GKI felmérés az internet használatáról

MTI Sajtóadatbank, 2001. szeptember 10. 10:51
Az idén a kis- és nagykereskedelmi vállalkozások beruházási kiadásaik mintegy 12,6 százalékát, mintegy 29 milliárd forintot költik információ-technológiai fejlesztésre - áll a GKI Gazdaságkutató Rt. 1.500 cégre kiterjedő felmérésében.
A GKI a Webigen Rt.-vel és a Sun Microsystems Magyarországgal együttműködve negyedévente vizsgálja az internet használati szokásokat, a magyar elektronikus gazdaság fejlődését. A felmérésből kiderül, hogy a válaszadó kereskedelmi cégek 78 százaléka már rendelkezik hozzáféréssel a világhálóra, az elkövetkező egy évben az internetellátottság várhatóan 10 százalékkal nő.

A kereskedelmi cégek közül minden második üzemeltet saját honlapot, 11 százalék tervezi annak létrehozását, és csupán 17 százalékuk zárkózik el az on-line felület kialakításától. Az internettel rendelkező kereskedelmi cégek 34 százalékánál a termékek, szolgáltatások elektronikus úton való megismerésére, 11 százalékuknál megrendelésre, 6 százalékuknál a szállítási feltételek megadására, 5 százalékuknál pedig a fizetési mód meghatározására is lehetőség nyílik a világhálón keresztül.

A kereskedelmi cégek körében a legelterjedtebb internet-hozzáférés, mintegy 42 százalékkal az ISDN. Ezt a kapcsolt vonali modem követi 33 százalékkal, továbbá jelentős a bérelt vonal 19 százalékos részaránya. A trendek alapján pár százalékkal várhatóan megnő a bérelt vonal aránya, és egyre inkább előtérbe kerülnek a kábeltévés és az ADSL csatlakozások elsősorban a kapcsolt vonali modemes és az ISDN hozzáférés rovására - olvasható a felmérésben.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14