Folytatódik a PR-háború a Bing és a Google között...

Vértes Judit, 2011. február 9. 23:10

Amellett, hogy a Google nem is olyan régen hozta nyilvánosságra annak a több hónapos vizsgálódásnak az eredményét, amelyek a Bing-et találat-lopással vádolják, az elmúlt hetekben több olyan - elfogult? objektív? - kutatásról is hírt adtunk, amelyek valamelyik kereső előnyét mutatták ki valamiben. Most megint egy ilyen kutatási eredmény került napvilágra, amely ezúttal a Bing találati relevanciáját találta magasabbnak a Google-énél.

Az Experian Hitwise felmérése azt mutatta, hogy a Bing stratégiája eredményesnek bizonyult, a Bing és Yahoo keresései 81%-ban mondhatók sikeresnek, míg a Google kereséseinél csak 61%-ban találta meg a felhasználó a keresett weboldalt.

Ha ez igaz, akkor a lopás is megkérdőjelezik, hisz ha tényleg a Google-re építene a Bing, akkor hogyan lehetnének a találatai relevánsabbak...  Minden esetre akkor is készült egy felmérés, amikor a Google megszellőztette gyanúját, és az eredmény az volt, hogy  a felhasználókat nem zavarta a bejelentés, a leggyakoribb reakció az „És akkor mi van?” volt.

Elméletileg nem tiltja semmi, hogy egy kereső rendszer algoritmusa egy másik böngésző találatait használja egy adott kereséshez. Tulajdonképpen ez etikai kérdés. De úgy látszik, az emberek többsége nem etikai szempontból, hanem eredményességéből ítéli meg a kereső rendszereket.

Az elmúlt hónapban az amerikaiak 27,44%-a használta a Bing rendszerét, ez 6%-os növekedést jelent az előző hónaphoz képest, míg a Google használata 70%-ról 68%-ra esett vissza. A yahho.com szintén némi visszaesést mutatott.