számítógépes vírusoktól és adataik illetéktelen kézbe való kerülésétől tart ez az 50 évnél idősebb korosztály, és 10 százalék körüli azok aránya, akik voltak már online csalás vagy támadás áldozatai, derült ki egy friss kutatásból. Csalás észlelése esetén kiemelkedő azok aránya, akik rendőrséghez fordulnának, de az informális segítségkérés és a szolgáltató felkeresése is jellemző. 

2024. március 20. 19:12

A magyar vállalkozónők kevésbé ambiciózusak, mint férfi társaik

A férfi vállalkozók nagyobb hajlandóságot mutatnak a nagyobb és merészebb célok kitűzésére, míg a női vállalkozók többsége kevésbé nagyratörő célokkal is megelégszik – derült ki a Szemléletváltó vállalkozóiszemlélet- és készségfejlesztő mentorprogram kutatásából.

2024. február 23. 16:04

A nagy mesterséges intelligencia kutatás: erre használják a cégek az MI-t

A mesterséges intelligencia üzleti célú használatára már Magyarországon is egyre több a példa, bár az MI megítélése korántsem egységes a vállalkozók és felhasználók körében. A Billingo online számlázó legújabb kutatásában a hazai vállalkozások mesterséges intelligencia-használati szokásainak, az MI-t övező félelmeknek és várakozásoknak járt utána.

2024. január 8. 11:30

A digitalizált vállalatok jobban bíznak a mesterséges intelligenciában

A felkészültség jelentősen meghatározza, hogy egy vállalkozás üzleti lehetőségként viszonyul-e a mesterséges intelligenciához. Többek közt ez derült ki az SAP Hungary saját, SurvAI elnevezésű kutatásából, melyet az idén 24. alkalommal megrendezett SAP NOW Hungary 2023 konferencián mutattak be Siófokon. A csaknem 300 vállalati vezetővel készült felmérés szerint a cégek elsősorban a termelésben, marketingben, ügyfélkapcsolatok területén várnak jelentős AI hatást, míg a hagyományosan humán területeken, mint a jog és a HR, ódzkodnak a mesterséges intelligencia használatától.

2023. szeptember 12. 14:56

Az alkalmazottak részéről alapelvárás lett a rugalmasság, de árnyoldalai is vannak a hibrid munkának

Az alkalmazottak több mint fele létfontosságúnak tartja a rugalmas munkaidőt és a távoli munkavégzés lehetőségét, ugyanakkor minden harmadik küszködik a munka–magánélet-egyensúly kialakításával. Vidéken a távmunkások 40 százaléka már mobilinternet segítségével dolgozik, és az 5G még nagyobb lehetőségeket tartogat. A fejlődő országok munkaadói pedig félnek, hogy a távmunka miatt gazdagabb régiók cégei elszipkázzák előlük a tehetségeket. Mindez az Ericsson friss kutatásából derül ki, amelyhez több mint 40 ezer munkavállaló és döntéshozó megkérdezésével vizsgálták, milyen maradandó hatásokkal járt a munka világában a pandémia.

2023. május 9. 14:05

Az NMHH-kutatásából kiderült, hogy hol és hogyan hallgatunk rádiót

A hagyományos rádióhallgatás messze a legnépszerűbb; az online is rádiót hallgatók aránya stabilan 40 százalék körül mozog; a világjárvány időszaka pedig markáns nyomot hagyott a médiafogyasztási, ezen belül a rádióhallgatási szokásokon – többek között ezekre derült fény a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb kutatásából, ami 2019 I. és 2022 IV. negyedéve között azt vizsgálta, hogy a magyarok hol és hogyan hallgatnak rádiókat.

2023. május 2. 12:41

A hazai műszaki elektronikai piac válozása 2022-ben

A műszaki elektronikai fogyasztási cikkek globális piaca 2022-ben kihívásokkal teli időszakot élt meg. Az év utolsó negyedéve jóval elmaradt a 2021-es szinttől, és ennek következtében a teljes éves forgalom 9 százalékkal maradt el 2021-hez képest. A szektorok világszintű visszaesése eltérő mértékű volt. 

2023. február 16. 12:38

Akár 100 millió forintos bevételkiesést is okozhat egy vállalatnál az IT munkaerő hiánya

A fejlesztés területén is érzik a vállalatok az akkut IT munkaerőhiányt, legtöbben két éve nem tudják betölteni a meghirdetett pozíciókat. Vannak vállalatok, ahol 50-100 millió forintos kiesést okoztak az IT fejlesztők hiánya miatt elhalasztott projektek, azonban a módszertani szemléletváltás enyhítheti a problémát – derül ki az Oriana „Üzleti alkalmazásfejlesztés és üzleti folyamatok digitalizációjának helyzete 2022” című vezetői kutatásából. A low-code, no-code platformok olyan szakemberek, vagyis citizen developerek kezébe adják a fejlesztés szabadságát, akik ezzel az eszközzel saját munkájuk hatékonyságát és a vállalat eredményességét növelik, miközben enyhítik a fejlesztői hiányt. A témában Bakk József, az IDC Magyarország vezetője is állást foglalt. 

2022. október 7. 09:58

A magyar dolgozók fele nem kap béren kívüli juttatást

Magyarországon a SZÉP-kártya és a rugalmas munkaidő a leggyakoribb béren kívüli juttatás, ezzel szemben a munkavállalók a 13. havi fizetésnek és inflációkövető bérkompenzációnak örülnének a legjobban – derült ki a DreamJobs és a foodpanda friss kutatásából. 

2022. szeptember 26. 15:13

A pandémia felturbózta a home office és az automatizáció forradalmát hazánkban

A pandémia kezdete óta a hazai vállalatok általánosságban mérsékelt sikerrel vették az informatika terén felmerülő akadályokat, és még van hová fejlődniük. Ebben a cégvezetők várakozásai szerint hatékony segítséget nyújtanak nekik a digitális megoldások és a feltörekvő technológiák. Ez derül ki a Dell Technologies nem reprezentatív felméréséből, amelyet 2022 júniusában végzett magyar vállalatok felsővezetőinek, döntéshozóinak bevonásával, az állami és a magánszektorból egyaránt. 

2022. szeptember 10. 13:29

A vásárlók ötöde egyáltalán nem foglalkozik a biztonsági kérdésekkel

A magyarok közel negyede hatnál is több elosztót használ otthonában, mintegy ötödük pedig soha nem ellenőrzi vásárlás előtt, hogy mennyire biztonságosak ezek a termékek – derül ki a Schneider Electric online kutatásából. A felmérés alapján az elektronikai kisberendezések esetében a műszaki paraméterek és a teljesítmény a legfontosabb szempontok a fogyasztók számára, és a túlnyomó többség tisztában van azzal, hogy kapható már olyan elosztó, ami túlfeszültség elleni védelmet is tartalmaz.

2022. július 10. 09:59

A plafont súrolja a hazai okostelefon-használat

Hazánkban már 6,2 millióan használnak okostelefont és nagyjából 6 millióan interneteznek mobiljukon a 18-69 éves korosztályban, derült ki az eNET legújabb reprezentatív kutatásából*. A magasfokú okostelefon penetráció mellett azonban több internetes tevékenység van, ahol nem ezt az eszközt preferáljuk – ilyen például a webáruházi vásárlás vagy a levelezés, ahol a számítógépet részesítjük előnyben. A készülékek technológiai fejlődése, valamint a hozzájuk kapcsolódó új szolgáltatások megjelenése folyamatosan alakítják az eszköz- és internethasználati szokásainkat.

2022. május 26. 11:10

A közösségi média dezinformációi mindannyiunk jövőjét veszélyeztetik

Ötödik éve adja ki a tudomány helyzetéről szóló kutatását a 3M, a világ egyik leginnovatívabb cége. A 17 országban, államonként 1000 ember megkérdezésével végzett felmérés rámutat, hogy az emberek zöme bízik a tudományban, annak képviselőiben és eredményeiben, és ez a bizalom a pandémia hatására csak nőtt. Nagy arányban aggasztja ugyanakkor a válaszadókat, hogy a tudomány hitelét a közösségi és hagyományos médiában terjedő, áltudományos, vagy a tudományra hamisan hivatkozó dezinformációk alááshatják, ami hátráltatja a globális problémák közös megoldását.

2022. május 17. 12:37

Veszélyben a családi vállalkozások jövője?

A PwC kutatása szerint a Covid-19-világjárvány kettős hatással volt a következő generáció tagjaira a családi vállalkozásban való részvétel szempontjából. Míg az utódok 43%-a elkötelezettebb lett a vállalkozás iránt és jobban bevonódik a cég működésébe mint a pandémia előtt, addig a jelenlegi generáció tagjai nehezebben adják át az irányítást a járvány okozta bizonytalan gazdasági helyzetben. A felmérés arra is rámutat, hogy a mostani generáció tagjainak mindössze fele, az utódoknak viszont közel háromnegyede gondolja úgy, hogy vállalkozásának felelőssége van az éghajlatváltozás és annak következményei elleni küzdelemben.

2022. április 17. 16:21

PwC Vezérigazgató Felmérés: Más célok mentén tervez a vállalat mint a vezetője?

A PwC Magyarország tizenegy éve kérdezi a hazai vállalatvezetőket az üzleti életet átformáló trendekről. Bár a 2021 év végi adatrögzítés óta a vezérigazgatók rövid távú kilátásai vélhetően átrajzolódtak, a cégek fennmaradását jelentő hosszú távú stratégiai célok érvényessége iránymutató a következő időszakra. 

2022. április 2. 12:59

Digitalizáció és fenntarthatóság a termelő vállalatok napirendjén

A járvány, a klímaváltozás és a világpolitika a korábbinál is jobban ráirányította a vállalatvezetők figyelmét a kettős átalakulás szükségességére: az okos digitalizációra és a környezeti, társadalmi és irányítási (ESG) célokhoz való igazodásra – állapította meg a Global Manufacturing Prospects 2022 kutatásában a KPMG. A termelő vállalatoknak újfent szembesülniük kellett a stabil ellátási láncok fontosságával. Voltak azonban, akik a nehézségeket is saját javukra fordították. A megkérdezett vezérigazgatók több mint kétharmada úgy látja: cége élenjáró és nem pedig követő az iparág alakításában.

2022. március 28. 13:57

A vállalkozásban nincs helye a politikának?

A hazai fogyasztók 8 százaléka eláll a vásárlástól, amikor egy vállalkozás politizálni kezd. Ezzel szemben elenyésző, nem egész egy százalék azoknak a vevőknek az aránya, akik kifejezetten politika miatt döntenek a vásárlás mellett – állapítja meg egy friss országos közvélemény-kutatás.

2022. március 27. 16:02

Friss kutatás: minden 6. magyar vásárolna elektromos, vagy tölthető hibrid autót

Az autóeladási statisztikák az elektromos járművek elterjedésének egyértelmű felgyorsulását jelzik világszerte: az e-autók globális piaci részesedése 2021-ben több mint kétszeresére nőtt*, csak Európában közel 2,5 millió**  hálózatról tölthető autót értékesítettek a tavalyi évben. A trend Magyarországon is hasonló: közel 28 ezerről majdnem 43 ezerre nőtt 2021-ben a zöld rendszámmal ellátott járművek száma hazánkban a Belügyminisztérium adatai***  szerint. Tisztán elektromos hajtású gépkocsiból is több mint 21 ezer fut a magyar utakon, ami az összes forgalomban lévő személygépkocsi 0,5%-át teszi ki****.

Kulcsszavak: Generali kutatás autó
2022. március 10. 09:53

A cégek alábecsülik a digitalizációval járó adatbiztonsági kockázatokat

Folyamatosan növekszik a nyugat-magyarországi vállalkozások digitális fejlettségi szintje, a cégvezetők nagy részében azonban fel sem merül, hogy cégük kiberbiztonsági támadás áldozatává válhat, a saját adatbiztonsági felkészültségükkel pedig meglepően elégedettek — derült ki az informatikai fejlesztésekkel foglalkozó Pencloud által végzett felmérésből.

2022. március 9. 09:57

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

A CEU Határtalan Tudás előadássorozatán részt vett kiváló magyar tudósok előadásaiból tanulhatnak a középiskolások a CEU digitális oktatási platformján. Ürge-Vorsatz Diana, Barabási Albert-László, Spiró György, Pléh Csaba, Falus András, Csaba László, Bányai Éva. Csak néhány név azok közül, akik előadásait a középiskolai pedagógusok segítségül hívhatják a tanítás során a tananyag kiegészítéséhez.

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

A Continental technológiai vállalat a 2024-es Consumer Electronics Show-n mutatta be új kijelzőjét, az úgynevezett Crystal Center Display-t. A prémium kategóriás járművekbe gyártott terméket egy elegáns, keret nélküli, félig átlátszó kristályba ágyazták, mely megjelenésével teljesen új lehetőségeket nyújt a minimalista luxus integrálására. 

2024. április 10. 14:55