Biztonságtechnika
Nem minden DDoS támadás tűnik annak, aminek elsőre látszik
A szolgáltatásmegtagadással járó támadások (Denial of Service – DoS), más néven túlterheléses támadások, valamint az elosztott szolgáltatásmegtagadással járó támadások (Distributed Denial of Service – DDoS) egyre gyakrabban fordulnak elő. Idén a szervezetek egyharmadát (33%) érte ilyen támadás, szemben a tavalyi év 17%-val – derül ki a Kaspersky Lab kutatásából.
Spy Wars, avagy hogyan lopnak és másolnak egymástól a hackerek
A kifinomult kiberbűnözők már nemcsak az egyszerű felhasználókat vagy a vállalatokat támadják, hanem más hacker csoportokat is annak érdekében, hogy ellopják az áldozatok adatait, a másik csoport eszközeit, és technológiáját valamint, hogy felhasználhassák annak infrastruktúráját.
Játéknak álcázott veszélyes banki trójai program tért vissza a Google Play áruházba
Az ESET által már bemutatott veszélyes androidos trójai vírus újra megjelent a Google Play áruházban. A játékalkalmazásba beépült program elsődleges célja a bankkártya adatok ellopása. Az ESET szakembereinek elemzéséből kiderül, hogyan működik a kártevő, miként távolítható el és miként védekezhetünk a hasonló támadások ellen.
A Kaspersky Lab CTF játékkal keresi az ipari létesítmények sebezhetőségét
A Kaspersky Lab elindítja a nemzetközi Indusztriális CTF (Capture the Flag) biztonsági játékát, amelynek lényege egy virtuális olajfinomító létesítmény biztonságának imitálása és védelme. A döntőre október 24-én kerül sor Sanghajban. A CTF játékok hagyományosan kültéren zajlanak, ahol alapvetően két csapat játszik azért, hogy megszerezze az ellenfél zászlóját annak bázisáról és eljuttassa saját területére.
ESET: Nagy internetszolgáltatók is érintettek lehetnek a legújabb FinFisher megfigyelési akciókban
Az ESET biztonságtechnológiai cég kutatói olyan megfigyelési kampányt fedeztek fel, amely a hírhedt FinFisher kémprogram egy új, FinSpy nevű variánsát alkalmazza. Az akció hét országot érintett (ezeket az ESET a további veszélyek elkerülésének érdekében nem nevezi meg), amelyből kettőben nagy internetszolgáltatók is érintettek lehetnek a megfigyelt célpontok megfertőzésében.
Gyerekcsapdák a kiber játszótéren
Az internet a családok természetes közege, az X és az Y generáció megtapasztalta, hogy a betárcsázó modemekből hogyan alakult ki a szélessávú internet és hogyan terjedt el a mobil technológia a világban. A mai gyerekek már egy virtuális hálóval átszőtt világba születnek bele - ahol a technológia áthat mindent, amit csinálnak, az iskolából a játszótérre menet.
Hogyan lehetsz tudtodon kívül kriptobányász?
A kiberbűnözők évek óta kihasználják a kriptovaluta bányászatban rejlő lehetőségeket, hogy profitra tegyenek szert. Általában kártevőkkel vagy nem kívánt alkalmazások telepítésével érik el céljaikat, azonban az ESET szakemberei most olyan speciális incidenst elemeztek ki, amelynek során a bányászat közvetlenül a felhasználó böngészőjében, a JavaScript program használatával történt. Az ESET kutatói összegyűjtötték, miként lehet védekezni az ilyen átverések ellen.
A jövő már jelen
Válaszképp az okos autók és az autóipar növekvő kiberbiztonsági kihívásaira a Kaspersky Lab és az AVL bemutatta a Secure Communication Unit-ot (SCU), azaz egy biztonsági kommunikációs egységet a New Mobility World kiállításon Frankfurtban szeptember 13-án. Az egység prototípusa bemutatja a zavarmentes kommunikáció lehetőségeit az autó alkatrészei között, valamint az autóval összekapcsolt infrastruktúrával.
Cikkgyűjtő
További híreink
Törj be a digitális élvonalba: Nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra!
’Az Év Honlapja’ verseny izgalmas lehetőséget kínál mindazok számára, akik az elmúlt időszakban új honlapokat, applikációkat, digitális- és technológiai megoldásokat hoztak létre!
Az idei pályázat 2024. november 15-ig várja a nevezéseket. Itt az idő, hogy a TE projekted is a digitális világ reflektorfényébe kerüljön!
A virtuális valóság az egészségügyet is forradalmasíthatja
VR Health Champions néven 7,8 millió eurós program indult, hogy felgyorsítsa a virtuális (VR) és kiterjesztett valóság (AR) technológiák bevezetését az egészségügyi ellátásban Európa-szerte. A hároméves projekt célja, hogy lebontsa a piaci, klinikai és szabályozási akadályokat, illetve felgyorsítsa a VR és AR, összefoglaló néven XR (kiterjesztett valóság) alkalmazások fejlődését a kevésbé fejlett régiókban – ehhez az Európai Regionális Fejlesztési Alap régióközi innovációs beruházások (I3) eszköze biztosít társfinanszírozást.