Infotársadalom
Ezek voltak az elmúlt egy év slágertermékei

Airfryerek, telefonok és robotporszívók – ezek a legnagyobb fejlődést mutató termékkategóriák 2021 és 2022 júniusa között a magyar tulajdonban lévő Euronics Műszaki Áruházlánc éves kimutatása alapján. A tavaly márciusi boltzár után a vásárlók lelkesen tértek vissza az üzletekbe, a vállalat árbevétele végül közel ötödével, rekordszintre nőtt. Bár drágultak a termékek, így is több elektronikai eszköz fogyott – a legtöbbet televíziókra költöttek a vásárlók, a legnépszerűbbek továbbra is a 4K UHD tévék voltak.
Pár nap múlva érkezik az OPPO ColorOS 13

Az OPPO globális online stream eseményen mutatja be az Android 13-ra épülő mobil operációs rendszerének legfrissebb verzióját. A 67 nyelven elérhető és globálisan több mint 500 millió havi aktív felhasználóval rendelkező ColorOS 13 vadonatúj dizájnt kapott, valamint számos intelligens és kényelmi funkciót is tartalmaz.
Megjelentek a Digitális Magyarország Ügynökség működését érintő részletszabályok

A Digitális Magyarország Ügynökség (DMÜ) működését a Miniszterelnöki Kabinetiroda felügyeli, a vezérigazgatói feladatokat dr. Guller Zoltán miniszteri biztos látja el. Megjelent az a kormányrendelet, amely a DMÜ működését szabályozza, ezzel egy gyorsan reagáló, hatékony állami szervezet jön létre.
A magyarok negyede már fenntarthatóan működő szálláshelyet keres

A személyre szabhatóság és a fenntarthatóság is megjelenik a legfontosabb döntési szempontok között a magyaroknál a szállás kiválasztása során – derül ki a Schneider Electric online felméréséből. A legtöbben energiatakarékos izzók, illetve napelemek telepítésével tennék még zöldebbé a szálláshelyeket, de sokan vannak, akik a hatékonyabb energiafelhasználásban látják a megoldást.
A Lenovo ismét javuló bevételt és nyereséget ért el

Erős első éves eredményeket jelentett be a Lenovo Group, amely így a kilencedik egymást követő negyedévben növelte mind a bevételét, mind a nyereségét. Az első negyedéves nettó nyereség a tavalyihoz képest 11%-kal 516 millió dollárra, nem HKFRS* alapon az előző évhez képest pedig 35%-kal 556 millió dollárra nőtt. A bevételek 17 milliárd USD-re nőttek, ami 5%-os növekedést jelent az előző évhez képest változatlan árfolyamon számolva.
Augusztustól itthon is kapható a Huawei legújabb, nagy képernyős notebookja

Hazánkba is megérkezik a Huawei legújabb notebookja, az új HUAWEI MateBook D 16, amely 15.6”-es gépházban 16”-es FullView kijelzőt kínál. Ez a gépméret könnyű hordozhatóságot, míg a nagyméretű kijelző, valamint a gyártó által elsőként ebben a modellben alkalmazott 16:10-es képarány kényelmes és hatékony feladatvégzést tesz lehetővé.
A Daniella Villamosság az UNICEF-fel együtt segít a rászorulókon

A háromszoros Magyar Brands és Business Super Brands díjas, idén 30 éves fennállását ünneplő Daniella Villamosság életében mindig is központi szerepet játszott a társadalmi felelősségvállalás. Rengeteg nemes ügyet támogattak már anyagi és tárgyi adományokkal, de gyakran nyújtanak szakmai segítséget is. Ezúttal az UNICEF-fel együttműködve segítenek azoknak a rászoruló és szükségben szenvedő gyerekeknek, akik – többek között a szomszédos háborús helyzet okán is – bajba kerültek és támogatásra szorulnak.
Kövess minket a Facebookon!
Cikkgyűjtő
További híreink
Új HR vezérigazgató-helyettes a Yettelnél
2022. augusztus 1-jétől Szalai Enikő a Yettel Magyarország Zrt. HR vezérigazgató-helyettese. A HR-menedzsment területén 25 év nemzetközi tapasztalattal rendelkező szakember egy kihívásokkal teli időszakban, izgalmas vállalati környezetben veszi át a terület vezetését a telekommunikációs cégnél.
Most lesz csak igazán fontos érteni az energiacímkéket
Tudatosabb háztartásigép-használatot hozhat lakossági szinten az energiavészhelyzet. Az augusztustól érvényes szabályozás szerint az is könnyen kicsúszhat majd az átlagos havi fogyasztásból, aki nem él fényűző életet. Simon Anikó, a Gorenje Magyarország Kft. marketingvezetője szerint a jövőben kulcsfontosságú lehet, hogy milyen állapotban vannak a háztartási gépeink, hiszen egy 15 éves vagy annál idősebb készülék akár meg is háromszorozhatja a fogyasztást. Aki új termékre ruházna be, annak érdemes lesz tisztában lennie a gépeket kategorizáló energiacímkék jelentésével – a szakértő szerint azonban a magyaroknak ez még mindig nehézséget okoz.