A Scala zászlaján az elektronikus kereskedelem

Kori Andrea, 1999. augusztus 2. 10:35
A Scala.Solutions mint a legjobb e-kereskedelmi alkalmazás elnyerte a Gartner-csoport díját a nemrégiben rendezett internetes és elektronikus kereskedelmi seregszemlén.
A Scala Business Solutions (www.scala.se) világszerte egyre több vállalatot igyekszik bevonni az elektronikus kereskedelmi forradalomba, mely csakhamar átrajzolja a nemzetközi kereskedelem térképét. A díjnyertes, integrálható e-kereskedelmi alkalmazás, a Scala.Solutions a kulcs a Scala ügyfelei kezében ahhoz, hogy üzleti tevékenységüket a világhálóra is kiterjeszthessék.

A Scala globális üzleti szoftverek, többnyelvű és több pénznemet kezelni képes vállaltirányítási alkalmazások forgalmazására és az ezekhez kapcsolódó technikai szolgáltatásokra szakosodott. Új keletű terméke, a Scala.Solutions segítségével a nemzetközi vállalatok valóban nemzetközivé tehetik webhelyüket, és az egész világra kiterjeszthetik érdekeltségüket. A Forrester Research nemrégiben végzett és a Computerworld által közzétett felmérése szerint a megkérdezettek 46%-a azért fordított hátat a nemzetközi kereskedelemnek, mert nem rendelkezett kellő technikai háttérrel ahhoz, hogy a hagyományos nemzetközi kereskedelem kihívásainak eleget tegyen. A Scala.Solutions éppen az ilyen vállalatok számára kíván megoldást nyújtani.

A Scala.Solutions integrált, valós idejű elektronikus kereskedelmi szoftvercsomag nemcsak az internet nyilvánvaló előnyeit kínálja, nevezetesen az adásvétel intézését, a szállítási vagy készletezési adatok nyilvántartását és egyáltalán a széles ügyfélkört, hanem egyedülálló módon az adatokat mindjárt a vállalat központi rendszerébe (Scala Global Series) is eljuttatja. A Scala.Solutions együttműködik a stockholmi iD2 Technologies internetes adatvédelmi szoftverével is. Az iD2 Technologies a digitális hitelesítés és a digitális aláírás lehetőségével biztonságos hátteret nyújt a tranzakciók lebonyolításához. Mindezen erényeinek köszönhetően a Scala.Solutions megoldást jelent azoknak az ügyfeleknek, akik az elektronikus kereskedelmi csatornákon keresztül szeretnék összekapcsolni alkalmazottaikat, partnereiket, ügyfeleiket, szállítóikat bárhol a világon a globális kereskedelmet vezérlő vállalatirányítási alkalmazásaikkal és adatbázisukkal, s mindeközben az egyéni vásárlóknak is szeretnék termékeiket, szolgáltatásaikat elérhetővé tenni.

Az eddig csak partneri kapcsolatokat fenntartó ügyfelek immár közvetlenül kiterjeszthetik kapcsolatláncolatukat a fogyasztókra és a forgalmazókra egyaránt. Az elektronikus úton feladott belső és külső megrendelések a központi raktárba érkeznek, legyen az a világ bármely pontján, majd onnan továbbítják azokat a gyártó üzembe vagy a megfelelő szállítókhoz és alvállalkozókhoz. Ez a fajta eljárás növeli az ellátás színvonalát, csökkenti a megrendelések feldolgozási és teljesítési idejét, elősegíti az igény szerinti gyártást, ami a készletezési és egyéb költségek csökkenését is jelenti. Mindehhez járulnak még a Scala többnyelvű funkciói, amelyek az Active Language programnyelvet használják. A Scala által jelenleg kezelt 30 nyelv között az átváltás igen gördülékeny. A Scala.Solutions széles körben alkalmazza az XML (eXtensible Markup Language) technológiát és számos más Microsoft-technológiát is, amelyek között szerepel az MS Backoffice az SQL Server 7.0, a Site Server Commerce Edition és a Windows NT Server 4.0 használatával.

Mindezeken túl a Scala Global Series lehetővé teszi a világ valamennyi pénznemének használatát. Alapjául a több pénznem egyidejű kezelésére is alkalmas Scala-adatbázisrendszer szolgál. Az elsők között ismerték el mint olyan szoftvert, amely tökéletesen megoldja az euró és az európai pénznemek közötti átváltást.

A PG Life vonzó, interaktív, a vállalat Scala Global Series rendszerével összekapcsolt webhely létesítését határozta el. Ennek egyik alkotóeleme az az extranetes hely lesz, ahol a belső információkat, például a készletszintre, a megrendelések helyzetére és a szállítási határidőkre vonatkozó adatokat osztják meg az ügyfelekkel, elsősorban az európai kiskereskedőkkel, tervezőkkel, építészekkel és nagyvállalatokkal. Az internet-előfizetéssel rendelkező ügyfelek a világ bármely pontjáról napi 24 órán keresztül kaphatnak pontos tájékoztatást a PG Life tevékenységéről.

A webhely másik alkotórészeként egy internet alapú bevásárlóközpontot képzeltek el, ahol az érdeklődők termékkatalógus alapján tájékozódhatnak a termékekről és az árakról, s kísérletezhetnek a különböző stílusokkal, színekkel, anyagokkal, míg az otthonukba leginkább illő lakberendezési tárgyakat meg nem találják. Ebben fontos szerepet játszik majd a Scala termékkonfigurátora. A PG Life elektronikus megrendelésfeldolgozója a tervek szerint 1999 nyarán lép működésbe.

A PG Life újsütetű rendszere javarészt automatikusan működik majd. A feladott rendeléseket például automatikusan, elektronikus adatcsere (XML) útján továbbítja a PG Life tallini (Észtország) üzemébe azokkal az instrukciókkal egyetemben, amelyek alapján a kért árut a raktárba vagy közvetlenül a vásárlónak szállítják. Minden pénznemet automatikusan átvált a PG Life alappénznemére, amely jelenleg a svéd korona, de végül majd az euró lesz. A tranzakciókat azonnal közvetíti a cég Scala rendszerének pénzügyi moduljába.

Kulcsszavak: Scala e-commerce

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Utazási konferencia az Angyalok városában

XX. E-KERESKEDELMI KONFERENCIA BY SAMEDAY

2024. május 17. 14:47

Az IKEA Kreativ megérkezett Magyarországra

2024. május 15. 17:52

Továbbra is Christian Klein az SAP első embere

2024. május 7. 13:17

Magyar siker: Nemzetközi díjat nyert a TIME magazintól a nyelvtanuló-applikáció

2024. május 3. 19:59