A vezetéknélküli-verseny új célpontjai a gyerekek

Tóth Kristóf, 2001. február 14. 22:14
Amerikai telekommunikációs szakértők szerint a vezeték nélküli alkalmazások területén biztos sikert érhet el a jövőben az a szolgáltató, amely képes lesz a fiatalkorúak érdeklődését felkelteni, megtalálni a szívükhöz vezető utat.
A mobilipar vezető szakértőinek csoportja gyűlt össze hétfőn San Franciscóban a Mobile Commerce Conference nevezetű összejövetelen, hogy megvitassák a vezeték nélküli jövőről épített elképzeléseiket. Míg a vezetéknélküli-ipar burjánzik, sokak aggodalommal tekintenek arra, hogy az ügyfelek érdeklődési körét a legújabb, de általánosan elvártnak mondható alkalmazásokkal próbálják lefedni.

Számos elemző úgy véli, hogy az Egyesült Államok lekéste a mobilkommunikáció első hullámait, viszonylag elmaradott pl. Európához képest, ezért piaci szemléletén változtatva kell versenyelőnyre szert tennie. A Mobile Commerce konferencián részt vevő csoportok szerint minden tényezőt figyelembe véve a 10 év körüli fiatalokban rejlik a jövőbeli siker lehetősége.

"Hogyan engedheti meg magának mindezt egy tinédzser szűkös zsebpénzéből?" - teszi fel a kérdést Josh Newman, az Unstrung.com főszerkesztője egy online publikációjában, melyben a mobilpiacot boncolgatja. "Ki kell találni egy módot arra, hogy egy kilencéves pénzt takarítson meg vásárlási céllal."

Newmann a mobilkommunikációs és audio/video eszközök összefonódását tekinti a helyes válasznak. Míg a harminc év feletti emberek nagyobbik része nem tartja sokra az mp3-lejátszó és a mobiltelefon kombinációját, addig a fiatalok zöme él-hal a legjobb és legmenőbb újdonságokért. Ráadásul a mai digitális világban felnövő nemzedék a jelek szerint kevésbé foglalkozik biztonsági és magánjellegű kérdésekkel, sokkal inkább nyitottak a világra, és vonakodás nélkül kipróbálják a nekik kínált új eszközöket.

"A legtöbb fiatal nem foglalkozik túlságosan saját magánéletével. Nem bajlódnak kormányzati problémákkal sem. Azt akarják, hogy az emberek tudják, hogy ők merre járnak, mit csinálnak - hogy az emberek észrevegyék őket. Egyszerűen ismertté szeretnének válni."

A fiatal generáció könnyebben kiismeri és igényli a vezeték nélküli alkalmazásokat. Sok cég szerint viszont a legújabb szolgáltatások a most tíz év körüli gyermekek körében válnak népszerűvé, de csak felsőbb korosztályba lépésükkor.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14