Keresés
Találatok
Találatok a következő kifejezésre: piackutat
A keresésnek 946 találata van.
A ChatGPT-hez hasonló modellek gyakorlati alkalmazásán dolgoznak a Bosch csoport AI szakértői
2023. július 10. 15:01Továbbra is a Bosch diktálja a tempót a mesterséges intelligencia (AI) alkalmazása terén. A vállalat több mint ezer találmányra nyújtott be szabadalmi bejelentési kérelmet a mesterséges intelligenciához kapcsolódó területen az elmúlt öt évben, amivel Európa vezető szabadalmi kérelmezői közé lépett elő a témát illetően. A generatív mesterséges intelligencia és az úgynevezett Foundation-modellek (például a ChatGPT) szakterületeinek legújabb technológiai fejlesztései teljesen új lehetőségeket nyitnak a Bosch számára.
Másodpercenként tíz légkondicionálót adnak el világszerte
2023. július 2. 13:41A Nemzetközi Energia Ügynökség jelentése szerint a hűtés lesz a globális villamosenergia-igény egyik legfőbb hajtóereje a következő három évtizedben, 2050-ig pedig másodpercenként tíz új légkondicionálót helyeznek majd forgalomba a világon. Mindeközben az Euromonitor International nemzetközileg elismert piackutató cég legfrissebb statisztikái rámutattak: 2022-ben globálisan a Gree közel 20 százalékos részesedésével megőrizte piacvezető pozícióját a légkondicionáló brandek között a második Midea és harmadik Haier előtt.
Megalakult a Magyar Marketing Szövetség Női Marketing Tagozata
2023. június 23. 19:22Megalakult a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) Női Marketing Tagozata. A több mint 30 éve elkötelezett munkát végző szakmai szervezet új tagozata egyben a társadalmi szerepvállalás és az értékteremtő, tudatos kommunikáció melletti kiállás. Mivel a vásárlások 85%-ában nők a döntéshozók, és a nők fogyasztói szokásai merőben mások, mint a férfiaké, a jövőben különös figyelemmel segíti a tagozat azokat a cégeket, akik női célcsoportra értékesítenek, kommunikálnak.
Kutatás készült arról, mik szerepelnek a magyarok bakancslistáin
2023. június 17. 13:57Legtöbbször utazási helyszínek, utazással kapcsolatos élmények szerepelnek a magyarok bakancslistájának élén, de azért a pénz, a család és az egészség is előkelő helyet foglal el a leginkább vágyott célok között – derült ki az apartman.hu megbízásából az NRC által készített reprezentatív kutatásból. A felmérés arra is megadta a választ, hogy hová küldenék el mindenképpen a hazánkba látogató külföldieket a magyarok.
Megjelent az IAB Hungary új, hazai podcastpiaci kiadványa
2023. június 16. 16:33Kik, miért és hogyan hallgatnak ma podcastet hazánkban? Hogyan viszonyulnak a különböző műsorokhoz, a hirdetésekhez és a reklámozott márkákhoz? Mely tartalmak a legértékesebbek a hallgatók számára? És miért számít prémium médiumnak a podcast? – többek között ezekre a kérdésekre is választ ad a hazai podcastpiacot feltérképező Podcast Insight Hungary 2023 kiadvány, amely mától az iab.hu weboldalán teljes terjedelmében elérhető.
Fidelity: Nyernek az elektromos autók?
2023. június 6. 12:41Aki napjainkban autóval végighalad egy európai belváros utcáin, azonnal számos nyomát láthatja a forgalmi trendek változásának. A külön kerékpáros sávok, az elektromos buszok, az elektromos töltőállomások és a szédült ütemben emelkedő parkolási díjak mind-mind azt jelzik, hogy a személyautók, főleg a belső égésű motorral felszereltek, már nem szívesen látott vendégek a sűrűn beépült belső kerületekben. A jövő az alternatív közlekedési eszközöké és a kibocsátásmentes erőforrásoké. A Fidelity piaci megfigyelőinek előrejelzései szerint az éghajlatkímélő meghajtási módok versenyét az elektromos autók fogják megnyerni, melyek idővel teljesen kiszorítják majd a levegőszennyező belső égésű motorokkal gyártott társaikat1.
A mesterséges intelligencia demokratizálja a marketinget
2023. június 2. 17:00Egy újabb marketing demokratizálódási hullám elején vagyunk. A mesterséges intelligencia (AI) hasonló forradalmi változást idéz elő a marketingben, mint korábban az internet. Hatására olyan mértékben egyszerűsödnek le egyes feladatok, hogy azzal kisvállalkozók tömegei számára válik elérhetővé a marketing – állítja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.
Véleménykutatás készült az elektronikus fizetési és digitalizációs trendek témájában
2023. május 26. 20:20Az Elektronikus Fizetési Szolgáltatók Szövetsége (EFISZ) újabb országos reprezentatív közvélemény-kutatást készíttetett: az Egyesület ezúttal az elektronikus fizetési és digitalizációs trendek kapcsán végezte el a felmérését.
Minden ötödik hazai cég tervezi a mesterséges intelligencia használatát
2023. május 25. 09:55Megoszlik a vállalatok hozzáállása a mesterséges intelligencia egyre nagyobb térnyerésével kapcsolatban. A cégek egy része már használ mesterséges intelligenciára épülő megoldásokat, és bár többen is tervezik a közeljövőben ilyen szoftver bevezetését hatékonyságuk növelése érdekében, jelentős arányban számolnak be kétségekről is. A Profession.hu legújabb kutatásában 197 vállalatot kérdezett meg tapasztalataikról, terveikről és esetleges félelmeikről e témában.
AZ NMHH-kutatásából kiderült, hogyan változott az üzleti távközlési piac
2023. május 16. 12:45A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) üzleti felmérése során a 2019 és 2022 között megkérdezett cégek döntéshozói évente átlagosan 3 százalékos kiadáscsökkenésről számoltak be. A legalább 10 főt foglalkoztató vállalkozások távközlési igényeit kiszolgáló piac becsült mérete a 2019. évi 104 milliárd forintról 2022-re 95 milliárdra csökkent. Ez a visszaesés még jelentősebbnek tűnik, ha a növekvő inflációt is figyelembe vesszük.