25 éves a Smiley :-)
Pont, pont, vesszőcske... készen van az Emoticon. Scott E. Fahlman, az amerikai Carnegie Mellon egyetem egyik professzora 1982. szeptember 19-én használta első alkalommal a vigyorgó arcot formáló kettőspont-mínusz-zárójel írásjelkombinációt.
Fahlman pontosan negyed évszázaddal ezelőtt tett javaslatot arra, hogy a vicces tartalmú online üzeneteket a :-) jellel lehetne megkülönböztetni a szöveg többi részétől. Erre azért volt szükség, mert előfordult, hogy néhány gyengébb humorérzékkel megáldott személy félreértelmezte a sorokat, ezért valahogy tudtukra kellett adni, hogy tréfáról van szó - nyilatkozta a professzor. A Carnegie Mellon egyetem belső hálózatából azonban utat tört magának a Smiley más rendszerekbe is, a világháló és a mobiltelefónia terjedésével pedig egyre nagyobb közismertségre tett szert. A későbbiekben aztán megjelentek még más, szintén az érzelmi állapotot tükröző jelkombinációk, s ma már minden egyes internetező, illetve mobilfelhasználó tisztában van ezek jelentéstartalmával.
Egyes nyelvészek ugyan vitatják az Emoticons szükségességét, mondván, egy jól megfogalmazott szöveg Smileyk nélkül is megállja a helyét. Fahlman azonban úgy véli, hogy ezen digitális jelek nélkül egyrészt szegényebb lenne az írott kultúránk, másrészt viszont azt is el kell fogadnunk, hogy nem mindenki rendelkezik olyan kiváló írói képességgel, hogy egyértelműen kifejezésre juttassa mondanivalójának érzelemtöltetét.
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Egy új tévé színt visz a mindennapokba
Ma már nemcsak azért vásárolunk televíziót, mert a sugárzott műsorokat szeretnénk nézni, hanem mert a forradalmian új készülékek számtalan lenyűgöző funkcióval lettek ellátva. Hozzájárulnak ahhoz, hogy magasabb szintre emeljük a tévézés élményét.
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.