Mindig az utolsó falat a legfinomabb…

forrás: Prím Online, 2016. május 13. 15:39

„Mit egyek reggelire, ebédre, vacsorára és úgy nassolnék is valamit.”- A legtöbb ember bele sem gondol abba, hogy milyen szerencsés, hogy csupán azon kell törnie a fejét, hogy kitalálja, milyen ételt fogyasszon az adott napszakban.

Magyarországon sajnos több mint 200.000 ember számára az jelenti a problémát, hogy nem tud mit az asztalra tenni. Az Élelmiszerbank most #szerencsesvagyok kampányával az élelmiszerpazarlás és az éhezés elleni küzdelemre hívja fel a figyelmet. 

Magyarországon 1,8 millió tonna élelmiszerfelesleg képződik és megy a kukába, ezen élelmiszerek nagy része sok esetben még fogyasztható lenne. A Magyar Élelmiszerbank 2015-ben 2600 tonna élelmiszert mentett meg és osztott szét több ezer rászoruló között országszerte.

 

 

#szerencsesvagyok 

Az akció ötletét, valamint a kampány vizuális és kreatív koncepcióját az Élelmiszerbank, Hitka Viktória képzőművésszel közösen dolgozta ki a Well Reklámügynökséggel, az „Üres tányérok” image kampány folytatásaként.

 

Az Élelmiszerbank legújabb #szerencsesvagyok kampányának célja, hogy felhívja a figyelmet az éhezés és az élelmiszerpazarlás elleni küzdelemre, arra, hogy tehetünk ellene közösen. 

 

A kampányhoz egyszerűen lehet csatlakozni: 

  • a közösségi médiumok felületein egy ételfotó, megosztásával, amelyen a #szerencsesvagyok és #elelmiszerbank hashtagek tűnnek fel, 
  • Hitka Viktória egyedi tányér kollekciójával is támogatja a kampányt. A tányérok május 17-től elérhetőek a FLATLAB-ben. Így bárki segítheti az Élelmiszerbank munkáját akár a tányérok „megvásárlásán” keresztül is, 
  • vagy akár 1%-os adójának felajánlásával.

 

„#szerencsesvagyok kampányunkat egy hete indítottuk és mostanra rengetegen csatlakoztak a kezdeményezésünkhöz, köztük gasztro bloggerek, véleményvezérek és újságírók. Nagyon örülünk, hogy kampányunk nagykövete Hitka Viktória lett. Szeretnénk elgondolkodtatni az embereket, megkérdezni őket, hogy ők szerencsésnek érzik-e magukat, jut-e minden nap étel a tányérukra? Szoktak-e adakozni? Megtehetik-e? Hiszen most zajlik az 1%-os kampány időszaka is, így ez a kérdés külön aktuális. Tesznek-e ők is az élelmiszerpazarlás ellen? A #szerencsesvagyok #elelmiszerbank hashtag-ek erre hívják fel a figyelmet.” – nyilatkozta Sczígel Andrea az Élelmiszerbank külső kapcsolatok igazgatója.

 

"Hiszek abban, hogy a közösségnek van ereje. Az Élelmiszerbank munkájára óriási szükség van, szeretném ha minél többet tudnának róla és támogatnák a szervezetet. Fantasztikus élmény a kampányon dolgozni. Jó látni, hogy a rengeteg közösségi média megosztással mások is érzékenyen reagálnak a problémára. Egy pillanatra talán elgondolkoznak azon, milyen szerencsések, hogy van étel az asztalon. " - mondta Hitka Viktória képzőművész is, akit tényárokra festett erős mondatairól is ismerhetünk.

 

A figyelemfelhívó akció május első hetében indult. A járókelők Budapest különböző helyszínein szépen megterített asztalokra bukkanhattak. A terített asztalról az ételbúrát felemelve az érdeklődők a kampány üzenetei olvashatták, amelyek az élelmiszerpazarlás mértékére, a nélkülözésre hívják fel a figyelmet. Hisz nem mindenki olyan szerencsés, hogy jut minden nap étel az asztalára.

Csatlakozz Te is a kampányhoz és légy részese az éhezés és élelmiszerpazarlás elleni küzdelemnek!

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50