Pannon GSM: 19 százalékkal nőtt az eredmény
A mobilcég ügyfélszáma szeptember végén 2,788 millió volt, egy százalékkal több, mint egy évvel ezelőtt.
A nemzetközi számviteli szabályok (IAS) alapján készült eredménykimutatás szerint a társaság kamat- és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) szeptember végén 50,2 milliárd forint volt, szemben az egy évvel korábbi 46,9 milliárd forinttal.
Az eseményen elhangzott, hogy a Pannon GSM augusztusban teljes mértékben visszafizette 125 millió eurós kötvényét, és így már nincs hosszú lejáratú hitele. A társaságnak rövid lejáratú hitele sincs, csupán szállítói követeléseket kell kiegyenlítenie.
A cégnek az első háromnegyedévben javult az egy előfizetőre eső átlagos havi számla befizetése (ARPU), illetve az egy főre eső átlagos havi kezdeményezett beszédperce (AMPU): az előbbi a bázishoz képest 5163 forintról 5285 forintra nőtt, az utóbbi pedig 109 percről 120 percre javult.
Az eseményen közölték, hogy a társaságnak folyamatosan javul a havi számlás (post paid) előfizetői aránya, a kártyásokkal (pre paid) szemben, meghaladja a 25 százalékot.
Kérdésekre válaszolva Drozdy Győző, a cég vezérigazgató-helyettese elmondta, hogy a számhordozás lehetőségével főként a kis- és a közepes cégek élnek, s mindössze tízezres
nagyságrendűre tehető az ügyfelek által hordozott telefonszámok száma.
Az eseményen a harmadik generációs mobilpályázat (UMTS) kapcsán elhangzott, hogy egy ilyen hálózat kiépítése lényegesen drágább mint a GSM-é, kétszer-háromszor annyiba kerül. A Pannon GSM eddigi mintegy tizenegy éves működése során évente átlagosan 100 millió dollárt költött hálózatának fejlesztésére.
A harmadik generációs szolgáltatás elterjedését a Pannon vezetői szerint jelenleg még az is gátolja, hogy az ilyen típusú készülékek nagyon drágák, mintegy 1000 euróba kerülnek. Ahhoz, hogy tömegesen elterjedjen az árnak tizedére kellene csökkennie.
Kapcsolódó cikkek
- A Velencei-tónál is gyorsít a Pannon
- Havi száz perc ajándékba a Pannontól
- Meghosszabbított mobil internet akció a Pannonnál
- Májusban 42 ezerrel nőtt a hazai mobil-előfizetők száma
- Pannon 3G/HSDPA már a Balaton környékén is
- "Investor in People" díj újra a Pannonnak
- Magyarország új példaképei
- A Pannon nem ért egyet a GVH döntésével
- A Pannon határidő előtt bevezeti az EU új roaming-tarifáit
- Húszmilliós bírság a Pannonnak - megtévesztő reklámokért
360 fokos felmérést készített az IAB az influencerpiacról
Kik, milyen platformokon és hányan követnek ma influencereket? Mennyire tartják őket hitelesnek, és hányan vásárolnak terméket ajánlásaikra? Milyen típusai vannak az influencertartalmat fogyasztóknak? És a piaci szakemberek vajon mennyire látják hatékonynak az influenceres együttműködéseket?
Csúcstechnológiás cukormonitorozó rendszert vezet be itthon a magyar 77 Elektronika Kft.
A száz százalékban magyar 77 Elektronika Kft. új generációs, folyamatos cukormonitorozó rendszert vezet be itthon. A hazai piacon úttörőnek számító, magyar nyelven működő, egybeépített szenzor-távadó eszköz az eddiginél sokkal felhasználóbarátabb megoldást biztosít a diabéteszesek számára, amely a nap 24 órájában folyamatosan méri a szöveti cukorszintet.
Szegedi IT-startupból nemzetközi siker
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.
Toronyház nyolcszögletű prizma kialakítással és vízszintes elhelyezhetőséggel
A Thermaltake, a prémium PC-hardvermegoldások vezető márkája bejelentette a The Tower 300 mikro toronyházat. A The Tower sorozat az egyik legnépszerűbb termékcsalád, ami az ikonikus függőleges toronyház-kialakításáról ismert.
Magyar szakember nyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját
Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője nyerte idén a nívós „Év Embere” díjat a Dubaiban megrendezett International Loyalty Awards-on.