Gyorsan nő az ABC Data a magyar IT disztribúciós piacon

forrás: Prím Online, 2016. szeptember 3. 07:59

Az ABC Data, az egyetlen közép- és kelet-európai piacokon közvetlenül is jelenlévő IT és szórakoztatóelektronikai disztribútor, kiemelkedő eredményt ért el Magyarországon 2016 első félévében. A jelentős növekedés többek között az egyre szélesebb és sokrétűbb termékkínálatnak és a budapesti logisztikai központ létrehozásának köszönhető.

Az ABC Data Capital Group kiadta a 2016 első félévére vonatkozó pénzügyi jelentését. A beszámolóból kiderül, hogy a teljes vállalatcsoport 325%-os bevételnövekedést ért el a magyar piacon az előző év azonos időszakához képest.

 

“Természetesen mindig könnyebb gyors növekedést elérni egy olyan vállalattal, amely nemrég lépett csak a piacra, ezért nem is akarunk a túlzott lelkesédés hibájába esni. Ezzel együtt az elért eredmények azt igazolják, hogy helyes stratégia mentén fejlődik a vállalat” - mondta el Poros Gábor, az ABC Data Hungary ügyvezető igazgatója.

 

Az ABC Data közvetlenül működik a közép- kelet-európai régió nyolc országában. A magyar leányvállalat 2012-ben kezdte meg üzleti tevékenységét, majd rövid időn belül 12 helyet javított pozícióján. A vállatlat jelenleg a nyolcadik helyen áll a piaci szereplők között.

 

Az ABC Data stratégiai célja, hogy 2018-ra megszerezze a közép- és kelet-európai régió IT terjesztési piacának abszolút vezető pozícióját. A célkitűzésnek megfelelően a társaság folymatosan növeli mind a regionális, mind pedig az országos szintű disztribútori megállapodásainak számát: idén írta alá helyi szintű megállapodást a Huawei-jel, de erősítette az együttműködését a Cisco és az Asus márkákkal is. Regionális szinten megállapodás született az ABC Data és a 3D Pixelio (3D scannerek), illetve a Navitel (GPS eszközök és megoldások) között. Korábban az ABC Data ugyancsak regionális szintű disztribútori szerződést kötött az Intellel. 

 

„Az ABC Data újszerű megközelítése egyedülálló előnyt biztosít partnerei számára. Az együttmüködési megállapodás mind a helyi, mind pedig globális forgalmazók számára egyszerűsített üzletmenetet jelent, mivel vállalatunkon keresztül a kelet- és közép európai régió 13.000 viszonteladója számára juttathatják el könnyedén termékeiket. A másik oldalról nézve a viszonteladók számára 1000 márka több mint 220000 termékéhez kínálunk hozzáférést. Magyarországon csak az ABC Data kínál ilyen széleskörű termékportfóliót” - mondta Poros Gábor.

 

Az ABC Data Hungary ügyvezető igazgatója szerint egy további kulcsfontosságú tényező is szerepet játszott a vállalat piaci pozíciójának dinamikus erősödésében: az ABC Data Budapest közelében nyitotta meg néhány hónappal ezelőtt a régió a negyedik logisztikai központját. A beruházás lehetővé tette, hogy a vállalat további földrajzi lokációkon is teljesíteni tudja a vállalt kiszállítási időket, egyúttal lehetőséget biztosított az ügyfélszolgálat működési színvonalának javítására.

 

“A fokozottan kompetitív piaci környezetben való előrelépés lehetetlen állandó fejlesztések nélkül. Folyamatosan növekednünk kell. Ez az ami miatt egy erős anyavállalat fejlesztése mellett, a regionális diverzifikációra is nagy hangsúlyt fektetünk” - mondta el Andrzej Kuźniak, az ABC Data igazgatótanácsánal alelnöke. “Európa nyolc országban vagyunk jelen közvetlenül, ezért a vezető forgalmazók olyan partnert látnak bennünk, akivel nem csak egy-két országban, hanem egy egész régióban hatékonyan együtt tudnak működni” - tette hozzá az alelnök.

 

Az IDC és a PMR piackutató vállalatok előrejelzései alapján Nyugat-Európában a jelenlegi 95 milliárd dolláról 100 milliárd dollárra fog nőni az IT termékek disztribúciójának piaca, amely 5%-os növekedést jelent. Ezzel párhuzamosan a kelet- és közép-európai régió 15 millárdról 18 milliárdra fog nőni, ami jelentősen nagyobb, 20%-os növekedést jelent.

 

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50