Robotautókat tesztel a Google
A robotautók eddig több mint 200 000 kilométert tettek meg úgy, hogy az egyetlen koccanásos balesetet egy másik, ember által vezetett gépkocsi okozta. A járművekben a biztonság kedvéért igazi sofőr is ül, akinek azonban eddig csak ritkán kellett beavatkoznia, mellette pedig egy szoftvermérnök is helyet foglal még. A hét tesztkocsi mindegyike átlagosan 1500 kilométert tett meg mindenfajta emberi közreműködés nélkül. Az irányító robot több forrásból kapja a környezetéről az információt: a fő navigációs eszköz egy a tetőn elhelyezett forgó érzékelő, amely valós idejű 3D térképet készít az autó 100 méteres körzetéről. A kocsi helyzetének meghatározását a térképen az első és a hátsó ütközőn lévő három plusz egy radareszköz, illetve az egyik kerékre szerelt további érzékelő teszi lehetővé. Ezen kívül a szélvédő mögött található kamera segít a gyalogosok, a biciklisták, a közlekedési lámpák és a jelzőtáblák megfigyelésében. A jármű haladását GPS navigáció is segíti, és még arra is utasítható, hogy egy adott forgalmi helyzetben óvatosan, vagy éppen agresszíven közlekedjen.
Sebastian Thrun szoftvermérnök, a Stanford Egyetem professzora a sajtónak elmondta, hogy a kísérlet elsődleges célja a közlekedés biztonságának növelése. Az ENSZ Egészségügyi Világszervezet adatai szerint évente 1,2 millió ember veszti életét az utakon, a robotautók révén viszont Thrun szerint ez a szám legalább a felére csökkenthető lenne. A projekt sikere természetesen a Google számára is jól jöhet, hiszen nem kis siker lenne a cégnek, ha a jövő autóit az ő szoftverük irányítaná.
Kapcsolódó cikkek
- Picasa 3.9.0 Build 135.86
- Az ókori világ földrajzát segít megismerni a Google új projektje
- Az Európai Bizottság jóváhagyta a Motorola Mobility Google általi felvásárlását
- Chrome böngésző: androidos kütyükre is
- Búcsút int a menü gombnak a Google
- Körbejárni Stonehenge-t a Google segítségével
- A Google követni szeretné a felhasználók szokásait, és márciustól ezt letiltani sem lehet
- Jön a fehér Samsung Galaxy Nexus
- A Facebook és a Google tartalomszűrés ellen küzd Indiában
- Hamarosan érkezik a Google saját táblagépe
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nagy hatótáv, nagy lehetőségek
A GreenGo, Budapest máig egyetlen teljesen elektromos autómegosztója olyan, nagy hatótávú autókkal bővítette flottáját, amik még egy lépéssel közelebb visznek ahhoz, hogy búcsút mondhassunk a saját autónak.
Stratégiai partnerséget kötött a Continental a DeepDrive-val
A Continental technológiai vállalat stratégiai partnerséget kötött a müncheni székhelyű DeepDrive-val az elektromos járművekhez szükséges alapvető technológiák továbbfejlesztése érdekében.
A CineBeam Q-val újra megkezdi a projektorok forgalmazását Magyarországon az LG
Az LG az elmúlt években nem értékesített projektorokat a magyar piacon, 2024-ben azonban újra visszatérnek a cég otthoni vetítői. Az első modell, ami újra nálunk is kapható, rögtön egy újdonság: a januári CES-en bemutatott LG CineBeam Q, ami egy kompakt, szinte műtárgyként is értelmezhető 4K projektor. A készülék egyelőre kizárólag az LG webáruházában kapható, itt viszont 15% kedvezményt kapnak azok, akik elsőként megrendelik a terméket.
Egyszerű Airpods-tisztítás és új vezetékes headset gamereknek
Neked is fejtörést okoz, hogy mivel tudnád Apple Airpods fülhallgatódat megfelelően és károkozás nélkül tisztítani? Vagy épp teljesen másban vagy, és azon agyalsz, hogy milyen gaming headsettel tudnál megszabadulni a késleltetéstől? Akkor érdemes továbbolvasnod, mert a Sandberg most mindkét problémára elhozta a megoldást!
Újabb akadály hárul el a nagy hatótávolságú e-kamionok elterjedése elől
Sikeres tesztet teljesített a Siemens: töltési rendszere 1 MW teljesítményt adott le.
A német cég prototípusát egy nagy hatótávolságú e-kamionnal tesztelték. Az új készülék több Siemens SICHARGE UC150 töltőberendezésből, ezek kimeneti teljesítményét összefogó kapcsolási kialakításból (switching matrix) és a megawatt-töltésre speciálisan kialakított diszpenzerből állt.