High-tech a Szigeten - készülnek a szervezők

Szalay Dániel, 2002. június 18. 12:53
Minden tizedik szigetlakóból kilenc rádiótelefon-tulajdonos, vagy legalábbis telefonnal a zsebében érkezik majd a több napos eseményre - hangzott el azon a sajtótájékoztatón, melyen a Sziget Fesztivál szervezői és a Pannon GSM szóvivője, Suba János szólt az immáron hagyományosnak számító esemény nem éppen hétköznapi feladatairól. A GSM-cég idén is üzembe helyezi SMS-falait a színpadok mellett, lesz programinformáció SMS-ben és WAP-on, "akkumulátor-üzemanyagtöltő" és töltőkártya árusítás is. A legfontosabb pedig az, hogy a várhatóan a helyszínre érkező 300 000 ember zavartalanul használhatja telefonját.
A Pannon GSM információs és PR igazgatója elmondta, a Sziget lakói számára nagyon fontos, hogy szabadnak érezzék magukat, de ugyanakkor elérhetőek legyenek. Ebben különösen nagy szerep hárul az SMS-re is, hiszen a koncertek és a tömeg miatti zajok miatt a beszélgetés nem mindig praktikus. Ennek ellenére természetesen lesz Praktikum kártya árusítás és mód lesz a feltöltésre - akár bankkártyával is, és természetesen a Bee feltöltőkártyák árusítása is folyamatos lesz. A Pannon ezenkívül úgynevezett akkumulátor-töltő bázist is létesít, ahol benzinkútszerűen fel lehet tankolni a telefonokat "üzemanyaggal", vagyis fel lehet tölteni a lemerülő akkumulátorokat. Sőt, néhány szervizes is kint lesz, így kisebb ügyekben akár a helyszínen is segíteni tudnak - persze itt most nem a készülékek teljes körű szervizelésére kell gondolni.

Suba János megígérte, a pannonosok késedelem nélkül kapják meg rövid szöveges üzeneteiket, és küldeni is probléma nélkül lehet majd. A szóvivő újságírói kérdésre leszögezte, a konkurens távközlési szolgáltatók felkészüléséről egyelőre nem rendelkeznek információkkal, de remélik, hogy a Vodafone és a Westel is felkészül a koncentráltan jelentkező óriási, több napos terhelésre. A konkurenseknél adódó technikai nehézségek ugyanis a Pannont is negatívan érinthetik, hiszen ilyen esetben esetleg a rivális szolgáltató előfizetőinek felhívása problémás lehet.

Suba János úgy fogalmazott, nem csak a rendezvény egyik fő támogatójaként kell helytállniuk, de mobilszolgáltatóként a Pannonnak kivételes kihívást is jelent a hétköznapinál jóval nagyobb forgalom és a különleges felhasználói igények fennakadások nélküli teljesítése.

A Pannon a fesztivál idejére új bázisállomást létesít a Szigeten, valamint bővíti a környéket lefedő, már üzemelő bázisállomások kapacitását is. Ezenkívül a szigetkörnyéki régiót kiszolgáló kapcsolóközpont forgalmának időszakos elterelése is lehetővé teszi a további kapacitásbővítést. Suba János elmondta, az SMS-kommunikáció megkönnyítésére új SMS-központot is létesítenek, így az üzeneteknek azonnal meg kell érkezniük. A rádiótelefon-cég hálózata összességében akár a hétköznapi terhelés négyszeresét is képes lesz elbírni - ez a tavalyi Szigethez képest ötven százalékkal nagyobb teljesítményt jelent - húzta alá az igazgató. A Szigetet és környékét a Pannon úgynevezett "Sziget kommandó" csoportja folyamatosan járni fogja, és a gyakorlatban is ellenőrzik a hívások minőségét és az SMS-ek bonyodalommentes továbbítását.

A távközlési szolgáltató ebben az évben is számos hasznos és ötletes alkalmazással színeseti a Sziget Fesztivált. Idén is lesz SMS-fal, valamint szöveges üzenetben lehet szavazni a legeredetibb szigetlakóra. (Az SMS-falakra küldött trágár szavakat egy szoftver csillag jellel helyettesíti majd.) A talált tárgyak sátrát is pannonos számon lehet riasztani. A legfejlettebb technológiát testesíti meg a Bee portréküldő szolgáltatása, melynek lényege, hogy SMS-ben aktiválható egy digitális fényképezőgép, mely az így készített jó minőségű fotót nagy sebességű GPRS kapcsolaton keresztül továbbítja az üzenetben megadott e-mail címre.

Tavaly a szigetlakók 74 százaléka rendelkezett mobillal, az idén azonban ez az arány akár 90 százalékos is lehet - mondta Suba úr. Suba úr néhány adattal is szolgált. Elhangzott, hogy a Szigetre érkezők 80 százaléka 24 évesnél fiatalabb, fele arányban nő, fele arányban férfi. Hatvan százalékuk érkezik a fővárosból. Suba János beszámolójából kiderült, tavaly 1 millió hívást és 300 ezer SMS-t kellett a Pannon hálózatának a Sziget idején elbírnia. Várhatóan az idén 50 százalékkal több hívást és SMS-t bonyolítanak majd a rendezvényen.

Talán a legmeglepőbb adat az, hogy a Sziget Fesztivál tavalyi felméréséből kiderült, az odalátogatók 93 százaléka rendszeresen internetezik. A Sziget Fesztivál sajtófőnöke, Vető Viktória arról is tájékoztatatta az újságírókat, hogy elindult a "Hathuszas" nevű szolgáltatás, mely 160 karakterben értesíti a helyszínen vagy a távol tartózkodó regisztrált médiamunkásokat, akik ezáltal azonnal értesülhetnek a legfontosabb történésekről.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak 2024 legvonzóbb hazai munkaadói

2024. április 29. 11:38

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14