Mától minden üzlet internetvállalkozás!
AOL Time Warner: a jövő század médiaboltja
Gyakran hallom előadásokon meg kerekasztal-beszélgetéseken, hogy a régi világ, a tradicionális média halott. Nem halott az, csak kevésbé fontos, mint az új (egészen pontosan 55%-ban az új világ vette át a hatalmat, és a maradék jut a réginek). Az új nem öli meg a régit, csak nagyon átalakítja. Aki pedig kitartott az AOL mellett az idegtépő száguldás során, az nagyon jól járt eddig is a részvénypiacon - majd az AOL Time Warner részvényével hosszú távon.
Sokat lehetett olvasni a "tulipánmániáról" meg arról, hogy az internetbuborék ki fog pukkadni. Mostantól megint csak mások a játékszabályok a tőzsdén, mert a játék nem arról szól, hogy mennyire lehet az internetbuborékot tovább fújni, hanem arról, hogy milyen gyorsan lehetséges üzletileg és elméletileg összeházasítani a digitális és az analóg tartalomhordozókat. És nem kétséges, hogy aki tudja, hogyan lehet digitálissá formálni az analógot, az győzött.
Pedig milyen keservesen ment a tanulás, a régi beidegződések és értékelések elfelejtése... Emelem kalapom a Time Warner boardja előtt, mert úgy tűnik, hogy megtanulta a leckét, és meghozta az egyedüli helyes döntést, ami biztosítja vezető pozíciójukat a következő évszázadra.
Ha megengedi a kedves olvasó, szeretném némi rövid személyes visszatekintéssel is fűszerezni összefoglalómat, és végigvezetni szíves figyelmüket a "deal" döntő elemein.
AOL Time Warner: Szuperhatalom minden termék eladásához
Az elmúlt öt év jó részét - különösen 1996-97-et - azzal töltöttem, hogy igyekeztem meggyőzni a reklámprogramokat készítő szakembereket arról, hogy ma már interaktív kampány nélkül nincs értelme bármit is reklámozni. Gyorsabban, mérhetőbben, olcsóbban, hatékonyabban lehet elérni a célpiaci csoportot a neten, mint bármilyen más médiumon keresztül.
Akik ezt az egyszerű üzenetet megértették, azok gyorsan vezetői pozíciókra tettek szert üzleteikben. Velük a következő lépésben azt kellett megértetnem, hogy AOL nélkül reklámozni a neten annyit tesz, mintha az ember pingpongütővel próbálna teniszezni.
A híres 80/20 szabálya igaz az internetre is, vagyis a 20% hozza a forgalom 80%-át, tehát csak az élmezőnyben érdemes reklámozni, ha valaki hatékonyan akar célba juttatni egy programot. Mostantól kezdve egyetlen telefonhívással többet lehet elérni egy marketingprogram számára, ha az AOL Time Warner által birtokolt médialehetőségeket vesszük számításba, mint sok száz hívással, ha a különböző részterületeken reklámfelületet kínáló versenytársakat keressük meg.
Igazából erről szól ez a "deal": a reklámdollárokról, amelyeknek elképesztő hányada folyik majd keresztül az AOL Time Warner család különböző alkotóelemein, melyek lefedik az Egyesült Államok (és egyre inkább a világ többi része) minden "eladásra érdemes" célcsoportját.
Mitől más az AOL, mint a versenytársak?
Az AOL egy új ipart teremtett, csendben, csak az értő kevesek vigyázó tekintete által kísérve. Mindenki a webről beszél, de a weben többszörösen megbukott óriás Microsoft kivételével senki sem beszél a kontrollról. Arról, hogy amikor valaki a netre megy az AOL-on keresztül, az nemcsak mint ISP-t használja azt, hanem a különböző tartalmú csatornákon keresztül az AOL közösségeinek aktív tagjává válik a "fehasználóbarát" tartalmi szerkesztésnek köszönhetően.
Erre mostanáig nagyon sokan nem döbbentek rá. Jó néhányan kérdeznek az AOL Time Warner "deallel" kapcsolatban a Yahoo megnőtt szerepéről, amin én megint csak mosolygok. Mert a Yahoo az AOL üzleti modelljének a felét érti csak, a tartalmi keresés fontosságát - a Szilikon-völgy lekésett az ISP-szolgáltatásról? Nem véletlen, természetesen, hogy az Észak-Virginia-Washington DC metropolisz az internet központja: minden valamirevaló hálózati cég és telekommunikációs óriás idevalósi. Steve Case-nek csak körül kellett néznie, és jó zseni módjára megtenni azt az egyszerű lépést, amely addig senkinek nem jutott eszébe: olyan módon szervezni internetkapcsolatot és a tartalmat, amely a használó számára a legbarátságosabb és a legegyszerűbb. Nagy sebességű netkapcsolatra emlékeztető felhasználói élményt teremteni lassú és nehézkes telefonmodemeken keresztül.
AOL: az internet McDonald'sja
Egyszerű, könnyű, világosan kezelhető. Nincsenek fölösleges, különleges technikai csodák, csak gyorsaság és tisztaság. Nagyon látszik rajta, hogy marketingszakemberek tervezik, és nem programozó mérnökök. És ez kell mindenkinek. Ezért nyerte meg az AOL a legfontosabb csatát: a legnagyobb tradicionális médiaóriás lenyelését.
Kapcsolódó cikkek
- A Yahoo számokkal bizonyítja, hogy alacsony a Microsoft ajánlata
- KÜRT: sikeres kuvaiti biztonsági intelligencia projekt
- Közösségi portált vesz az AOL, 850 millió dollárért
- A Yahoo esetleg az AOL-lal védekezik a Microsoft ellen
- Internetes reklámcéget vett az AOL is
- Eldőlt: 1 milliárdos Google befektetés és 300 millió dolláros kölcsön az AOL-nak
- Meghiúsulhat a Google-AOL megállapodás
- A Google részesedik az AOL-ból, nem a Microsoft
- Az AOL kihátrál a Microsoft támogatását élvező spam-ellenes rendszerből
- Egy gigászi identitászavar végjátéka avagy Requiem az AOL hőskorszakáért
Tökéletesre csiszolt autóval döntené meg világrekordját a Széchenyi-egyetem hallgatói csapata
A SZEnergy Team tavaly májusban az energiahatékonysági és az autonóm kategóriát is megnyerve, kettős győzelemmel és saját korábbi világcsúcsát megdöntve zárta a világ legnagyobb energiahatékonysági versenyét, a Shell-Eco Marathont. A győri Széchenyi István Egyetem csapata idén a szokásosnál is magasabbra tette a lécet: a cél a dupla címvédés, ha lehet, újabb világrekorddal. Mielőtt elutaztak volna a verseny helyszínére, bemutatták elkészült fejlesztéseiket.
A Continental budapesti gyára „Megbízható Munkaadó” díjat kapott
A Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) idén többek között a Continental budapesti telephelyét, a Continental Automotive Hungary Kft.-t díjazta a „Megbízható Munkaadó” címmel – melyet 2022-ben a teljes magyarországi Continental csoport nyert el. A rangos díjat az újonnan bevezetett szabályok értelmében a győztes az eddigi kettő helyett, immáron három évig tudhatja magáénak. Az elismeréssel azon cégeket tüntetik ki, amelyek példaértékű módon gondoskodnak dolgozóik munka-, valamint életkörülményeiről.
Újra a megszokott mederben a FoxPost, levonult a szökőárszerű terhelés
A FoxPost felszámolta azt a Maglódon felállított ideiglenes csomagautomatát, amely az elmúlt hetek rendkívüli terheléshullámának kezelésére szolgált, egyidejűleg megszüntették a további rendkívüli intézkedéseket is. A döntésre azért került sor, mert a probléma megszűnt és a működés ismét a szokott mederben folyik. Ezzel egyidőben a vállalat több száz új csomagautomata telepítésébe kezdett országszerte.