Honline

Guttray László Guttray László, 2000. december 4. 20:36
Addig mondogattuk, hogy elérkezett a hazai online világ boomja, hogy végül bekövetkezett a nagy robbanás - és most már nemcsak üzleti értelemben, hanem tartalmi szempontból is. Alighanem most érte el azt a kritikus tömeget a hazai tartalomszolgáltatók csapata, amelyben már nem elég jelen lenni, hanem ki kell tűnni, ezt pedig úgy lehet elérni, hogy lépten-nyomon újdonságokkal (vagy legalábbis annak álcázott bejelentésekkel) árasztja el felhasználóit a szolgáltató.
Persze bizonyos értelemben ez is az üzleti boom eredménye, hiszen a korábbi (nem túl régen történt) befektetések következtében mostanra fejeződtek be az első olyan közvetlen fejlesztések, amelyek látványosak, ideig-óráig újdonságként tálalhatók (ha sikeres az új szolgáltatás, pillanatok alatt úgyis hasonlóval jelentkezik a többi portál), de legfontosabb, hogy újra fókuszba állítható a weblap vagy portál üzemeltetője. Ha pedig kirakatba helyezhető a megváltozott arculat, egy-két új menüpont vagy a szolgáltatások bővülése, akkor a "nagy bejelentés" árnyékában seregnyi olyan adat is közvetíthető, amelyre a honlap látogatói már egyáltalán nem lennének kíváncsiak, őket ugyanis kizárólag a valóban érdekes és értékes tartalmi újdonságok érdekelnék. Valószínűleg nincs is olyan felhasználó, aki azért keres fel egy weblapot, mert azt hallotta vagy olvasta, hogy "az oldalletöltések száma meghaladja a..." - és ide mindenki beírhat bármilyen nagy számot.

Ebből persze ismét arra a (nem túlságosan originális) felismerésre juthatunk, hogy a számháború nem is a szolgáltatásokat igénybe vevő látogatók tájékoztatására szolgál, sokkal inkább üzenet a konkurensek, főként pedig a hirdetők számára.

Az utóbbi két-három hétben félnaponként követték egymást a weblapokkal és portálokkal kapcsolatos híradások, ám a bejelentéseknek volt egy közös pontja: mindegyikben legalább egyszer szerepelt a "legjobb", a "legnagyobb" kifejezés vagy valamilyen "leg".

Ez a lényeg. Találjunk egyetlen olyan, érdekesnek mondható apró változtatást, amely érdemesnek látszik arra, hogy a publikum előtt is felmutassuk, aztán mondjuk el az összes olyan "leg" adatunkat, amely ugyan már nem annyira érdekes, de marketingszempontból fontos kinyilatkoztatni. Lehet erre azt mondani, hogy az erősödő versenyhelyzetben ilyen marketingfogásokkal kell élni - és ebben bizonyára sok igazság van -, csakhogy előbb-utóbb az is előfordulhat, hogy a nagy hírdömpingben elvesznek az igazi információk, az igazi tartalmi bővülések pedig éppen a portálok látogatóinak figyelmét kerülik majd el.

Kulcsszavak: trend onlineszolg

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59