Fogyasztóvédelmi vizsgálat az informatikai szolgáltatásokról

MTI Sajtóadatbank, 2002. január 18. 13:39
A távközlési szolgáltatók hajlamosak arra, hogy az előfizetői szerződések módosításáról a fogyasztókat csak részben tájékoztassák - állapította meg a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség (FVF) legutóbbi vizsgálata során.
A 12 távközlési szolgáltató vizsgálatáról készített összefoglaló jelentés emlékeztet arra, hogy az előfizető kedvező írásbeli nyilatkozata eredményezheti a szerződés módosítását, az ettől eltérő forma jogszerűtlen. A fogyasztóvédők 33 internetszolgáltatót is vizsgáltak. Volt olyan szolgáltató, amely a hírközlési hatóság szolgáltatási engedélye nélkül kezdte meg működését. Az internetszolgáltatóknál előforduló fogyasztói panaszok jellemzően műszaki tartalmúak és csak kisebb részét teszik ki a számlázással kapcsolatos kifogások.

A fogyasztóvédők a vizsgálatok során találkoztak jogtalanul kiszámlázott tételekkel is. Ilyen esetekben a jogellenesen kiszámlázott díjat legkésőbb a következő számlán egy összegben kell az előfizető számára jóváírni vagy visszatéríteni.

A 76 vezetékes műsorellátó szolgáltató ellenőrzésekor a hatóság megállapította, hogy több szolgáltató nem rendelkezik a Hírközlési Felügyelet szolgáltatási engedélyével, illetve olyan településeken is végez tevékenységet, ahol erre engedélye nem jogosítja fel. Ezekben az esetekben a fogyasztóvédők bírságot szabtak ki és a jogsértő állapot megszüntetésére kötelező határozatot adtak ki.

A vizsgálat során a fogyasztóvédők megállapították, hogy az elmúlt években a keresettebb magyar nyelvű ismeretterjesztő műsorokat a bővített programcsomagokba tették át a szolgáltatók, és ez nagy felháborodást keltett a fogyasztók körében. A fogyasztóvédők emlékeztetnek arra, hogy a Gazdasági Versenyhivatal versenyfelügyeleti döntésében már kimondta, hogy a magyar nyelvű kereskedelmi adásoknak kizárólag a bővített csomagban történő értékesítése nem megengedett.

A fogyasztóvédők vizsgálatuk során megállapították, hogy egyes szolgáltatók az előfizetői szerződésben, illetve vállalkozói feltételekben a fogyasztók széles körét érintő tisztességtelen szerződési feltételeket is alkalmaznak. Ilyen esetekben a fogyasztóvédők az érintett felügyelőségek bevonásával eljárást folytatnak le a szolgáltató ellen.

A vizsgálat során kiderült az is, hogy valamennyi vezetékes műsorellátó ellát ügyfélszolgálati tevékenységet, de ezek típusa és színvonala eltérő. A szolgáltatókhoz érkező panaszok túlnyomó többsége műszaki jellegű, a vétel minőségével függ össze.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50