Az okoseszközök elterjedésével az alkalmazások száma is egyre nő. Az eMarketer előrejelzései szerint a következő négy évben megduplázódik a letöltött applikációk száma.
A két nagy alkalmazás-áruházban, az App Store-ban és a Google Play áruházban egyre több applikáció található. A Google Play 2013 májusában jelentett be, hogy több mint 1 millió app érhető el náluk, amely 43%-os növekedést jelent a 2012. októberi 700 ezerhez képest. Az Apple tavaly októberben érte el az 1 milliós határt, amely szintén 43%-os növekedést mutat 2012 októberéhez képest, bár lassabb a növekedési ütem, mint a Google esetében.
Az okostelefonok és táblagépek egyre népszerűbbek, tavaly például közel 1milliárd telefon talált gazdára, így a letöltött alkalmazások száma is egyre nő. A Juniper Research előrejelzései szerint a letöltések száma négy év múlva megduplázódhat, 80 milliárdról 160 milliárdra kúszhat fel. A Portio Research becslései két és félszeres növekedéssel számolnak, szerintük a 2013. évi 82 milliárdról 200 milliárdra nőhet ez a szám.
Az új applikációkat az InMobi kutatása szerint a legtöbben a különféle alkalmazásboltokban találják (55%), 35%-uk pedig barátok és a család hatására töltik le az újdonságokat. A közösségi média is szerepet játszik egy-egy új app felfedezésében (18%). A reklámoknak viszonylag kisebb szerep jut, nagyjából a felhasználók 10%-a tölt le valamilyen alkalmazást hirdetés hatására, 8%-uk pedig valamilyen oldalon találkozik velük. A nyomtatott média kis szerepet játszik ezen a téren, nagyjából 5%-uk tölt le ezek hatására valamilyen alkalmazást.
Forrás: eMarketer.com