A Nokia Komáromban
A több millió telefon összeszerelésére felkészített gyártósorokon elsôsorban az új modellek készülnek majd, és a készülékeket Magyarországon, valamint a közép-európai régió piacain értékesítik. A helyszín kiválasztásánál fontos szempont volt a térség kedvezô földrajzi adottsága és a már kiépített infrastruktúra. A komáromi önkormányzat egyébként 60 millió forint értékű közművesítéssel segítette az üzem létrejöttét, a következô hat évben pedig adómentességet biztosítanak a beruházónak.
A tavaly júliusban beharangozott összeszerelô üzem helyszínének hétfôi bejelentésére Tapio Hedman, a Nokia Mobile Phones elnökhelyettese is megérkezett, aki ahelyett, hogy különösebben megindokolta volna, miért érdemes Európában (a finnországi Salo városában és a németországi Bochumban már működô gyárak mellett) harmadik mobil-összeszerelô üzemet is felépíteni, felsorolt néhány meggyôzô tényt és piaci elôrejelzést a mobilok világából. Finnországban például már 60 százalék feletti a mobilellátottság, de a skandináv államok mindegyikében a lakosság több mint fele használ hordozható telefont. (Érdekesség, hogy a Nokia szakértôi szerint Finnországban néhány éven belül az elméleti telítettség, azaz 100 százalék fölé emelkedik majd az ellátottság!)
A Nokia elemzései szerint, amikor egy országban a lakosság 10-15 százaléka már használ mobiltelefont, újabb vásárlási hullám következik. Mivel Magyarországon ma már több mint egymillió elôfizetôt számlálnak, nálunk is újabb meredek növekedés várható. A tavaly év végi kimutatások szerint világszerte 300 millió ember használ mobiltelefont, ezek egyharmadát a Nokia üzemeiben gyártották, a 100 milliomodik mobiltelefont - egy Nokia 9110 Communicatort - éppen tavaly decemberben szerelték össze Finnországban. Az elôrejelzések szerint 2005-ben több mint 1 milliárd készüléket használnak majd szerte a világon.
Az elôfizetôk számának erôteljes emelkedése mellett a mobiltelefon-gyártás növekedésének másik motorja, hogy jelentôsen lerövidült a termékek életciklusa. Az 1994-ben kifejlesztett Nokia 2110-es modellt például 4-5 évig kívánta piacon tartani a cég, a fokozódó igények miatt azonban 1997-ben már a Nokia 6110-essel is megjelentek. Tapasztalataik szerint Európában 2-2,5 év, Ázsiában 2 év, Japánban pedig csupán egy év a mobiltelefonok ciklusideje, és ez újabb fejlesztésekre sarkallja a mobiltelefonok gyártóit.
Kapcsolódó cikkek
- A Nokia szerint is lassult a fejlett mobilpiacok növekedése
- Exkluzív Nokia mobilok a T-Mobile-nak és a Vodafone-nak
- Nokia Morph hajlékony kísérleti mobil
- Újrafelhasznált anyagokból készült környezetvédő telefon a Nokiától
- Négy új Nokia mobil, két új Nokia szolgáltatás
- Nokia mobilok Windows Mobile szoftverrel?
- A németek fele már nem venne Nokiát
- Két olcsó belépőszintű Nokia mobil
- Olcsó mobilokkal támad a Samsung a Nokia ellen
- Vásárlás kirakatból vagy polcról, kamerás Nokia mobillal
Szemben a sztereotípiákkal: a nők, a tudomány jövőjének alakítói
Április negyedik csütörtökén az infokommunikációs szektor női szereplői előtt tisztelgünk. Az immár 15. éve ünnepelt Lányok az információ- és kommunikációtechnológiában (Girls in ICT) nemzetközi napja arra biztatja a fiatal lányokat, hogy merjenek nagyot álmodni és bátran helyezkedjenek el STEM* vagy IKT** szakmában. Idén a női vezetők és elengedhetetlen mentori szerepük kerül középpontba a világnapon, amely a Megoldások a holnapért résztvevőit is megihlette.
Keveset tudnak a magyarok az internetes tér veszélyeiről
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
Minden 5. gyereket érintheti az online bántalmazás
Bár a honfitársaink szerint a közösségi média veszélyesebb a gyerekekre nézve, mint a tömegközlekedés, a 6-14 évesek harmada mégis rendszeresen használja a social mediát – derült ki egy friss, országos kutatásból. Az egyik leggyakoribb probléma az online térben a bántalmazás, ami akár minden 5. gyereket érinthet. A kitöltők harmada nem szokott a családjával beszélni az internetes tér veszélyeiről, pedig a tudatosítással a legtöbb ilyen helyzet megelőzhető vagy kezelhető lenne.
A Zyxel Networks fokozza a kiberbiztonságot, hogy megfeleljen a NIS2 irányelvnek
Tekintettel a kiberfenyegetések növekvő gyakoriságára és összetettségére, az EU 2016 óta hatályos NIS-irányelve ma már nem felel meg mindezeknek. Az új iteráció, amely 2024. október 18-án lép életbe, lehetőséget kínál a kiberbiztonsági erőfeszítések fokozására. A Zyxel Networks, a biztonságos, mesterséges intelligencia és felhőalapú hálózati megoldások egyik vezető szolgáltatója olyan termékeket kínál, amelyek megfelelnek az NIS2 irányelv követelményeinek, és hatékony védelmet nyújtanak a fejlett támadásokkal szemben.
Az AI és a fenntarthatóság területén nő az igény leginkább a munkavállalókra
A gyors technológiai fejlődés, a fenntarthatóság iránti fokozódó igény korszakában bizonyos munkaterületek jóval keresettebbé válnak. Az ezekkel a szakismeretekkel rendelkező munkavállalók iránti kereslet a magyar munkaerőpiacon is egyre növekszik. A Munkahelyeink.hu összegyűjtötte a kapcsolódó pozíciókat, illetve azt, hogy mire van szüksége a munkavállalóknak, hogy megszerezhessenek egy ilyen állást.