Közel 1 milliárd okostelefont adtak el tavaly
A telefonok többségén Android rendszer fut
A Canalys, független elemző cég adatai alapján tavaly 998 millió okostelefont értékesítettek, amely 44%-os növekedést mutat a 2012-es évhez képest. A telefonok többségén Android rendszer fut, de a Windows Phone is egyre feljebb tör.
Továbbra is az Android a domináns okostelefon platform a Canalys jelentése szerint, amelyből az is kiderül, hogy a Windows Phone egyre nagyobb szeletet hasít ki magának a tortából.
A tavaly eladott készülékek 79%-a (785 millió telefon) androidos eszköz volt, ez világosan mutatja a platform dominanciáját. 2012-ben az az arány 68%-os volt. Ezzel párhuzamosan viszont az Apple iOS rendszere csökkenő tendenciát mutat: 20%-ról 15%-ra esett vissza annak ellenére, hogy az eladások 154 millióval növekedtek.
A Microsoft saját fejlesztésű platformja, a Windows Phone a készülékek 3%-án fut, ám a növekedés ez esetben a legjelentősebb. 2013-ben 32,1 millió WP-alapú készülék talált gazdára, amely 90%-os növekedést jelent a vállalat számára. Ez nagymértékben köszönhető a Nokia Lumia szériának. Így a platformnak sikerült felül kerekednie vetélytársán, a BlackBerryn, aki 19,8 millió készüléket adott el.
A Strategy Analytics jelentése hasonló képet mutat. Ott az Android 78,9%-os részesedéssel uralja a piacot, az iOS 15,5%-ra esett vissza, a Windows Phone pedig 3,6%-ra tornászta fel magát. Itt is ez a platform áll a dobogó harmadik helyén.
A gyártók szerinti megosztást tekintve a Samsung áll az első helyen, az Apple pedig a második. Összességében a harmadik jelenleg a Huawei, ám a piaci verseny egyre inkább kiéleződik, hiszen a Lenovo felvásárolta Motorola Mobilityt, amely jelentősen átrendezheti az erőviszonyokat. A különbség a két vállalat között mindössze 5 millió készülék.
Korábban már beszámoltunk arról, hogy a Lenovo harmadik helyen állt a Gartner jelentése szerint, ám a Canalys 2013-asösszesített adatai szerint a Huaweinek sikerült fölé kerekednie. Ám 2014 tartogat még meglepetéseket számunkra, a Motorola Mobility felvásárlásán kívül is.
Forrás: TheNextWeb.com
Kapcsolódó cikkek
- WWDC: az iOS sikerei számokban
- Terjednek a táblagépek – nőtt az eladott kütyük száma
- Amerikában az Apple uralja az okostelefon piacot
- Amerikában az Apple lekörözte a Samsungot
- Egyszerre lesz Android és Windows Phone a HTC telefonokon?
- Késik a BBM
- USA: a felhasználók közel fele iOS-t használ
- A Xiaomi lekörözte az Apple-t a kínai piacon
- Tesztelés alatt a BBM chat Android és iOS változata
- A Google 67%-kal vezeti a táblagéppiacot
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Sony bejelenti második generációs zászlóshajóját, az Alpha 1 II fényképezőgépet
A Sony bemutatja a második generációs Alpha 1 II zászlóshajóját, egy új full frame, tükör nélküli, cserélhető objektíves fényképezőgépet, amelyet a Sony legmodernebb AI feldolgozóegységével működik. A fényképezőgép körülbelül 50.1 megapixel (MP) effektív felbontású érzékelővel rendelkezik, akár 30 fps sebességgel, AF/AE-követéssel képes elsötétedésmentes sorozatfelvételt készíteni, torzításmentes zárral van ellátva, és továbbfejlesztette a képtisztaságot a közép- és magastónusok érzékenységénél.
Az új Sony objektív nagy felbontást, gyönyörű bokeh-t és fejlett autofókuszt kínál
A Sony bejelentésével új utat tör: az FE 28-70mm F2 GM prémium E-bajonettes objektív a teljes zoomtartományban nagy, F2-es rekesznyílással büszkélkedhet, így gyönyörű bokeh-t, nagy felbontást és egyedülálló autofókuszt biztosít állóképekhez és videófelvételekhez, nem beszélve a prímobjektívek minőségével vetekedő élességről és kontrasztról.
A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák
A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.
OMV: 2025 végéig országszerte elérhető lesz az ultragyors töltőhálózat
Országszerte 15 helyszínen már igénybe vehetőek az OMV új gyorstöltői. A társaság még idén megduplázza ultragyors töltéssel üzemelő töltőállomásai számát, 2025 végéig pedig közel 50 helyszínen összesen 80 villámtöltő pont működik majd az országban. A töltők legalább 100 kW teljesítmény leadására képesek, ami később több helyszínen akár a 200 kW-ot is elérheti, a hálózati kapacitás függvényében. Az OMV saját applikációt is fejlesztett a töltőkhöz, amiben most különleges akciókkal várja az autósokat.
Nemzetközi szintre lép a karbonlábnyom-csökkentő magyar startup
Balogh Petya és az általa fémjelzett STRT Holding Nyrt., valamint két másik befektető látott fantáziát a digitális marketing tevékenységek, így a weboldalak és e-mail kampányok karbonlábnyomának csökkentésére specializálódott Carbon.Crane-ben. A világszinten naponta küldött 350 milliárd e-mail* és a 200 millió aktívan üzemelő weboldal** – a háttérben dolgozó szerverparkok miatt – egyre nagyobb, ráadásul egyre növekvő részét teszi ki a globális karbonkibocsátásnak, erre dolgozott ki egyedi megoldásokat a 100%-ban magyar tulajdonú és hazai alapítású startup. Az egyedi és innovatív szolgáltatásokat nemzetközi szinten is értékeli a szakma, amit legutóbb a MediaSpace Global Changemakers' Awards 2024 díjával ismert el.