Miért lett drágább a szélessáv 2001-ben Amerikában?

Zsadányi Pál, 2002. január 21. 13:33
A kaliforniai La Jollában székelő ARS cég tanulmánya azt mutatja, hogy az amerikai piacon a szélessávú szolgáltatások árai nemhogy csökkennének, hanem épphogy növekedésnek indultak. Akkor az UPC Direct áremelése, ugye, nem is olyan meglepő. Nem a hirtelen kirobbant kis magyar ADSL-árletörés nekik az irányadó, hanem nyugatabbra néznek.
Nem mintha az UPC-nek drukkolnék! Én is rajtuk lógok, a Chello révén. Ennek emeléséről azonban egyelőre semmi hír, úgyhogy nálam semmi pánik. A tv-díj évenkénti emelkedését meg már megszoktuk, még a Zugló TV idejéből is. Gondolom, ez más kábel-tv-s körzetekben is így volt évek óta. Ráadásul még mindig jelentős területfejlesztésekre van szükség, amihez további bevétel kell, emelkedő piaci árak mellett, még ha az infláció tényleg érezhetően csökken is az utóbbi időben.

Mi az, mégis, ami az amerikai cégeket a díjak emelésére késztethette? Amerikában a szolgáltatóknak már nagyjából sikerült diadalra vinni azt a küzdelmet, ami a piaci szeletekért folyt. Most tehát eljött az ideje annak, hogy a beetetett vevőkörből végre profitot lehessen kisajtolni. Az emelkedés egyébként, amerikai viszonylatban, elég magas, mintegy 12 százalékos, a 2001. január és december közötti időszakot nézve. A jellemző év végi havi előfizetési díj: 44 USD (kb. 13 E Ft?!). Az xDSL szolgáltatások kicsit lassúbb ütemben, 10 százalékkal nőttek. Egy tipikus havi előfizetés decemberben 52 USD (kb. 15 E Ft?!) volt. Egy tipikus normál telefonos szolgáltatás díja pedig mindössze 20 USD (6 E Ft-nál kevesebb), de a sebessége és minősége drámaian rosszabb.

Bár a hazai bérek miatt ez mindig kényes kérdés, a magyar árak ehhez képest kicsit kedvezőbbek. Ez egyértelműen azt mutatja, hogy nálunk még a területháborús korszak uralkodik, amikor az ügyfelek beetetése folyik. Különösen az xDSL kategóriában. Aki most beszáll, az számítson arra, hogy egyszer nálunk is eljöhet a szolgáltatóknál az a korszak, amikor végre profitot is akarnak kinyerni a beszédített ügyfélkörből. A nagyságrendet pedig vélhetően Amerika fogja diktálni, nem Európa. De ne legyen igazam.

Kulcsszavak: ADSL UPC-hu trend

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36