médiahasználati szokások kulcsszót tartalmazó cikkek

Találatok a következő kulcsszóra: médiahasználati szokások

Az év legolvasottabb online tartalmai

A tavalyi év során kiemelt figyelmet kaptak a Robert Fico és Donald Trump elleni merényletek, az amerikai republikánusok győzelme és Bassár el-Aszad szír elnök bukása, amelyekről jelentős médiaérdeklődés övezte a világot. Azonban a hazai internetezők érdeklődése inkább a belföldi aktualitásokra és a sporthírekre irányult, nem pedig a nagy nemzetközi eseményekre – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss jelentéséből. A tanulmány a legnépszerűbb hazai hírportálok és Facebook-oldalak publikációit és az azokhoz érkező olvasói reakciókat elemezve mutatja be a magyarok online médiahasználati szokásait 2024-ben.

2025. április 9. 20:39

Médiafogyasztási trendek Magyarországon

Összességében alacsony a bizalom különböző médiaplatformok iránt, de Magyarországon továbbra is a televízió élvezi a legjobb megítélést. Ezzel szemben a legkevésbé hitelesnek a nyomtatott sajtót tartják. Ezt a következtetést a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság legfrissebb, a hazai médiatudatosságról és a médiába vetett bizalomról készített kutatásából nyerhetjük. A bizalom a legmagasabb a 18–29 évesek körében, míg az idősebb korosztályok egyre kritikusabban szemlélik a különböző médiumokat.

2025. március 22. 13:30

Ismerik, sokszor mégsem védekeznek a közösségi média veszélyei ellen a fiatalok

A serdülő lányok mintegy fele érzi magát kevésbé szépnek a közösségi médiafelületeken látottak hatására, mert sokukban nem tudatosul, hogy az online tér gyakran hamis valóságképet tár eléjük – egyebek mellett erre mutatott rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kutatása, amely a 13–16 éves kamaszok közösségimédia-használati szokásait vette górcső alá.

2024. október 31. 15:03

A legtöbb pénzt az internetre költjük, de a tévé előtt töltjük a legtöbb időt

Háztartásonként több mint 18 ezer forintot költünk médiára havonta – derült ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) hiánypótló kutatásából. A felmérés szerint átlagosan napi 300 percet tévézünk és több mint 200 percet internetezünk.

2023. február 1. 15:30

NMHH-kutatás: egyre fiatalabban kezdenek netezni a magyar gyerekek

Közel kétszer annyi 7-8 éves gyereknek volt tavaly mobiltelefonja, mint 2017-ben – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) reprezentatív kérdőíves kutatásából. Ártalmakkal is hamar találkoznak a neten, de a felmérés biztató eredménye, hogy a szülők aktív érdeklődése gyerekeik online tevékenysége iránt mérhetően csökkenti a fiatalokra leselkedő online kockázatokat. A médiahatóság a kutatás nyomán megújította szülőknek szóló információs oldalát, a Gyerekaneten.hu-t, az oldal népszerűsítésére pedig kampányt indított. 

2021. november 10. 20:19

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További híreink

Blokklánc vs. AI: Melyik technológia alakítja át gyorsabban a globális munkaerőpiacot?

A vezető kriptotőzsde és Web3 vállalat, a Bitget friss jelentése szerint a blokklánc-technológia 2030-ra világszerte több mint egymillió munkahelyet hozhat létre. Bár jelenleg csupán 15–20 ezer álláshirdetés aktív ebben a szektorban, a növekedési potenciál óriási. 

2025. április 28. 16:57

Digitális élményforradalom: tegnap ért véget a pekingi InfoComm China 2025

A Beijing InfoComm China 2025 rendezvényt április 16–18. között rendezték meg a pekingi China National Convention Center-ben, közel 40 országból érkező több száz kiállítóval és több ezer látogatóval. A rendezvény a régió egyik vezető audiovizuális és integrált élménytechnológiai platformja lett, ahol a technológiai újdonságokat személyesen is ki lehetett próbálni. Ázsia egyik legfontosabb audiovizuális és infokommunikációs technológiai szakkiállítás résztvevői a legfrissebb trendekre, a mesterséges intelligenciával támogatott prezentációs rendszerekre, a 4K-s kollaborációs eszközökre és a hálózati AV-megoldásokra fókuszáltak.
 

2025. április 19. 14:31