Átalakulóban az online filmpiac

Kiss Ádám Zoltán Kiss Ádám Zoltán , 2001. március 10. 21:09
A Blockbuster, és az Enron szolgáltatóvállalatok bejelentették, hogy felbontják korábbi egyezségüket, melyet az interneten kívánságra továbbítandó filmek sugárzására hoztak létre. A két cég egy kísérleti műsorszolgáltatásra fogott össze, mely három hónappal ezelőtt kezdődött négy amerikai nagyvárosban.
A tesztelés befejeződött, és a két vállalat úgy döntött, hogy külön utakon járnak a jövőben. A rendes adás, mely lehetővé teszi, hogy a felhasználók egy set-top berendezés segítségével az internetről egyedi kívánságuk alapján filmeket nézzenek televíziójukon, csak március 31-től indul. A piaci érdekeltségek újrafelosztását az Enron elnöke, Kelly Kimberly azzal indokolta a CNetnek, hogy úgy érzik, egyedül jobb eséllyel indulnak harcba, a korábbi szövetséges Blockbuster filmkínálata szerintük rendes műsorszolgáltatáshoz nem elégséges.

Az elemzők szerint a most még szinte nem is létező piac azért érdekel olyan sokakat, mert hatalmas üzlet rejlik benne, valamint a hollywoodi filmstúdiók attól tartanak, hogy létrejöhet egy nekik rengeteg veszteséget okozó filmes Napster, mely ingyen kínálja majd filmjeiket. Az Enron már meg is kezdte tárgyalásait a stúdiókkal, hálózatán nemcsak filmeket, egyéb show-műsorokat is terjesztene, a felhasználók pedig nem általányban, hanem adásonként fizetnének.

Kulcsszavak: onlineszolg trend

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59